Revija Joker - Drkamožna 3DSeXeLenca

ČLANKI
stranka » članki » drkamož - tematski članki » Drkamožna 3DSeXeLenca
...
Gorostas Sneti dobi v roke večjo inačico konzole 3DS, nedvoumno klicano XL. Na njej igrice zaradi večjih zaslonov eXa še hitreje.

Do nas, nadpovprečno ve­likih, svet ni prijazen. Avtobusi nam na čelih puš­­čajo sledove prenizko nastavljenih štang, rudniški jaški se nam kruto posmehujejo in med hoteli iš­če­mo take z nestandardnimi posteljami. In ker k sta­su pašejo bolj lopataste dlani, imamo težave z ročnimi napravami. Nintendov 3DS je denimo fina drkalica, a kot zastopniku visoko­rasle nordijsko-slovanske rase, vajene vihtenja krampov in sulic, mi je v rok­ah od nekdaj če­mel nekoliko ne­udobno. Zato sem vesel, da Nintendo prodaja model XL.

Večino bralstva v skladu s podalpsko tradicijo žlahtnega tatinstva zanima, če so 3DS že skrekali. Stalno se nekaj šušlja, a je konzola odporna na grog.

Radost za prste
Pri tem, da XL lepše sede v večje dlani, ne igrajo vloge ne gumbi ABYX, ne analogni drsnik in digitalni križec. Vsi so praktično enako veliki kot na standardnem 3DSu. Gre za to, da je dr­žal­na površina večja, kajti XL meri 15,6 centimetrov krat 9,3 v primerjavi s 13,4 krat 7,4. Daljši prsti zadaj niso več skr­če­ni ali prepleteni, kar pripomore k bolj normalnemu oklepanju. Tudi gumba L in R je laže stiskati s ko­nicama kazalcev, ne da bi ju imel skrčena v krempelj. Drugače povedano: po večurnih seansah Fire Emblema so me roke na navadnem 3DSu obvezno skelele, na XLu prav nič.

Zelda: Ocarina of Time 3D (J217, 90)

Je pa XL malo težji, 336 gramov proti 235, in zaradi svojih dimenzij manj instantno prenosljiv, čeprav še vedno sede v malo večji hlačni žep. In velika škoda je, da na desno stran niso dali dru­ge analogne gobice, ki jo za nadzor kamere in slično podpira nekaj iger, na primer Kid Icarus. Še vedno jo je treba kupiti ločeno in paziti, da ubodeš inačico za XL.
Ikselove strojne sposobnosti, zanikrni kamerici in stereozvočnika so do pi­či­ce enake kot pri manjšem bratcu. Tako kot operacijski sistem in manko spo­sobnosti za kaj drugega kot igranje. Zato so prednosti drugod. 1750-miliamperska baterija je pri mojem konkretno dolgem nažiganju naslovov z modulov zdržala pet ur, uro več kakor pri malč­ku. Zraven namesto dvogigabajtne kartice SD dobiš štirigigabajtno SDHC (oz­naka se tiče kapacitete, ne hitrosti). Plastika ni več zglajena in bleščeča, temveč mat, kar manj pobira madeže. Drsnik za stereoskopski učinek se zdaj pri minimalni nastavitvi nekoliko zatakne, odpiranje ima vmesno stopnjo več in po­pravek so doživeli gumbi za vklop, start, select ter home, ki so prijaznejši za pritiskanje.

Kid Icarus: Uprising (J226, 89)

Veselje za zrkla
Največja noviteta sta krepko pove­ča­na ekrana. V golih dolžinskih me­rah ne govorimo o blazni napihnjenosti, saj zgornji po diagonali namesto 9 meri 12, spodnji pa namesto slabih 8 nekaj manj kot 11 centimet­rov. Toda vtis je krepko drugačen. Kar je bilo prej dokaj majhno, ti zdaj ska­če v fris, zlasti če si nagnjen k moč­ni stereoskopiji. Do konca potisnjen drsnik za slednjo 3D-efekt okrepi do skrajnih meja prijetnosti, a če si zmernejši in si vajen držanja naprave v enem položaju, je kul.
Ker sta ogledni površini konkretnejši, konzole ni treba več imeti tako blizu oči, posebej če nosiš očala za kratkovid­nost, zaradi česar je igranje enostavno prijetnejše in vzdušje boljše. Zlasti pri naslovih s poligonsko grafiko, ki terjajo natančnost, kot sta Monster Hunter in Super Mario Land. Primerjalno se po­čutiš domala kot v kinu. Je pa res, da so vsled neizbolj­ša­nega droba piksli večji in hitreje opaziš grafične pomanjkljivosti, zlasti nazobčane robove.

Star Fox 64 3D (J219, 85)

XL je v prvi vrsti namenjen ljudem z večjimi dlanmi in slabšimi očmi, torej starejšim. Tistim, ki razumejo, da so na njem zvečine doma pisane, prijazne igre, ki so dražje in imajo bistveno več globine od telefonskih. Če sodiš med take odjemalce, je nakup smiseln, kajti tržno je sistem uspešen in bo z nami še leta. V poš­tev pride celo nadgradnja s starega 3DS­a, ako imaš z njim ergonomske pre­gla­vice ali se strinjaš z mano, da je večje bolje. Razlika v ceni formalno znaša 40 evrov - mali je 180, XL pa 220. A vedeti je treba, da pri slednjem v hecni Nintendovi potezi ni napajalnika, ki ga kupiš loče­no za desetaka ali uporabiš tis­te­ga za DSi / DSi XL.

Super Mario 3D Land (J221, 82)

Ghost Recon: Shadow Wars (J213, 80)

Resident Evil: Revelation (J224, 82)

Drkamožna 3DSeXeLenca objavljeno: Joker 239
junij 2013