Revija Joker - Godzila, kralj pošasti

ČLANKI
stranka » članki » japanka » Godzila, kralj pošasti
...
Kaj vse si je človek zamišljal, da nanj preži iz oceanov - orjaška hobotnica kraken, morski psi z gobci epskih dimenzij, sirene, zaradi katerih pesmi naj bi mornarji vodili ladje na čeri. Sneti se posveti Godzili, eni izvirnejših tovrstnih izmišljotin, ki je dolgo tega zaživela na platnu in dala zagona sorodnim filmom.

Godzila je tiranozavru podoben kuščar, ki razbija New York, taca in žre imovino ter leže jajca, iz katerih pride raptorski podmladek. A ne? Takega imaš zelo verjetno v spominu zaradi istoimenskega ameriš­ke­ga filma iz leta 1998, v katerem sta os­tanek prazgodovine po Manhattnu prega­njala danes že nekoliko pozabljena Matthew Broderick in Jean Reno.
Vendar je to švoh Godzila na prvo žogo, kakor je značilno za poflastega režiserja Rolanda Emmericha, tradicionalno zadol­že­nega za prazne spektakle brez vsakrš­­­nih presežkov. Naslanja se zlasti na Jurski park in bolj malo upoš­teva bogato japonsko tradicijo. Za mnoge, tudi zame, je bila Emmerichova uničevalka kvečjemu bleda senca impresivnega bitja, ki Japoncem pomeni toliko kot Superman Američa­nom. Originalni Godzila je veličastni monstrum, tako mogo­čen, da noče umreti niti okroglih šestdeset let od tedaj, ko se je pr­vič pojavil. Še zlasti, ker ga podpirajo mno­ge druge orjaške spake v posebnem žanru kaiju eiga, 'filmi o velikih pošastih'. Toda da bi doumeli razcvet zvrsti in priljubljenega zobatca, je treba seči še malo dlje v preteklost in na drugo celino.

Godzila, kralj pošasti objavljeno: Joker 250
maj 2014


sorodni članki