Revija Joker - Vojna kock

ČLANKI
stranka » članki » namiznik » Vojna kock
...
Bojna kocka je izkopana! Navi sproži policijski pregon zaradi pobegle kure, ki nese zlata jajca. Pomagata ji Darth Vader in neki kosmatonogi polovnjak.

Legove namiznice uspevajo že četrto leto in so tudi v naših trgovinah zavzele mesto, ki jim pritiče: med škatlami z družabnimi ig­rami in ne izgubljene med ostalimi kompleti kock. Linija se sicer umirja in letošnji na­bor novink je skromnejši kot lanski. Ob tem se Lego namesto malih veselk z naključnimi temami bolj nagiba k licenčnicam in s tem višjim cenam. Ne glede na to pa smo se z njimi tudi letos imeli fino. Gradnja igralnih plošč, mikrofigurice, posrečena gumijasta kocka in pravila, ki jih lahko pregrajuješ tako kot vse ostalo, delajo te špile vedno znova zanimive.

Manjše škatle so ustaljeno namenjene mlajšim. Kot pri drugih namiznicah sta na embalaži navedena priporočena starost in število igralcev.

Kurji tat
Med malimi kompletki za desetaka je letos največ osipa, hkrati pa tu ni večjih presenečenj. Tako kot Shave a Sheep je novi Kokoriko kmečka igrica za mlajše, le da se dogaja med perjadjo. Igralci mečejo kocko in svoj kurnik polnijo s putkami različnih barv. Te nesejo jajca, ki jih pobiraš s kupčka. Smisel je, da si jih prigrabiš čimveč, ob čemer riti dodatno odvežeta petelin in futranje s črvi. Zabavno je zlasti slednje, saj je treba ob črvjem metu naglo zagrabiti gladek krogec sredi mize, ki predstavlja kolobarnika. Če ti uspe, tvoje koke v zahvalo nesejo kot zmešane. Zlasti zaradi tega je Kokoriko veliko zabavnejši od ovčje žlahte, kar gre predvsem na rovaš dinamike.

Perutnina je oglata, a vseeno prikupna. Posebej zažiga deževnik. Ena od različic igre predvidi celo dvodelnega črva z glavo in zadkom!

Tri evre več stane Mini Taurus, pri katerem že ime cika na pomanjšano inačico Minotavra izpred treh let. Svojega junaclja vodiš do konca labirinta, ob čemer kocka pove število polj premika. Nasprotnike oviraš s prestavljanjem zidov in tako, da nadnje ščuvaš bikoglavca, ki jih speha nazaj na začetek. A medtem ko smo bili lani zadovoljni s podobno skrčenim Ramses Return, minotavrček pusti slabši vtis. Prizorišče je majhno, kocke nespektakularne in svežine v igralnem delu praktično nič. Estetika špiliča je resda pristneje grška, a kdor je igral velikega rogatca, se bo z juniorjem dolgočasil.

Mali format je gotovo bolj priročen, a zdaj ima vsak igralec namesto treh le po enega Tezejčka. Minotaver ostaja beštiozen.

Tudi novinci naj raje pogledajo za čim naprednejšim, recimo odličnim City Alarmom. Ta pregon ravbarjev in žandarjev je predviden za igranje v paru. Miličniki tekajo po mestnih ulicah za kriminalci, ki se ustavljajo ob zg­radbah in jih skušajo oropati. Vlamljanje ni nujno us­peš­no, saj lahko met kocke sproži alarm in prikliče kifeljce s helikopterjem! Dodaten čar je v prevažanju z metrojem ob pomoči namenskih polj. Tatovi zmagajo, če si pridobijo deset kupčkov denarja, kriminalisti pa, če vse lumpe strpajo za rešetke. Špil je lušten zaradi pisanosti in drobnih poslopij. Zmikavtske roke se sp­ra­vijo nad banko, pošto, picerijo in celo tihotapski sve­tilnik. Obenem je to ena od iger, ki jo zlahka ustvariš doma iz lastne zbirke kock. Alarm se namreč napaja iz najbolj klasične od Legovih tematik. Za dvajsetaka pa je to tudi drugače zelo fin nakup, sploh za družine z dvema otrokoma zgodnje šolske starosti.

City Alarm po videzu spomni na SimCity ali Monopoli, čeprav je igranje manj ekonomsko. Za premike ne mečeš kocke, temveč obračaš bloke.

Herojske katakombe
Izkušeno oko kmalu ugotovi, da City Alarm povzema osnove Heroice. Ta lani splovljena serija predoči D&D­jevski svet, kjer se figurice junačkov podajo v temnice tepst pošasti, kupovat orožja in počet slične fantazijskosti. Poseben čar jim da možnost sklapljanja z drugimi špili iz serije, da dobiš polno mizo domišljije.
Novost so dvajsetevrske katakombe Ilrion, kjer trojica rešuje ujetega kralja. Čarodeja poznamo od lani, dočim sta modrec in princ nova. Druščina med raziskovanjem kleti odpira krste z zlatniki, se cufa z zombiji in preganja netopirje. Hitrost premikov in uspeš­­nost v bojih sta odvisna od metov kocke in sistem igranja je enak kot prej. Žal pa namiznico pestijo stare tegobe: preozki prehodi, lezenje v kači, draginja nakupov v banki, redko izkoriščanje junaških veščin in mnoge nedorečenosti. Vključen je recimo velikanski netopir, od katerega v igralnem smislu ni prav dosti. Zaradi tega se omizje kaj hitro loti prikrojevanja pravil, kar zna v ognju uiti izpod nadzora. Sploh hvaležni motivi za izmišljanje so kockovite podrobnosti, čeprav spet niso vključili niti ene ženske figure! Opravičila za to nemarnost ni, saj bi v ječo namesto kralja zlahka posadili princeso. Tako pa Heroica ostaja enospolna utrdba, kar slabi privlačnost pri dekliški publiki.

Heroica vzbuja mešane občutke. Videzu ni česa očitati, a med igro odkriješ številne neuravnoteženosti, ki zahtevajo precej prilagajanja.

Pat in mat
Po Harryju Potterju se licenčnost kockavih iger krepi. Letošnja pridobitev je Star Wars: Battle of Hoth. Temats­ko je postavljen v klasično obdobje filma Imperij vrača udarec. Tu se imperialne sile potikajo po snež­nem planetu Hoth, iščoč skrivno postojanko upornikov. Šahovski Hoth je namenjen dvema igralcema. Eden prevzame nadzor nad četo Dartha Vaderja, drugi nad Lukom Skywalkerjem s kompanijo. V grobem je treba strička svojega odreda spraviti do sovražne postojanke na nasprotnem koncu igralnega prizorišča. To sestoji iz sistema polj po zgledu šahovnice.
Na kraljevsko igro spomnijo tudi enote, ki se delijo po tipu in razdalji napada. Poznavalci Vojne zvezd bodo navdušeni nad podrobno izdelanimi modelčki, med katerimi sta samohodki AT-AT, snežni spider in strojnice, ki kljub drobčkanosti verno sledijo films­kim predlogam. Šahisti bodo v vojnozvezdnih preoblekah prepoznali ustreznice trdnjav, tekačev in kmetov.
Posebnost je v tem, da ob napadu mečeš kocko za določitev uspeha. Ob zadetku iz napadene enote odstraniš eno od figuric in ko slednjih zmanjka, enota crkne. Sreča ima pomembno vlogo, čeprav je šahovska miselnost prav tako nujna. Razumeti je treba pojem otvoritve, tempa, nadzora igralne plošče in menjave figur. Izsiliš lahko celo pozicije pata in mata, zato je všečno, kako spretno se mehanike klasične igre sukajo okrog privlačne preobleke.
Kompleksnost sicer ni na ravni Lunar Commanda, vendar Bitka za Hoth sodi med Legove naprednejše igre. Tem bolj je gibka in uživantska, čim pogumneje prilagajaš pravila v slogu obnavljanja padlih enot ali prikrite postavitve, ki se zgleduje po potapljanju ladjic. 35 evrov ni malo, vendar špil ponudi dovolj detajlov in igralne naprednosti, da je cena smiselna.

Ena bistvenih privlačnosti licenčnih setov so figurice. V Vojni zvezd gnete kar 32 mini stričkov! Najboljši je astmatik, čeprav na buči nima čeladke. Ponavljajoč nabor ostalih kock omogoča spreminjanje oblike igralnih plošč.

Kosmati podplati
Legovi izleti v licence se s tem ne končujejo. Kompleti na temo Gospodarja Prstanov so že na policah in ker konec leta prihaja prvi od filmov po povesti Hobit, se decembra obetajo polovnjaške kocke in z njimi namizna igra The Hobbit: An Unexpected Journey. Ta upošteva zlasti spominske sposobnosti. Igralna ploš­ča je razdeljena na šestnajst hobitskih domovanj, iz katerih morajo do štirje igralci izbezati pobegle škrate. To počnejo tako, da se ob metanju kocke pomikajo po plošči in z baklo svetijo v dupline. Njihove strehe so dvižne in skrivajo ploščice s podobicami brada­čev, hrane ali run. Bistveno je, da si tako kot pri Ramzesovih avanturah zapomniš lego posameznih dobrin. Paroma jih je namreč treba pobasati, pri če­mer zmaga tisti, ki rekrutira največ škratov. Bilbo žal nima lastne mikrofigurice in nastopa le v vlogi risbice na ploš­či, zato pa so pridali s klobučkom ozalj­ša­nega Gan­dalfa. Tudi vozovnica za preganjanje okrog Hri­ba bo veljala licenčnih 35 evrov.

Hobitovska namiznica prinaša štiri stričke: Gandalfa in škrate Filija, Kilija ter Dwalina.

Vojna kock objavljeno: Joker 232
november 2012