Revija Joker - Kuj zmago

ČLANKI
stranka » članki » namiznik » Kuj zmago
...
Jokerjev presvitli podanik Aggressor, odlikovani veteran stoterih dokumentov, Pogibel slovničnih napak in Prinašalec zblojenih metafor, se loti vesoljskih marincev ter drugih modernih kositrnih vojačkov razširjenega sveta namiznic znamke Warhammer.

Mnogo je privlačnih zabavniških svetov, ki človeka zvlečejo v svoja nedrja, da gre denimo na domišljijski potep po Bradavičarki ali si nadene klobuk coprnika iz Dungeons & Dragons. Toda malokatero izročilo pusti tako globoke sledove demonskih krempljev, ureznin olfa noža in pack barve za makete kot univerzum namiznih strategij Warhammer. Kdorkoli se zazre v katerega od debelih Codexov ali drugih knjig z navodili, ta je spremenjen za vekomaj. Odtlej spontano kriči “BLOOD FOR THE BLOOD GOD!” ali “THE EMPEROR PROTECTS!” in v garaži kuje dvoročne sekire, da bo pripravljen na boj z nekimi galaktičnimi heretiki, ki naj bi prežali od vsepovsod. Od kod se je vzela ta temačna ikonografija s peklenščki, ki vihtijo bazuke, in dlakavimi podganjemožjimi morilci, ki prežijo v kanalizaciji srednjeveških mest?

Če na konvenciji uzreš takšne figurice, gre skoraj gotovo za Warhammer. Niso pofl iz kinder jajčkov, marveč včasih prave umetnije. Vidiš tukaj senčenje na orkovskih mišicah in gnilobo med zobmi?

Udarec macole 
Warhammerji so vzniknili pred tremi desetletji kot n­amizniške igre, v katerih dva igralca pomikata ume­telno oblikovane figurice po bojiščih iz blaga, kartona in stiropora. Še danes gre za razmeroma nišno udejstvovanje, saj tak hobi terja dosti zavzetosti. A s širjenjem franšiz v digitalno obliko z igrami, kot sta Dawn of War in Total War: Warhammer, lahko tudi manj pozoren laik od blizu uzre naskoke vesoljskih marincev, ki z očiščevalnim ognjem kurijo neverne aliene. Odstrejo se brutalno izklesani, ult­ranasilni okoliši totalitarnih režimov, ki jim v domiš­ljijskih svetovih praktično ni para. To so nalašč za vojno ustvarjeni kozmosi, v katerih čakata zgolj uni­čenje in – še več uničenja. Poznamo dva osrednja svetova. Srednjeveško-fantazijsko vejo je večino ča­sa predstavljal Warhammer Fantasy, dokler ga niso lani hitropotezno ubili in preporodili v nekoliko drugačno edicijo, Age of Sigmar. Futuristično podobo pa zastopa Warhammer 40.000, kjer vilini streljajo s fuzijskimi topovi. Univerzuma po kanonu sicer nista z iste časovne premice, marveč dve inač­ici multi­versa.

Warhammerje lahko igra par ljudi za domačim zapečkom, toda največ spopadov se odvije na srečanjih, kjer najdeš večji izbor nasprotnikov. Tole je s slovenskega turnirja. Na mizi je najobičajnejša oblika bojišča z nekaj plastičnimi okraski. Skale in hiške imajo tudi taktičen vpliv, saj prekinjajo strelne črte in otežujejo gibanje.

Toda navdušujoče izročilo, popisano v množici prelestno okrancljanih knjig, je le pol štorije. Drugo polovico predstavljajo podrobno izdelana pravila namiznega vojskovanja, ki jih udejanjajo imenitne igralne figurice. S to navezo so Warhammerji postali pojem v svetu pomikanja kositra in plastike po namiznih bojiščih. Klasične vojaške strategije, 'wargame', so preporodili z novodobno usmerjenostjo v fantazijske in znanstvenofantastične pripovedi. Tako so privlačnejši tudi mlajšim, ne le starim vojaškim veteranom, ki se tolčejo s tanki. Najsi te dejansko zanima strateška plat ali pa so ti zgolj fini gigerjevski tyranidski pošastki iz 40K, lahko v teh okoliših najdeš dosti zase. Predvsem dosti pogube, vraževerja, nesmiselnega trpljenja in groze. Skočimo torej s trikrat pokropljenimi talismani in ojeklenelimi srci v de­že­le večne vojne ter si na praktičnem primeru bitke oglejmo, v katerem portalu tiči demon.
“Silni sovražniki nas obkrožajo in prikriti malopridneži nas glodajo od znotraj. V takšnih brezupnih časih si ne moremo privoščiti luksuza moralnosti.“

Velikost čekanov pri Orkih je običajno obratno sorazmerna z njihovim znanjem slovnice. Ampak to ni pomembno, ker oni itak raje govorijo s sekirami kot besedami. Usta odpro zvečine za “WAAAGH!”, svoj bučeči bojni krik.

Komisar Holt je kamnito namrščenega obraza premeril obrambni jarek, prvo frontno črto nasproti ne­iz­bežnemu napadu divjaških alienov. Blatni okopi so vrveli od zelenih oklepov Imperialne garde. Možje so mrzlično nabijali žarkovne lasgune in pripenjali granate. Prvi jarki so morali ublažiti začetni naval gomazeče orkovske horde in jo skoncentrirati v morilski navzkrižni ogenj težke artilerije. Za prvimi linijami so bili nastanjeni elitni veteranski oddelki storm trooperjev Militarum Tempestusa. Še bolj zadaj je videl debele cevi havbičnih in tankovskih topov. 
Soldatje pred njim zelo verjetno ne bodo preživeli naslednje ure in naloga komisarjev je bila, da jim takšne slutnje izbijejo iz glave. Holt si je popravil črno uniformo in odločno zakorakal med soldate. Učinek je bil hipen, kajti slehernik je vedel, kaj pomeni neposlušnost komisarju – strel v čelo. “Hrabri vojščaki, zelena plima je pred nami. Naj bo jasno – Orki ne jemljejo ujetnikov. Ali bomo pokazali nepremakljivo držo ali pa bo po nas. Čeprav to vem, bom v teh trenutkih tu z vami, zakaj Cesar varuje! Ne razmišljajte o umiku, dokler jaz ne rečem! Ne umrite, dokler jaz ne dovolim! Preden boste umrli, poskrbite, da sovrag plača enako ceno. Naše življenje je Cesarjeva valuta in ne sme iti v nič!”

Total War in Warhammer pašeta skupaj kot sekira v orkovsko črepinjo, saj se bitke vršijo v podobnih pravokotnih formacijah. Poleg Dawn of War in Battlefleet Gothica je Total War: Warhammer eden od naslovov, ki jih moraš imeti. Računalniške igre so edini način, da uzreš Fantasy, saj so namizniško verzijo ukinili.

Kuj zmago objavljeno: Joker 277
avgust 2016