Revija Joker - Torej hočeš postati junak?

ČLANKI
stranka » članki » namiznik » Torej hočeš postati junak?
...
Gospodar temnic Flegma nad popotnike pošlje vod grdinov. A druščina iz svoje malhe potegne mogočne večstrane kocke in od zlobcev ostane le še meso za večerjo.

Ljudje radi odkrivamo neznano, želimo si neverjet­nih avantur in sanjarimo o statusu he­­roja. Iz tega izvira priljubljenost fantazijske literature, ki vsebuje vse prave sestavine, od tujskih svetov prek domišljijskih bitij in silovitih orožij do magije in grozljivih pošasti. Take zgodbe človeško vrsto spremljajo že od nekdaj: iz govornega izročila so se prelile na papir, od tam pa v film. A prisostvovanje je v vsem tem še zmerom pasivno. Zdaj boste rekli, ha, pa saj imamo raču­nal­niš­ko igranje vlog! Mi beremo Joker in vemo vse! Že. A tudi tu je igralec vpet v okvir, ki so ga začrtali us­t­var­jalci špila.
Dobro je torej vedeti, da so elektronski frpji le omejene verzije namiznic, ki imajo daljšo tradicijo. Med njimi je najstarejša in še vedno ena najbolj priljubljenih ta­kozvana Dungeons & Dragons. D&D je pred nič manj kot štiriintridesetimi leti prvič omogočila, da so se sodelujoči ne le podali na drzno avanturo, temveč da so postali heroji, taki, o kakršnih testosteronski mladci berejo v knjigah ali jih zrejo na filmskem platnu. V njej si postal središče dogajanja in skupaj s prijatelji tvoril zgodbo, kjer je bila edina omejitev tvoja do­­mišljija. Vsled tega ne preseneča popularnost Temnic in zmajev, saj znaša vrednost industrije kar milijardo dolarjev. In sedaj, ob prihodu Četrte edicije oziroma 4th Editiona, je pravi čas, da si ta zve­ličavni hobi ogledamo pobliže.

Namizno frpjkanje je podobno digitalnemu: računalnik nadomesti vodja igre, klik z miško fizični met kock, grafiko pa poganja domišljija.

Torej hočeš postati junak? objavljeno: Joker 181
avgust 2008