Revija Joker - Robotski prepih

ČLANKI
stranka » članki » namiznik » Robotski prepih
...
Nad Navi je območje nizkega zračnega pritiska, ki priteka s severa Evrope. Ko se zabliska, zatanca ples dežja in spusti na osušene gredice novo ploho brihtenevihte™.

Legova serija mindstorms je fenomen, ki kocke uporabi kot gradivo za zaresno robotiko. Ni sicer edina, saj imata podobne sete nemški Fischertechnik ter ameriški Vex Robotics. Je pa najbolj razširjena in prepoznavna. Znamko so rodili leta 1998, čeprav so že več desetletij tega ponujali napredne komplete z motorji in ostalo elektroniko, ki jih je bilo mogoče programirati. Kdor je odraščal v osemdesetih in devet­desetih, se gotovo spomni technicovih škatel con­t­rol center, ki so frajarile z risalom ali zobatim dinozavrom. Na podoben način je deloval sistem, kjer si akcijo od­či­ta­val z bralnikom črtnih kod. Za svojo šolsko serijo dac­ta je Lego vzporedno nudil namenske didaktične komplete.

Kot na prvotni tudi na dvojkini škatli kraljuje dvonožec. Čeprav so ob lanski desetletnici znamke izdali jubilejni, črni zidak, je priložen navaden sivček.

Vseeno je bil 'mindstorms robotics invention set' Legov prvi preboj zares obetavne tehnologije v domače okolje. Kocke, ki jim lahko vdihneš življenje, so oča­rale tudi nas (Joker 97, id članka na stranki: 494). Bist­vo kompleta je bil programabilni zidak RCX, na kate­rega si s kabli pritrdil motorje in senzorje. Ti so ses­tavljeno stvaritev spravili v pogon. Robotu si prek računalnika naložil program, zložen v grafičnem jeziku RCX code. Začetniki so krotili vozičke, garažni mojstri pa hekali in priobčevali osupljive izume. Osnovnemu kompletu je sledilo nekaj tematskih razši­ri­tev. Dokupiti je bilo mogoče kamero, komplet za izgradnjo pošasti, raziskovanje Marsa in še kaj. Vzporedno je zrasla četica nekoliko preprostejših izdelkov na temo Vojne zvezd. Malce kasneje so zagnali še sorodno vejo spybotics, kjer si se ukvarjal z vohunskimi vozilci.
2006. je Legova robotika obrnila nov list. Prihrumela je nova generacija, ki so jo poimenovali mindstorms NXT. Ker so kocke technic vmes občutno spremenile način gradnje, so morali smernicam slediti tudi mindstormi. Klasično zlaganje kocke na kocko s čepki se je poslovilo. Nov sistem je prinesel gladke, brezčepne elemente, ki jih je treba povezovati s pušami. Tudi na električnem področju je prišlo do velikih sprememb. Priloženi so bili trije servo motorji, ki so omogočali zelo natančno krmiljenje. Robotova čutila so obsegala mikrofon, ultrazvočne oči za zaznavanje ovir, tipalo za dotik in sivinski senzor svetlobe. Na ploščku so bila priložena navodila za štiri samodeje: plešočega dvonožca, pikajočega škorpijona, vozilo s kleščami in robotsko roko. Možgane je predstavljal zidak NXT, ki je z osembitne arhitekture predhodnika napredoval na 32 bitov. Obenem so mu dodali možnost povezovanja po bluetoothu in mu povečali zaslon. Velikostno je ostal tristogramski orjak, ki je požrl kar šest AA-baterij. Vse skupaj so ocenili na bolečih 280 evrov, vtise pa smo podali v Jokerju 159.

V programskem okolju NXT-G je leva površina delovna, na desni pa so navodila. Poleg gradbenih dobiš tudi programerske napotke, ki prav tako potekajo po korakih. Vodijo te sličico za sličico z vsemi nastavitvami in predlogi, kako zadevo razhroščiti, če se kaj zatakne. Kak kabel bo gotovo v napoto, saj so ploščati in nerodni.

Robotski prepih objavljeno: Joker 197
december 2009