Revija Joker - Namizniški miselni žur

ČLANKI
stranka » članki » namiznik » Namizniški miselni žur
Namizniški miselni žur
...
Navi se razveseli svežega piša miselnih iger, ki je zavel v Slovenijo. Novinke imajo pisano perje in frčijo nad oblaki. Sploh rade imajo možganske nevihte. Odlične so tudi v reševanju zaparkirancev, navigaciji med krokodili in basanju s čokolado.

Ročne miselnice smo predstavili v članku Napeti živci in možgani (J166, id na Joker.si 3828). Tu so bile v ospredju kovinske in lesene puzle, ki so načeloma butični, nišni izdelki za božične stojnice ter specializirane trgovine, kot je Znalček.si. Ameriško podjetje Thinkfun pa je koncept možganske telovadbe razširilo in približalo množicam. Njihov asortiman je širok in pakiran v pisane škatle, ki spominjajo na uveljavljene linije družabnih iger. Velika večina špilov je namenjena enemu igralcu in temelji na karticah, na katerih so zarisani izzivi. V naših trgovinah je naprodaj dobršen del ponudbe.


Prometni zamaški
Najbolj znan je Zastoj – Rush Hour, ki ga zahodni svet pozna že od leta 1996. V osnovi gre za izpeljanko premičnic, torej drsečih kvadratov, kjer so ploščice s številkami. Zastoj operira s plastičnimi avtomobilčki, kjer je treba svojega spraviti iz gužve ostalih. Vsi se lahko premikajo le naprej in nazaj, glede na razporeditev in obliko konzerv pa je odvisno, koliko potez boš potreboval. Ob igri dobiš štirideset kartic različnih zahtevnosti, kjer je naslikana začetna postavitev avtomobilov. Paketke kart z novimi izzivi je moč dokupiti, ob čemer je zraven še zbirateljski avto.
Špil je doživel velik uspeh in je na voljo v več raz­li­či­cah. Otroška ima nalogice s prilagojeno težav­nos­t­jo in še bolj barvit nabor avtomobilčkov. Deluks izvedba se diči s kovinsko barvo karoserij, poglavje zase pa je zastoj v savani, kjer se z džipom gneteš mimo afriških živali. Živad je nerodna in se lahko premika le naprej in nazaj, medtem ko lahko terenec in kvadratni termitnjaki lezejo v vse smeri. Čeprav je hecno, doda premeščanju novo dimenzijo. Poleg namizne je moč igrati elektronsko verzijo na zaslonih Applovih in andro­i­dnih naprav.



Zamaskiran sudoku
Drug navdih za Thinkfunove igre je mehanika sudokuja. Hitro bo na zeleni veji tudi tisti, ki pozna gobeline z logičnih tekmovanj ali iz Nintendovih špilov Picross. Elemente v mrežo razporejaš tako, da se vzorec sklada z navodili. Najbolj slastna je Čokolada (Chocolate Fix), saj na pladenjček polagaš praline. Kartice ti skandirajo pogoje, iz česar izluščiš pravilno lego.
Kocka 36 (Cube 36) seže dlje in je najbolj spektakularen del Thinkfunove ponudbe. Igralna površina je plošča, ki zaradi bodičastih izrastkov spominja na ježa. Nanje natikaš turne šestih barv in višin. Cilj je, da je v vsaki vrstici in stolpcu igralnega polja po ena od vsake barve, ob čemer morajo biti zgradbe enako visoke. Zanimiv izziv, sploh ko ti gre sprva kot po maslu in se na koncu boriš s podrobnostmi.


Zlaganke
Klasična želja miselnic je gradnja struktur in podob. Tega je v Thinkfunovih igrah veliko. Kocka za kocko (Block by Block) je plastična inačica kocke soma. Deli spominjajo na tetrisne tetromine in jih je moč zlagati v 3D-objekte. Opeka za opeko (Brick by Brick) je izpeljanka, le da tu iz ceglastih kosov sestavljaš zidove. Lik za likom (Shape by Shape) in Kvadrat na kvadrat (Square by Square) sta še bolj dvodimenzionalna. Prvi je s svojimi trikotnimi formami podoben tangramu, medtem ko so kosci drugega narejeni iz kvadratkov. V to skupino spada še Sestavi to (Top This), kjer želene forme dosegaš s prekrivanjem elementov. Prekrivanje je ključno tudi v špilu Zabriši sledi (Cover your Tracks). Tu so kartice večje in prina­šajo raznolik nabor stopinj, ki jih zakrivaš z elementi raz­ličnih oblik.


Od tu do tam
Prekuc (Tipover) je miselnica privlačnega videza. Na igralno polje polagaš lestvičaste stolpiče in jih nato prevračaš, da lahko možic priskače do cilja. Kljub akcijskemu videzu ni naprednih trikov, da bi figurica dejansko sama plezala med ogrodji. Pri Prečkanju reke (River Crossing) na podoben način premeščaš brvi med koli. Med potovalkami velja omeniti še Žabe (Hoppers), ki so izpeljanka samotarja. Tu se dvoživke pre­skakujejo, da na koncu ostane le rdeča rega.


Klasične puzle
Poleg špilov, ki temeljijo na igralni plošči, ima Thinkfun take za v roke, pri katerih ni kartic. Gordijski vozel je klasična sklapljanka oziroma puzla na zapah. Deli se eden drugemu prilegajo kot ključ in ključavnica. Da skupek razdreš, je treba dognati pravilno zaporedje premikov. Naloga je več kot resna, za lažjo orientacijo pa so elementi različnih barv.
Ločena sorta so izzivi Aha!, ki tako kot nekaj drugih žal še niso naprodaj pri nas. Gre za male dodelanosti, kjer rešitev temelji na trenutnem navdihu. Štiri črke T moraš razporediti v navidez premajhen kvadrat, iz prisekanih koscev sestaviti pravokotnik ali oblikovati peti stol v nizu. Ravno prav konkretno, da se ti zasmeje, ko najdeš pot.


Vizija
Moč Thinkfuna je v tem, da uveljavljene koncepte odene v privlačna oblačilca. Čokoladke je vsekakor dosti prijetneje premeščati kot resne geometrijske like. V prometni gneči prav čutiš napetost pri speljevanju in frustracije ob brezplodnem sukanju volana. A čeprav večina špilov nosi starostno oznako 8+, je to nekoliko pretirano. V otroškem Zastoju se znajdejo že štiriletniki, pa tudi drugod bodo lažje kartice hitro za­obvladali. Težje bodo trd oreh celo za odrasle, zato so te igre primerne za vse starosti, če je potrpljenja dovolj. Škatle stanejo od 15 do 25 evrov, najdete pa jih v knjigarnah, Direndajih in trgovinah z igračami.

Namizniški miselni žur objavljeno: Joker 208
november 2010