Revija Joker - Uresničevalnik legosanj

ČLANKI
stranka » članki » namiznik » Uresničevalnik legosanj
...
LordFebo se tokrat spogleda z linijo lego kock za sladokusce, katere idejni avtorji so nadobudni amaterski ustvarjalci, k udejanjenju pa pripomorejo navijači.

Glas množic je redkokdaj uslišan, saj je često natiho momljan in premalo slo­žen. A ko se gmajna poveže v ožje skup­nosti, lahko njeno mnenje doseže neverjetne uspehe. Iz tega izhaja internetni fenomen, imenovan crowd funding oziroma financiranje s strani množic. O tem sodobnem poslovnem modelu, s katerim se najbolj povezuje stran Kickstarter, smo pisali prejšnji mesec. Tokrat štorijo nadaljujemo s sličnim projektom, ki od komune terja le glasove, ne denarja.

Lego Noč neumnih mrtvecev bi bil zaradi obilja edinstvenih stričkov prava hotnica za zbiratelje le­go­vih figuric. A Dancem se zombiji ne zdijo primerna tema. Skupnost je bila razočarana!

Predzgodba se je pričela leta 1997, ko je japonski industrijski oblikovalec Kohei Nishiyama pognal agregator ustvarjalnosti oziroma uresničevalnik dobrih zamisli, ki bi rabil kot vmesna raven med samostojnimi kreativneži in obrtniškimi delavnicami ali manj­ši­mi tovarnami. Zato ga je poimenoval Cuusoo, kar po naše pomeni sanjarjenje. Dizajner celostno zasnuje izdelek, torej tako funkcionalnost kot formo, nakar ljudje glasujejo in širijo glas z namenom, da se najde fabrika, ki bi bila pripravljena iti v serijsko proizvodnjo. Od ustanovitve so na ta način udejanjili že sedemdeset idej, od pametne denarnice in stajliš cokel do osebnih računalnikov ter budilk. Delovanje je pošteno in koristi imajo vsi. Izumitelj je soudeležen pri zaslužku, delavnica dobi kompleten načrt z domala zajamčenim uspehom, javnost pa je bogatejša za izviren artikel. Ni čudno, da v Cuusooju sodeluje tri tisoč oblikovalcev, petsto podjetij in številne univerze, dočim je bil projekt deležen mnogih državnih nagrad.

Uresničevalnik legosanj objavljeno: Joker 227
junij 2012