Revija Joker - Man from U.N.C.L.E.

ČLANKI
stranka » članki » slikosuk » Man from U.N.C.L.E.
Man from U.N.C.L.E.
...
Fanatik

Moško rivalstvo, podžgano s skupnim predmetom poželenja, je očitno brezčasno. In neskončno hvaležno kot glavni element filmskega dogajanja. V to je prepričan tudi britanski re­ži­ser Guy Ritchie, ki se je lotil predelave slav­ne tv serije iz šestdesetih let in ustvaril polnokrven vohunsko-romantični izdelek, ki se ponaša s kanč­kom nostalgije po bondiadah iz časov železne zavese. Prav­zaprav izgleda približno tako, kot če bi freh inova­tivni britanski režiser nove dogodivščine agenta 007 posnel v osemdesetih. In pri tem zavestno dupliral glavnega junaka.

Supermanu Henryja Cavillu seksi bondovska prečka bolj paše kot zaradi nabildanosti pretesna klasična obleka.

V skladu z osnovno poanto in časovnim izhodiščem iz­virne serije se seveda vse skupaj začne v Berlinu, raz­­cepljenem z zidom. Šarmantno samovšečni Napoleon Solo in robustno umirjeni Ilija Kurjakin morata neprostovoljno združiti moči na lovu za skrivnostno kri­minalno združbo, ki grozi z uporabo jedrskega orož­­­ja. Nič novega, bi lahko upravičeno zavili z očmi in se pripravili na še eno prežvečeno lajno z dolgo­čas­nimi liki, klasičnimi cestnimi pregoni, spektakularnimi eksplozijami, demonstracijo tehnoloških ig­račk ter skrajno predvidljivim razpletom. A kljub upoštevanju vseh teh elementov, ki determinirajo klasičen vohunski triler, film deluje presenetljivo sveže.
Prvič. Scenarij ne skuša impresionirati z umsko žaljivim pretiravanjem pri razpletanju zarot in naskakovanju hudo varovanih objektov. Namesto tega enostav­no formulo špijonažnega zapleta začini z dinamiko med glavnima likoma. Pravzaprav med tremi, saj se med ameriško lepega agenta Cie in rusko zadržanega agenta KGB vrine hčer­ka ključnega nemškega znanstvenika, ki predstavlja edino sled pri preprečitvi katastrofe svetovnih razsežnosti. Duhoviti dialogi, lahkotno moško podjebavanje z nedolžno seksističnim pridihom in testosteronska tekmovalnost – hm, je žičnato ograjo laže in bolj elegantno prerezati s kleš­ča­mi ali laserjem? – so odlično uravnoteženi z akcijo. Ta sega od divjanja s plas­tičnimi vzhodnonemš­ki­mi avtomobili prek motoris­tične gozdne vožnje do vojaškega tovornjaka, ki pristane na čolnu.

Glavni objekt Solovega in Ilijevega poželenja – ter dis­trakcije pri delu! – je privlačna Gaby v podobi Alicie Vikander, ki ji godi dvojna doza moškega zaščitništva.

Drugič. Ustvarjalci so se zavestno izognili pretirani uporabi računalniških efektov ter raje uporabili atrak­tiv­na zunanja prizorišča in četico kaskaderjev. Poh­valna je tudi minutaža posameznih akcijskih sekvenc, ki niti pod razno ne delujejo transformersko razvle­če­no, temveč kratkočasno zaposlijo gledalčevo potrebo po adrenalinu. Kljub kakšnemu tipičnemu ruskemu nastopaštvu, kot je poskus ustavitve vozečega vozila z golimi rokami! Možje iz agencije U.N.C.L.E., kar je akronim za United Network Command for Law and Enforcement, so tipično moški film, na ogled katerega brez slabe vesti peljete tudi spremljevalko. 

Man from U.N.C.L.E. objavljeno: Joker 265
avgust 2015