Revija Joker - Arrival

ČLANKI
stranka » članki » slikosuk » Arrival
Arrival
...
Aggressor

Saj poznaš tisto tezo, da če se res dobro priučiš neke tuje govorice, začneš gledati na svet drugače kot prej – tako kot njeni izvirni govorci? “Ti mogoče sanjaš v teh alienskih krogcih?” vpraša teoretski fizik Ian Donnelly sodelavko Louise Banks, jezikoslovko, ki si prizadeva tujskim prišlekom iz vsemirja verbalno pomahati v pozdrav. In jih vpra­ša­ti, zakaj so pred nedavnim na Zemljo pripeljali dvanajst ogromnih medzvezdnih 'fižolov' ter jih parkirali na kvazi čisto naključnih koncih planeta. So raziskovalci? Morda turisti? Ali pa imajo zlovešče namene? Jasno je le, da niso potegnili fuzijskih topov na plano in so se pripravljeni sporazumevati, če le človeštvo uspe pogruntati, kako.

Vesoljska plovila v meglici so gigantska in skrivnostna kot Odisejini monoliti – brezoblična, neprebojna, a z odgovori na zagonetke stvarstva.

V močnem kontrastu z dvojko Dneva neodvisnosti je v Prihodu streljanja zelo malo. Kadri so počasni, meditativni in polni sprva nerazloženih spominov. Toda kljub temu te napetost zagrabi kot facehugger in drži na robu stola bolje kot marsikateri akcioner. Režiserju Denisu Villeneuvu uspe izrabiti našo prvinsko radovednost in hkrati strah nad neznanim. S skrbnim odmerjanjem suspenza in prelestno fotografijo napravi dogajanje, ki zareže podobno kot scene njegovega precej brutalnejšega Sicaria. Inteligentna pripoved, prirejena po kratki zgodbi Teda Chianga Story of Your Life, nas pelje na potep proti divjim zamislim o zavedanju časa in naravi svobodne volje. Prihod je visoka znanstvena fantastika, kakršno smo čakali od Okrožja 9. Ali Odiseje 2001, če se malo igram zakrknjenega purista.

V mrzlični trud, da bi dognali aliensko govorico in odvrnili pretečo vojno z napredno civilizacijo, je spretno prepletena Lojzkina osebna zgodba.

Amy Adams in Jeremy Renner kot glavna junaka ter Forest Whitaker kot njun vojaški šef so odlični v smislu, da se stopijo s prepričljivim svetom. Film ni obtežen z brezveznimi govori in celo sentimentalni prizori imajo točno določeno vlogo. Fabuli bi sicer lahko očitali nekaj lukenj. Opazna je narava njenega izvora: kot kratka zgodba nas z idejo sune v pleksus, ne da bi podrobneje razložila posledice, po katerih hlasta naš um. A to je smisel tega žanra. Da o zadevi premišljuješ še dolgo po tem, ko si zapustil kino. Eden ZF-filmov desetletja. 

Arrival objavljeno: Joker 281
december 2016