Revija Joker - Tank-a linija zadovoljstva

ČLANKI
stranka » članki » kolumni » Tank-a linija zadovoljstva
Tank-a linija zadovoljstva
...
»Jebeni klovni, spizdite igrat Barbie Horse Adventures!« -Aggressor

Nalinijsko zmerjanje pripisujemo nezreli mladini, ki se izživlja v Halu ali Call of Dutyju, ker ji sicer v življenju nekaj ma­njka. A zgornja vrstica je v World of Tanks že nekajkrat ušla v igrin chat tudi meni. Špil me namreč na slab dan zna pošteno spraviti ob živce. Zanalašč. 

Rožljanje z vzhoda

Wargaming, nekdaj mali studio iz beloruskega Minska, je pred desetletjem počel šestkotniške potezne strategije v seriji Massive Assault in bil obskurna hiša, ki si je nisi zapomnil niti kot žurnalist. A polkrožni obrat so naredili pred tremi leti, ko so splovili več­ig­ralsko free to play furanje oklepnikov World of Tanks.
Naj ga na kratko orišem. Začneš v garaži z zbirko svojih vozilc iz okvirnega časa druge svetovne vojne. Eno izbereš, stisneš "Battle!" in iskalnik bojev te že po nekaj sekundah spari z devetindvajsetimi drugimi igralci. V bitki sta dve moštvi s po petnajstimi ljudmi in vsak šofira svoj tank. Cilj je pobiti vse nasprotnike ali zavzeti njihovo bazo. Streljanja je v povprečju konec po desetih minutah, nakar vajo ponavljaš, dokler v korejskem stilu ne izdihneš zaradi pomanjkanja hrane in spanca. V bitkah prejemaš izkušenjske točke in denarce, s katerimi kupuješ nove in nove tanke. Mašin je danes slabih tristo in so po moči razporejene na deset stopenj (tier).
Ljudem se je ob tej igri dobesedno spi-pa-lo. Ne le, da samo na srednjeevropskem strežniku podnevi visi 150.000 igralcev *hkrati*. Ljudje v WoT zmečejo kupe denarja! Vodilni se hvalijo, da imajo številke mesečnih prihodkov sedem ničel. V ameriških dolarjih, ne rubljih. Ko se je pred meseci znani studio Gas Powered Games znašel v finančnih težavah, so ga Wargaming kratkomalo kupili.
Uspeh mnogi pavšalno odmislijo kot lastnost prvega vala F2P-iger, ki so uspele, ker so prve našle novo tržno nišo. A uspeh gre pripisati nečemu drugemu. Temu, da je Wargaming igro od peta do glave prefinjeno oblikoval za molzenje denarja iz igralcev.

Siemka, kto Polak?!?!
Prvi zviti element je primitivni matchmaker, ki upoš­te­va le in samo vrednost vozil, ne pa tudi izkušenjske ravni igralcev kot oni v League of Legends. Zato vsak dan naletiš na spopade, ki se končajo z razmerjem okrog 15 : 3 v uničenih tankih, ker se je na eni strani znašlo preveč takih, ki so tisti dan prvič v življenju videli tipkovnico. Takih ni malo, kajti World of Tanks je brezplačen in ni starostno omejen. Zato je stalnica srečevanje ljudi, ki se znajo sporazumevati le z "No habla ingles" ali "Du verdammte Arschloch!" Nemška in poljska otročad imata že legendaren status.
Naslednji hec je v srečevanju različnih razvojnih stopnic – tierjev v boju, saj je njihov razpon v bitki od dva do tri stopnje. Če se s t5 (tier 5) shermanom znajdeš med samimi t7 tigri, ni prijetno. Skuri te vsakdo, ki grdo pogleda v tvojo smer, in še bore malo vpliva imaš na izid bitke.
Obe lastnosti tvorita pretanjeno podlago za pla­čevanje. Nemoč te žene v plezanje po tehnološkem drevesu, tier za tierjem, da bi vraga že dosegel vrh prehranske verige. Zastonjkarji morajo za prvo igračo najvišje stopnje skozi vsaj 5000 bitk. Ja, pet tisoč. Z nakupom premijskega računa za deset evrov meseč­no pa proces bistveno pospešiš. Dodaten trik so premijska vozila, s katerimi lahko 'iz prve' igraš na višjih stopnjah. Tako tam najdeš čisto neizkušene osebke, osovražene 'wallet warriors', ki so katastrofa za ekipo, v kateri se znajdejo.
Ko v stremenju po nadmočnem oklepniku naposled sp­lezaš do t10, se šele začno frustracije. World of Tanks je kronski dokaz, da lahko šimpanzi igrajo človeške igre, kajti število tistih, ki celo na najvišji stopnji nimajo pojma, kaj naj sami s sabo, je grozljivo. A Wargaming je zatrdno odločen, da iskalnika z upoš­te­vanjem igralčevih sposobnosti ne bo vdelal. Menda bi bilo z njim preveč dela, razdrobil bi populacijo in tako dalje.
Larifari. V resnici ga ne bodo zrihtali zato, ker stanje iz­datno izrabljajo sebi v prid. Igralci se lahko, preden poženejo iskalnik, povežejo v vode, kjer imajo ob sebi dva kamerada, ki nista totalno nesposobna. Svojčas je bila možnost omejena na premijce in šele pred kratkim so se z njo usmilili zastonjkarjev. Bolj daljnosežna je ponudba premijskega streliva, ki ima večjo prebojnost od običajnega. Čeprav ga lahko od pred kratkim kupiš za igrine denarce, je drago kot žafran in daje očitno prednost plačnikom. Vse od izida je to eden glavnih očitkov avtorjem, saj grdo razvrednoti vešče igranje na rovaš polnega žepa, vendar ga Belorusi ne mislijo umakniti. Pay 2 win FTW!

Socialistična uravnilovka
Na voljo sta še dva tipa povezovanja: boj čet in klanske vojne. A da spraviš vkup četo soigralcev, traja neskončno dlje kot stisk na rdeči gumb za naključno igro. Če si kot jaz in nimaš časa, da bi se igri posvetil dovolj za udeležbo v dobrem klanu, to ne pride v poštev. Za nameček se klanovci bojujejo skoraj izključno s premijskimi granatami.
No, tudi ko se na eni strani nabere več sposobnih igralcev, ni nujno, da bodo zmagali. World of Wanks, ee, Tanks ima namreč v rokavu še enega asa, s katerim te skuša zatolči v povprečje: naključje. Tako za natančnost kot prebojnost izstrelka in njegovo škodo na cilju se meče kocka, ki pove odstopanje za do četrtino od načelne vrednosti. Mimogrede se zgodi, da z boljšim tankom popušiš, ker je imel nasprotnik krompir. Češnja na tej kisli torti so primeri, ko tvoje vozilo kasira požar v motornem delu ali zadetek v skladišče streliva, kar te spremeni v izredno luštno ognjeno kroglo.
Naključnost je v tej sicer dokaj veščinski igri prvovrstna blesarija, sploh zdaj, ko jo je posvojila liga ESL. Zamisli si, da bi lahko v Counter-Striku terorista razmazal po steni s strelom v podplat, če bi si igra to pač zmislila. Avtorji pravijo, da skušajo s tem ponazoriti vojno srečo, toda resnični namen je v tem, da vse igralce na silo zvlečejo k povprečju. Tako so boljši nezadovoljni, ko jih naključni n00b ob srečnem strelu upepeli, po drugi plati pa so manj sposobni zaradi občasnih uspehov dovolj motivirani, da ostanejo in plačujejo.
To je izjemno pomembno! Večigralski naslovi prej­š­njih generacij so trpeli za pojavom, da po nekem času v igri zavladajo maherji, manj uspešni pa jo zapustijo. World of Tanks je našel rešitev za ta več kot desetletje star problem. Vsi enaki, vsi nezadovoljni.

Ne se dat
World of Tanks te vešče pelje po tanki meji med zadoščenjem in sitnostjo. Partija je vselej na dosegu klika, kar je kot nalašč za današnjo mladino z motnjami pozornosti. Če te nesrečno skurijo, te od naslednje loči nekaj sekund, da vrneš milo za drago. Ta hip recimo spremljam beto Mechwarriorja Online, ki ima še precejšnje težave z naprednejšim, izkušenjsko gnanim iskalnikom. Wargaming se je tej tegobi elegantno izognil, ceno pa po rusko plačuje navadna raja. Ki si je za to v bistvu kriva sama.
To imej v mislih, ko te bo naslednjič prijelo, da bi metal bankovce v zaslon, ker so se streli odbijali. Sam za World of Tanks ne plačujem od novembra 2011. Vzel pa sem si ga za trening potrpežljivosti in iskanja zena. Ko pol soborcev zaradi neumnosti popada v vodo in se utopi, se pač tolažim, da so stari tlinajst.

Tank-a linija zadovoljstva objavljeno: Joker 238
maj 2013