Revija Joker - Ročne kaprice

ČLANKI
stranka » članki » kolumni » Ročne kaprice
Ročne kaprice
...
Sneti

Blazno potopljeni v igranje na dlani pri Jokerju nismo nikdar bili. Zlasti ne zadnje čase, ko je velikosobnih iger, kot bi jih naklel, in je že z njimi dosti dela. Telefonsko tablični špili pa so zvečine brezplačni oziroma jih tržijo za bakšiš, zato je naša nasvetna funkcija tod dodobra okrnjena. Čemu se truditi s pisanjem o naslovih, ki jih lahko vsakdo preizkusi zastonj ali kupi za evro? Določene že izpostaviš, kataloga pa pač ne bomo delali. Druga zgodba sta Nintendov 3DS in So­ny­jev playstation vita, a žal ne le zato, ker so ce­­ne njunih špilov višje. Precej verjetno se nam­reč z njima končuje doba namenskih roč­nih konzol, ki se je začela v osemdesetih z nehumano dobro prodajanim game boyem. Morda celo še prej z LCD-fliperčki game & watch, v katere sta bili zape­če­ni arkadna igrica ali dve in ki so tedanji mul­ča­di do prihoda spectru­­ma predstavljale višek domače elektronske zabave. Veseli so bili tisti, ki so jih imeli!

Gromozanski uspeh game boya, ki so ga prodali 120 milijonov kosov in o katerem smo anale spisali v Jokerjih 248 ter 252, je sprožil plaz posnemovalcev. Iz ranih dni številni pomnite Segin game gear, Atarijev lynx in Bandaijev wonderswan, iz modernejših pa seveda PSP in DS. Ti drkalici, ki sta vladali sredi minulega tisočletja, sta s prodajo 82 oziroma 150 milijonov kosov (!!) in nič­ko­li­ko odličnimi igrami obeležili drugo zlato dobo ročnih konzol. Tedaj je bilo v normalnih državah čisto običajno, da si doma ali na javnem prevozu držal enega od teh dveh popularnih sistemov in zatopljen v ekran zgrešil postajo.

Naziv prve Nintendove mobilne igre Miitomo je skovanka besed 'mii', kar je risan avatar, in 'tomo', prijatelj. Miiji se bodo sporazumevali sami, ti boš le gledal.

Do neke mere je še zdaj tako. 3DS, ki je nadomestil DS, je štiri leta po nastopu službe pri 55 milijonih prodanih primerkov, naslednica PSPja vita pri kakih desetih. Če se z vklju­če­nim 3DSom v žepu sprehodiš po enem od zahodnih ali japonskih velemest, boš kasneje v hotelu nedvomno odkril legije srečanih miijev, ki so se ti daljinsko naselili vanj. Nekateri špili pa uživajo izvrstno prodajo. A nad rajem so se nakopičili črni oblaki. Dotok prvorazrednih naslovov na 3DS se je že skrčil, vita pa dobiva praktično le še neodvisnice in jih bo tudi še naprej, saj je Sony jasno in glasno povedal, da so zanjo ukinili razvoj velikih titul. Gravity Rush bo nadaljevanje doživel na PS4, novega Uncharteda za PSV ne bo in pozabi na njen Gran Turismo. Eden njihovih šefov Shuhei Yoshida je izrecno dejal, da ozračje ni prijazno do splovitve vitinega naslednika.
Ob tem kot razlog za črnogledost ni navedel 3DSa, marveč dosti večjo nevarnost – prevlado tablic in mobilnih telefonov. Le-ti so z močnim hardverom, izvrstnimi zasloni in niz­ki­mi cenami oziroma brezplačnostjo kompletno razsuli prej dobro stoječi trg igranja na poti. Edini resnični prednosti, ki jo imata 3DS in vita pred iphonom, galaxyjem in druščino, so otipljive kontrole in izkušeni, domišljije polni avtorji, ki delajo v Sonyjevih ter Nintendovih studijih. Toda prvo za večino ni zadosten razlog, da bi nabavili namenski prenosni igralni sistem in za špile plačevali od štiri do štirideset evrov. Drugo pa se zna takisto v kratkem spremeniti. Sonyjevi avtorji so že prebegnili na PS4 in playstation VR, medtem ko je Nintendo lani prvič v zgodovini naznanil, da bo začel izdelovati mobilne igre.
V to so jih delničarji prepričevali že zdavnaj, toda firma se ni vdala. Zdaj, ko wii U ni pretirano uspešen in začenja 3DS kazati očitne zna­ke staranja, je drugače. Razvoj novega roč­­nega sistema bi stal težke denarce, naprava pa bi prispela v izredno tekmovalno okolje, kjer bi jo pokonci držali le udarci z vseh strani. Po vsej verjetnosti bi bil Nintendo deležen cifer na ravni vite, kar bi bilo premalo tako za finance kot za ponos. Njihova prva telefonska igra bo brezplačna simulacija komuniciranja med prijatelji Miitomo, ki jo Japonci prejmejo marca. A gotovo se lahko nadejamo bolj orenk izdelkov, nemara celo Maria. Z mikrotransakcijami za nakup višjega skoka in treska z ritjo! Saj ne. Upam.
Zaradi takega razvoja dogodkov, ki bi še pred desetimi leti zvenel kot neverjeten, je bržda kar dosti resnice v poročilih o Nintendovem naslednjem onegaju, kodno imenovanem NX. Predsednik firme pravi, da bo šlo za “samo­svoj sistem, ki bo omogočil izvirno igralno izkušnjo.” Ne vemo natanko, kaj s tem misli, logično pa zveni razlaga, da bo šlo za dvoje v enem. Torej za napravo, ki bo hkrati sobna in ročna konzola. Ko boš doma, jo boš uporabljal kot fiksno škatlico, ko pa se boš podal na pot, boš s sabo vzel posteljico ali joypad z zaslonom, podoben gamepadu wiija U. Na ta način boš igranje brezšivno nadaljeval kjerkoli. Hk­ra­ti bi s tem sočasno napravili naslednika tako wiija U kot 3DSa.
Čuje se vznemirljivo in nemara je to tista srednja pot, ki jo bo Nintendo ubral. A dasiravno jo bo, je eno gotovo. Ročni konzoli, kot smo jo poznali od game boya naprej, so šteta leta. Zato ceni 3DS in vito oziroma DS in PSP, če jih poseduješ, in odigraj spet kak Mario Kart in Final Fantasy Tactics z gumbi. Oblaki ne bodo manj črni, toda med njimi zna posijati kak sončni žarek.

Sneti

Ročne kaprice objavljeno: Joker 270
januar 2016