Revija Joker - Microsoftovi eksperimenti

ČLANKI
stranka » članki » kolumni » Microsoftovi eksperimenti
Microsoftovi eksperimenti
...
Sneti

Moje pridobivanje v osnovi brezplačne 2D-pretepačine Killer Instinct za PC je bilo vse prej kot letu 2016 primerno in slovitemu imenu Microsoft doraslo. Pri fajterski skupnosti težko pričakovana predelava z xboxa one je v internetni trgovini Windows 10, kjer je edinole dostopna, postala vidna šele ob splovitvenem času in nič prej. Sledilo je nekaj ur, ko so se uporabniki po forumih obveščali, da je – odštevši zamike zaradi časovnih pasov – nekaterim dostopna in drugim ne. In ko se je Instinct naposled odklenil, se mi je privzeto namestil na sistems­ki pogon C. Ja bravo! Še dobro, da sem pred kratkim odebelil SSD, kajti vprašanja o in­štalacijski lokaciji ni bilo – kakor ga ni pri os­talih igrah in aplikacijah, ki se prenesejo iz Trgovine v novih Oknih. Opcija za to leži v sis­­temskih nastavitvah, kajti po Microsoftovo imajo njihovi uporabniki en sam disk. Isto­čas­no so to sami imbecili in živčneži, ki bi jih vmesni korak z izbiro imenika spravil s tira.
Biti ena največjih korporacij na svetu ima gotovo prednosti, vendar gibčnost in prilagajanje nista med njimi. Ravno v Trgovini se opazi, da tam levica ne ve, kaj dela desnica. Killer Ins­tinct zanjo pred splovitvijo sploh ni obstajal, kaj šele, da bi lahko izbral prednaročilo (kompletno edicijo tržijo za denar) ali preload, kar nudijo Steam, Origin in druge nakupovalno-igralne platforme. Nasploh je v primerjavi z le-temi Shop v Windows 10 videti kot slaba šala. V njem vlada poplava mobilniških aplikacij in igric, kot so Star Wars Commander, Candy Crush Saga in Asphalt 8, ki so izenačene z več­jimi in velikimi naslovi, kakšna sta Minecraft in Quantum Break. Izpostavljenih je kup ne­umnosti, medtem ko so prodorni in zanimivi iz­delki, kot je večigralska športnica #IDARB, skriti. Zraven so nametani še filmi, glasba, TV-oddaje ter uporabni programi. Vse skupaj je očiten od(v)rtek Applove prodajalne, le z mnogo manj robe, ob čemer je nepreglednost toliko teže razumeti, in s trapastim trudom, da bi bil PC enak tablicam in mobilnikom. Zato lahko na svoj podmizni Win10 PC dam aplikacijo za Uber :). Uredniški izbori so zanič (med indie igrami je Farming Simulator??) in nasploh vlada občutek 'brez repa in glave'.  
Ideja, ki stoji za Trgovino, je razumljiva. Z njo skuša Microsoft ustvariti nekakšen zazidan vrt, v katerem bi brez vmešavanja drugih ponudnikov tržil robo prav vsem lastnikom svojega operacijskega sistema. Za Steam moraš izvedeti na lastno pest, dočim ti je Štacuna na razpolago privzeto. A kakovost vsebine v njej je na nižku. Za to je med drugim odgovorna nerazširjenost razvijalskega okolja UWP – Universal Windows Platform, ki avtorjem omogo­ča hkratni razvoj za različne Microsoftove sisteme. To so Windows 10, konzola xbox one in telefonsko okolje Windows Mobile. Da razvijalci zanj ne marajo kaj dosti, ni čudno. Epicov ustanovitelj Tim Sweeney je UWPju s kritiko naredil slabo reklamo, dočim Microsoft neodvisne ustvarjalce obravnava slab­še kot pred desetimi leti, ko jih je potreboval za razcvet xboxa 360 (tudi zato so mnogi prebegnili k Sonyju). Nadalje UWP ne uživa velikega zaupanja, ker je omejen zgolj in samo na Win10, s čimer odpade velika baza uporabnikov sedmice in osmice. Za nameček je propadlo kovanje vmesnika, katerim bi na UWP brez več­jega truda prenašali androidne programe. 

Scaleboud bo zmajskojezdni akcijski frp, ki ga za Microsoft delajo proslavljeni Japonci PlatinumGames. Hočemo ga za PC!

Microsoft je sicer pred kratkim obljubil, da bo izboljšal tako okensko Trgovino kot Universal Windows Platform. Poleti pa bo moč na dokaj enostaven način uradno spremeniti xbox one v razvijalski sistem in na njem klamfati lastno programje. Toda napovedi izzvenijo prazne, saj bi morali za normalno delovanje Štacune vendarle že poskrbeti. Nakar zadevi naredijo ogromno slabe reklame spodrsljaji, kot je polomljena inačica Quantum Breaka za PC. Ta pričakovana Remedyjeva streljanka, ki naj bi dokazala moč in prilagodljivost UWPja, je izšla vzporedno za Windows 10 in xbox one. Na kon­­zoli teče v redu, na računalniku pa se ne glede na njegovo moč plazi kot polomljen lenivec. Slične težave, le da v manjši meri, je pred meseci doživel Gears of War Ultimate Edition, še ena predelava z xboxa one. UWP resda ni vnaprej sfaliran in obupen – pecejev Killer Instinct recimo deluje brez težav in je ličen. Toda izven ločljivosti ne nudi prednosti napram XBOju in itak je dosti več pozornosti kot njegova spodobnost privlekel epski fail Quantum Breaka na nivoju Arkham Knighta. Špil bomo kajpak opisali, vendar za xbox. 
Kdor ima daljši spomin, ni presenečen. Microsoftov odnos do PC-igranja je že več kot desetletje dobesedno krneki, od razvpitega servisa Games for Windows Live, ki ga je Steam v kratkem pohodil in poscal, do zamejene Tr­govine v Oknih 8, ki ni dostavila ničesar gamersko relevantnega. Prodajalna v Win10 ima vsaj nekaj adutov (Quantum, Gears, Instinct, Rise of the Tomb Raider), a je narejena tako slabo, da ji grozi ista pot. Ni še prepozno, vendar mora nekdo pri MSju udariti po mizi in postaviti stvari na svoje mesto. Trgovina mora postati normalno pregledna in ponuditi prednaročila, vnaprejšnji dolpoteg ter izbiro kraja inštalacije. Vsebuje naj normalno delujoče, zastavonošne naslove z xboxa one, kot so Forza 6 in Horizon 2, Halo 5 ter Sunset Overdrive. Tako naj bo tudi v prihodnje, ko pridejo Crackdown 3, Scalebound in ostali hiti, dočim naj bo medplatformsko večigralstvo privzeto. Le tako bo nekaj možnosti za uresničitev vizije o enotnem svetu PCja in xboxa, o kateri Microsoft neprenehoma naklada. In ki jo v bitki s playstationom navsezadnje potrebuje.


Sneti   

Microsoftovi eksperimenti objavljeno: Joker 273
april 2016