Revija Joker - Bunkca, xbox 360

ČLANKI
stranka » članki » kolumni » Bunkca, xbox 360
Bunkca, xbox 360
...
Sneti

Vprašaj me, kateri obtelevizorski sistem prejšnje generacije mi je bil najljubši, in verjetno bom rekel playstation 3 – ampak to zato, ker sem pod vtisom zadnjih let, ko se je Sonyjev črni debelinko stanjšal in pocenil ter dobil nemalo poštenih iger. Med njimi udarne ekskluzive, kot so The Last of Us, Uncharted 3, Metal Gear Solid 4 in Gran Turis­mo 6. Če pa mrežo spomina vržem dlje nazaj, na začetek generacije v sredino prvega desetletja, bom dejal xbox 360. Prav z njim je povezana žalostna in preuranjena vest, da ga ne bodo več izdelovali. V štacunah je s skoraj 80 milijoni prodanih kosov jako us­peš­na konzola minule generacije (PS3 je poravnan z njim, prvi je wii s 102 milijonoma) še zmerom prisoten, vendar le še do razprodaje izdelanih primerkov. Tako se po skoraj enajs­tih letih začenja konec zgodbe o sistemu, v katerega je spočetka verjel malokdo. 
Xbox 360 so v ZDA lansirali novembra 2005 in v Evropi decembra taistega leta. Ponj smo Jokerjevci šli v Celovec, kjer smo plačali 400 evrov in kusur za priboljške. Nad vbočeno belo šatuljo smo bili instantno navdušeni, zakaj izrisovala je precej boljšo grafiko kot PS2. Sp­lovitveni nabor je vključeval dobro arkadno dirkačino Project Gotham Racing, ki je poskrbela za primerno predstavitev sposobnosti. Imela je reč nadalje pripravljeno oddaljeno večigralstvo prek Xbox Liva in spletno štacuno, kar tedi ni bilo vsakdanje. Igre pa si po pecejevsko namestil na trdi disk, od koder so se včitavale bistveno hitreje kot s ploščka.
V očaranosti smo kar malo prezrli, da je sistem precej glasen in da nabor ostalih iger ni navdušujoč (razočarajoča streljanka Perfect Dark Zero, rutinske predelave v slogu Quaka 4 in King Konga …). Za nameček je tisti XB360 živel komaj kaki dve leti, nakar mu je kakor mnogim drugim zavdal 'rdeči rinček smrti'. Notranjost se je zaradi slabega prezračevanja in nekakovostne izdelave pokvarila in napako RROD je javila rdečina okrog gumba za vklop. Ljudje so se jo trudili odpraviti na vse mogoče načine, nekateri z bajeslovnim towel trickom, ko so škatlo ovili v brisačo in bojda uspeli preobrniti proces. Kaprica je Microsoft stala garancijske milijone. Še malo kasneje so kup denarja zmetali za razvoj in splovitev neslavne kamere kinect, ki je beležila premikanje vsega telesa in sta jo podpirala tako Molyneux kot Spielberg. Toda uč je zaradi zamika pri zaznavanju gibanja, naknadne kupljivosti in manka relevantnih iger pustil plitek odtis.
Ja, xbox 360 je bil deležen kar nekaj mimosunkov, toda istočasno je postal velika uspeš­ni­ca. Seveda ne le zato, ker so ga bistre buče odklenile in na njem gnale gusarske igrice, zaradi česar se je prijel v Sloveniji, ki ni njegov uraden teritorij. Najprej je izkoristil težavno splovitev playstationa 3, ki je bil stotaka dražji in ni imel ubijalskih špilov. Prav tako je bilo playstationovo brezplačno spletno večigralst­vo inferiorno plačljivemu Livu; nekateri menijo, da se to ni spremenilo vse do danes. Debate s prijatelji prek priloženega headseta, enostaven ogled njihovega statusa, instantno sporočilstvo, preprosto organiziranje druščin in klicanje ljudi vanje … Vse to je neposredno ciljalo na tekmovalno spletno igranje, ki je tedaj dobivalo resen zagon, in k temu je vsekakor dosti prispeval xbox 360 z neizčrpno zalogo streljačin.

Takole je bil videti paktreger, ko smo ga v Klagenfurtu napolnili s tedajci svežo Mic­ro­softovo konzolno robo. EU sehr gut!

Ne pozabimo niti na odlični brezžični kontrolnik z asimetrično postavljenima gobicama, ki je postal industrijski standard … na prelomni sistem dosežkov (achievementov), ki jih je Sony naknadno skopiral v obliki ne tako posre­čenih trofej … na bogato ponudbo neodvisnih iger na Xbox Live Arcade, ki je bil za indie razvijalce Steam pred Steamom … in na dejstvo, da so na tristošestdesetici pristale vse odmevnejše prvorazredne konzolne igre, ki jih nista naredila Sony in Nintendo. Grand Theft Auti, Elder Scrollsi, Call of Dutyji, Mass Effecti, Assassin's Creedi, Battlefieldi, Red Dead Redemption, Bioshocki, Fife, Dark Souli … Sez­nam je brez konca in kraja, igre na tej konzoli pa so dostikrat dobile dolpotegljivo vsebino pred konkurenco. Namečkoma so zaradi laže obvladljivega hardvera dostikrat tekle bolje kot na PS3. Okrog tega je internet naredil celega hudiča, ampak prgišče sličic na sekundo nekaterim pač pomeni. Glede tega, da je 360-večigralstvo za razliko od PS3 bilo in je še vedno plačljivo, se 'xombiji' niso pretiralo sekirali. Jim je ostalo pomenilo preveč.
Pet, šest let je bil xbox 360 v soju žarometov in svoj čas je dobro izkoristil, saj je v ZDA in Veliki Britaniji postal domala privzet konzolni igralni sistem. Svoje je doprinesel tudi k svetu računalniških iger, kjer je njegov joypad z barvitimi gumbi AXYB že lep čas splošno sprejet način nadzora. Toda vse lepo se nekoč konča in polnokrožnik je ostarel. Igre zanj še izhajajo, vendar so grafično inferiorne onim za PS4, XBO in sodoben PC; celo vsebinsko so okrnjene. Tak je zadnji Call of Duty, ki na njem nima kampanje. Dogaja se tudi, da odpovedujejo napovedane naslove zanj in za PS3, kot je Mortal Kombat X, in za XB360 izhaja presenetljivo malo zunanjostno nezahtevnih garažnih iger. Naslednjega Klica k dolžnosti, Infinite Warfara, pa nanj (in na PS3) sploh ne bo. Vse to ka­že, da se je industrija naredila korak naprej. Ampak to ne pomeni, da ni več relevanten, saj ima bogato knjižnico titul in je poceni vstop v svet iger. Mahajmo mu v slovo, a ne točimo solzic. Še vedno je z nami.

Bunkca, xbox 360 objavljeno: Joker 274
maj 2016