Revija Joker - Igranje na Facebooku

ČLANKI
stranka » članki » netki » Igranje na Facebooku
...
Šerlok se sprašuje, zakaj mu kolegi in čisti neznanci po Facebooku neprestano pošiljajo vabila, naj se pridruži virtualni mafiji ali postane razuzdani grupi njihovega spletnega benda. In čemu ljudje, ki prej niti od daleč niso povohali nobene igre, zdaj z rdečimi očmi manično klikajo po popreproščenih internetnih špilčkih.

Ker je zloglasna recesija po žepih vsaj do neke mere usekala tudi industrijo videoiger, so začela vsakovrstna podjetja zmerom bolj špegati na medmrežje. Tam se namreč bohoti nov igrarski bum z imenom social games ali, po domače, družabne spletne igre. Na tem področju prednjači spletna skupnost Facebook, ki ima družabnost na vse možne načine vk­lju­čeno že v sam koncept delovanja, za njim pa zaenkrat capljata MySpace in tovrstno udejstvovanje na Applovem iphonu. Po velikem prodajnem uspehu wiija je tudi najbolj počasnim tržnikom verjetno kapnilo, da obstaja množica finančno solidno stoječih osebkov, ki niso pripravljeni ure in ure sami drkati knofov za konzolo ali računalnikom, temveč iščejo lahkotne igre, v katerih lahko sem ter tja uživajo skupaj s kolegi in družino. Če so zastonj, toliko bolje.
Tu vskoči Facebook, na katerega je priklopljenih milijone povezanih uporabnikov. “Gre za človeka in njegove odnose v resničnem življenju, kar je na koncu bolj pomembno od tega, kaj se zgodi med teboj in zaslonom ... Zato igraš. Ker igraš skupaj z drugimi, ne zato, da boš premagal pošast na deseti stopnji,” poanto razloži Kristian Segerstrale, soustanovitelj PlayFisha, enega najbolj uspešnih izdajateljev družabnih spletnih iger. Tip ve, o čem govori, saj imajo njihove Facebookove miselne igre Geo Challenge, Who Has the Biggest Brain in Word Challenge mesečno od tri do štiri milijone aktivnih igralcev, s tamagočijevskim pedenanjem virtualnih ljubljenčkev v Pet Society pa so zahakljali več kot deset milijonov tistih premalo odgovornih, da bi si upali nabaviti pravega cucka ali papagaja. Ker je področja spletnih družabnih iger v strmem vzponu, so lonček primaknili tudi veliki klasični založniki, saj Electronic Arts z ustanovitvijo oddelka EA Blueprint recimo že pripravlja napad na Facebookovo igralsko občestvo.

Igranje na Facebooku objavljeno: Joker 192
julij 2009