Revija Joker - Čakajoč na Najvišjo pre(d)stavo

ČLANKI
stranka » članki » uvodnjak » Čakajoč na Najvišjo pre(d)stavo
Čakajoč na Najvišjo pre(d)stavo
...
David Tomšič

Igrovja neskončno, čedalje daljši spisek zacahna­nih filmov, nebroj aktualnih TV-serij in še Netflix – ljubitelju zaslonskih vsebin mi res ne bi smelo biti hudega. Pa vendar v vsej tej raznoliki ponudbi pogrešam tisti prepoznavni “Ladies and gentlemen, good evening and welcome to Top Gear!” Kaj bi ga ne, ko pa smo s prijatelji štirikolesniške pustolovščine simpatične trojke Clarkson – May – Hammond ritualno spremljali najmanj desetletje. Ne zavoljo ozkega zanimanja za avtomobile – potem bi vendarle buljili v Fifth Gear –, marveč je Ang­­ležem uspelo ustvariti neverjeten in brezmejen moški šov. Ta je obiloval tako z žlahtno pločevino kot z norimi domislicami in močnimi izustki, za spektakularno predstavitev pa je skrbel brezdanji BBCjev proračun. Kljub 186 na števcu se oddaja ni upehala in nas je iz sezone v sezono bolj navdu­še­vala in presenečala. Po eni plati z izkazovanjem ljubezni in poželjivosti do vršacev avtomobilske industrije in po drugi z novimi načini uničevanja, predelovanja ter alternativne uporabe človeku najljub­šega stroja.
Iskrivih in neverjetnih trenutkov je Top Gear nanizal nešteto in vsak gledalec ima spisek lastnih omiljenih. Po teži prednjači rušilni preizkus marauderja v Johannesburgu, s katerim je Richard prebil par zidov in nato parkiral na strehah drugih avtov. Po hitrosti je na vrhu nepozabni dvoboj veyrona in eurofighterja, prvi miljo naprej in nazaj, drugi miljo gor in dol. (Zmagal je avion.) V anale so se vpisale vse potopisne epizode, v katerih so iskali severni tečaj in izvir Nila, se mopedistično izgubljali po Vietnamu in s superšportniki rili po romunskih kolovozih. Nadalje pomnim otročje, a destruktivno lovljenje fieste in korvete po šo­ping centru. Predelovanja pande v desetmetrsko limuzino in seštukanje prednjih delov alfe ter saaba. Clarksonovo prevažanje z najmanjšim avtom na svetu po BBCjevih pisarnah. Nebroj načinov znašanja nad osovraženimi prikolicami. Dostavljanje hrane z rolls roycem po Mumbaju. Vseh izzivov, od razposajenega dirkanja z avtobusi prek izdelave amfibijskih avtov do čezlesne režije TV-oglasa. Znamenitih transportnih dvobojev: GT-R vs. šinkansen, reli micka vs. bob, fičko vs. BMX. In Schumacherja kot Stiga. 
Oddaja je imela najvišjo gledanost, poleg tega je bila nacionalkina in domoljubno naravnana. Zato so lahko na pomoč kadarkoli poklicali vojsko, recimo ko so rabili supersoničnega lovca, tank za pregon range roverja, kanone, s katerimi so klatili leteče avtomobile, in celoten regiment za simulacijo normandijskega izkrcanja. Ali pozvali Richarda Bransona, da jim posodi jumbo jet za demonstracijo, kako daleč reaktivni motorji ob polnem potisku odpihnejo avto. A kakor je bila blagovna znamka ponos TV-hiše, so imeli šefi in advokati z njo tudi preglavice. Zlasti Jezza si je rad privoščil izjave, zavoljo katerih so žugale avtomobilske tovarne, legebit­rični krožki, naravovarstveniki, lastniki porschejev in celo vlade. “Romunija je dežela ciganov, VW scirocco vas popelje od Berlina do Varšave z enim tankom, Mehičani so lenobe …” Kontroverznosti so se vrstile na vseh koncih sveta, recimo alkoholno volaniziranje po severnem tečaju, kjer zakoni pač ne veljajo, antinascarjevski slogani v redneckovski Alabami in provociranje Argentincev s falklandsko vojno, kar je bil vrhunec zajebavanja lokalcev. Uraden odgovor se je praviloma izgovarjal na britanski humor. Otočani so bili v šov kajpakda zaljubljeni. 
Žal se je poglavje sodobnega Top Geara lanskega marca iznenada zaključilo. Kolovodja Clark­son, za kamerami znan po precejšnji nadutosti in zvezdniš­kem obnašanju, je namreč prestopil mejo in mahnil enega od sodelavcev. Menda zato, ker ni dobil za­htevanega zrezka, temveč le hladno večerjo. Neljubi dogodek je prišel v javnost in mreža je bila človeka kljub zlatokurnosti primorana odpustiti. Sezono so zaključili s kolažem prej posnetih delov brez njegove studijske prisotnosti. Nato sta odstopila še Hammond in May ter glavni producent. Ljubitelji so šli seveda na okope in v res kratkem času nabrali milijon podpisov, kar naj bi bil največji torvrsten 'referendum' na svetu. Te so BBCju pripeljali s tankom, vendar je vodstvo edino pravilno ostalo ne­omajno. Če izvzamem decembrsko kompilacijo starih posnetkov, od­tlej vlada humoristično-avtomobilska suša in gmaj­na kar naenkrat ve manj o novih modelih dacie. A vremena se jasnijo in znabiti bomo na kraju celo dvakratno razveseljeni.
Jasno je bilo, da BBC znamke, ki izvira iz leta 1977, ne bo pokopal zaradi Clarksonovega telebanstva. Ugibanja o novih voditeljih in prve paparacaste fotke snemanja so pol leta polnila otoške medije, dok­ler niso februarja uradno predočili novih obrazov. V os­predju bo Chris Evans, ampak ne Captain America, marveč istoimenski, nam neznani angleški televizijec. S simpatičnim mopedistom Guyem Martinom se očigledno niso uspeli dogovoriti, zato bosta glavna pomagača 'Prijatelj Joey' oziroma Matt LeBlanc in kraljica Nurburgringa Sabine Schmitz. Kakopak ne bo umanjkal niti Stig, za dobro mero pa bodo poleg formulastični poslovnež in komentator Eddie Jordan ter dve dodatni oprodi. Studio in test­na pista ostajata, narava predstave takisto, le šimelj bo drug, saj ekipa ni želela po utečenih kolesnicah. Kakšen bo Top Gear tretje generacije, bomo videli maja. Upamo, da se nam bodo frisi dopadli, kajti stalno vreščeči Chris v trailerju ne izpade baš posrečen. 
Če se nam ne bodo, bomo morali pač počakati do druge polovice leta. Clarkson se namreč ni upokojil, kot je nekoč tvitersko namignil, temveč se je oziral za novim partnerjem. Tega je našel čez lužo pri Amazonu. Bezos namreč širi svoj plačljivi servis Prime Instant Video in se je odločil pokaditi pod nos Netflixu s šovom z najvišjim proračunom doslej. Z Jeremyjem, Jamesom in Richardom plus bivšim Top Gearovim producentom je namreč sklenil pogodbo za 32 delov za ridikuloznih 220 milijonov evrov! To pomeni dobrih šest mega na epizodo, kar je od prilike petkrat več kot doslej. Za jesenski uvod zaenkrat neimenovane oddaje so že napovedali dirko med laferrarijem, mclarnom P1 in porschejem 918, ki je v Top Gearu zaradi pogojevanja fabrik niso nikoli uspeli udejanjiti. Glede na budžet in ponos ni izključeno, da so tri najbolj dovršene hibridne štirikolesnike enostavno kupili. Lahko bi jih pravzaprav za vsako epizodo, pa še bi jim kakšen milijonček ostal. 

Sredinski Jeremy se ni lepo obnašal, a si je še vedno izpogajal več kot desetmilijonski honorar za nov visokooktanski komedijantski spektakel. Glede na to, kako ga oziroma jih pogrešamo, ga je očitno vreden.

Takisto se omenja sodelovanje z vojsko. Me zanima, kakšen tosmerni presežek dobiš za tak denar: nemara izdelavo avta za pristanek in izstrelitev z letalonosilke? Ali raje kar zaletavanje z njimi v Greenpeacove ladje. Kaj lahko preseže zaresno dirko med najsodobnejšim lovcem in najhit­rejšim avtomobilom? In vse izpričane doslejšnje ubrisanosti, kakšen je bil raketni mini, ki se pomeri s Petrom Prevcem? Trojček se je že pobahal, da imajo pri delu docela proste roke in da so celo spodbujani v razposajenost ter politično nekorektnost. Zaradi gobcanja brez zavor in neverjetne bogatije si je težko predstavljati, kakšnega spektakla bomo deležni. Bodo legendarno izstrelitev raketoplana robin nadkrili tako, da bo Jeffova vesoljska agencija Blue Origin tri bur­kače kratkomalo poslala v vesolje? Avtomobili v breztežnostnem stanju, to bi bilo nekaj frišnega. Pri čemer ga bodo tradicionalno najebali vsi postreščki, porscheji in prikolice. Kaže, da se bo iz tiste klofute zaradi nesojenega zrezka – ki je kajpakda ne podpiram – vendarle izcimilo nekaj gledalcem sila všečnega in prismuk­njenega. 

David Tomšič

Čakajoč na Najvišjo pre(d)stavo objavljeno: Joker 273
april 2016