Revija Joker - Si za avanturo, stara?

ČLANKI
stranka » članki » igrovje - tematski članki » Si za avanturo, stara?
...
Koliko pustolovščin lahko užijemo za počen groš in prebito paro? Trin ugotovi, da še preveč, zato jih odbere pet za pokušino. Prigrizki so kratki, ampak sladki.

Pustolovščine, nekdaj prvovrstni žanr, so danes v domeni bodisi neodvisnih, najraje nemških studiev, bodisi navdušenskih skupin, ki klepljejo brezplačne izdelke. Najbolj znana taka komuna ustvarjalcev se je zbrala okoli Adventure Game Studia oziroma AGSa, zmogljivega in zastonjskega orodja za izdelovanje špilov. Program je napisal Anglež Chris Jones, ko se je v prejšnjem tisočletju lotil programiranja lastne pustolovščine. Nad početjem je kmalu obupal, saj je ugotovil, da mu kodiranje leži bolj od ustvarjanja zgodb in pikslastih svetov. Editor, sprva imenovan Adventure Creator, je pozneje delil s svetom in občestvo je bilo navdušeno.
AGS ne zahteva poglobljenega znanja programiranja. Prav tako vsebuje dosti že pripravljenih elementov, recimo starinske Sierrine in Lucasove vmesnike. Ker lahko z njim rokuje praktično vsakdo, so nove dogodivščine postale stalnica. Veliko je šodra, a tudi dobrih izdelkov, skrbno odbranih in objavljenih na uradni strani Adventuregamestudio.co.uk. Mnogo je kratkih, starinskih prisrčnic, nemalo pa tudi orenk projektov, kakršni so Apprentice, trilogija Blackwell, slovenski Stargate in prebarvanke starin, recimo King's Quest. Celo plačljive naslove smo dobili, na primer Downfall, Resonance in Gemini Rue. Večini je skupna nizkorazločljiva podoba, a zavoljo posrečene izvedbe pikslavost ni moteča.
Zadnje čase skupnost ni živahna, a še vedno miga. Rezultat je izbrana peterica nadpovprečnih zadnje­čas­nih avanturic, na katere se splača vreči uč. Res je le, da odčepnika ni niti v eni sami!

Dve od mnogih imenitnih AGSjevskih dogodivščin, snemljivih z Adventuregamestudio.co.uk: čarobnjaški Apprentice II in prebarvani King’s Quest III.

Si za avanturo, stara? objavljeno: Joker 235
februar 2013