Revija Joker - Zahajcano ognjišče

ČLANKI
stranka » članki » igrovje - tematski članki » Zahajcano ognjišče
...
Minulo in aktualno mesečno sezono fine kvartaške igre Hearthstone so zaznamovali Blizzardovi posegi in razširitev Whispers of the Old Gods. Oboje je po Snetijevem mnenju prispevalo k zanimivejšemu in uživantskemu elektronskemu cecegeju.

Koliko od več deset milijonov igralcev, kolikor jih je farboviti, dostopni in hudomušni Hearthstone na računalnikih ter mobilijah zvabil v svoj objem, je v njem redno aktivnih, vedo le Nevihtniki. A prepričan sem, da jih to spletno ig­ro, v kateri iz olastninjenih kart izdelaš lasten kup­ček in se nato spopadeš z življem širom sveta, dobr­šen delež požene vsakodnevno, da poteši željo po plesu hudičevih podobic. Nekateri manijaško igrajo celo med sprehajanjem in kolesarjenjem! Le tako namreč maksimiraš zlato, ki pricing­lja od vsakodnevnih kvestov. Tega vlagaš v kupovanje zavit­kov novih kart, da ti ni treba odštevati pravih denar­cev. Ob udejstvovanju od zagona spomladi ’14 si je zgolj s tovrstnim zastonjkarstvom marsi­kdo oblikoval zavidljivo zbirko podobic. Ampak ta je še bistveno večja in boljša, če si kupil katero od plač­ljivih razširitev, ki jim zaradi osredotoče­nos­ti na samotarsko izkušnjo pravijo 'avanture'. 
Morebiti so nove spremembe v Hearthstonu najbolj izživcirale prav tiste, ki so za ekspanzije zdajali ducate evrov. Do aprila si se z ljudmi na spletu v glavnem boril na dveh lestvicah: resni oziroma rangirani in neresni oziroma nerangirani. Odslej pa se je temu pridružila delitev tekmovanja na standardni in divji (wild) format. V slednjem je moč uporabljati sleherno kadarkoli izdano karto, v prvem pa le podobe iz naborov basic in classic ter tistih razširitev oziroma avantur, ki so izšle v zadnjih dveh letih. Ob letu osorej, ko se izteče 'year of the kraken', bodo iz standarda rotirali vsi trije lanski dodatki – Blackrock Mountain, The Grand Tournament in League of Explorers. Ostali pa bodo Whispers of the Old Gods in oba, ki še imata iziti letos.

C'Thun je najbolj znana karta iz 134 podobic debele razširitve Whispers of the Old Gods. Kolovodja starih bogov se z udejstvovanjem podanikov sproti krepi in nato strese bes na vso sovražno polovico igralnega polja. V večini primerov je to dovolj za zmago ali vsaj pohabljenega nasprotnika. A treba je priti do tja ...

Kartična apokalipsa 
Taka letna omejitev se ne sliši pretirano huda, toda v okolju, ki skupno še zmerom šteje le nekaj sto kart, znajo imeti spremembe te baže opazen vpliv. In so tudi jih, kajti odhod Curse of Naxxramas in Goblins vs Gnomes je eliminiral številne doslej tipske in močne karte, ki so sooblikovale Hearthstonovo krajino ('meto'). Vseprisotni Dr. Boom, ki je poleg telesa 7/7 pričaral še dva eksplozivna robotka … tečna Piloted Shredder in Sludge Belcher, ki sta ob smrti rodila novi bitji … urok Tinker's Sharpsword Oil, ki je tako okrepil malopridničin nož, da so okrog njega oblikovali ves deck, Oil Rogue … Mechwarper, ki je pocenil klicanje drugih mechov in pravzaprav omogočil dotične kupčke ... Antique Healbot, ki je junaku pozdravil osem poškodb … warriorjeva silna sneta sekirica Death's Bite, ki je ob drugem žvajzu marsikdaj sprožila Grommashov napad za deset … Ja, karte iz teh dveh dodatkov so definirale meto in poganjale številne decke. 
K drugačni krajini so svoje prispevali 'nerfi', zmanj­ša­nje moči določenih kart. Ko so avtorji spremenili karto Force of Nature, da troje priklicanih bitij 2/2 ne more več takoj napasti, so pohabili močno kombinacijo Force of Nature + Savage Roar in ubili vanjo usmerjenega druida. Povečanje cene Big Game Hunterja, ki ubije bitje s 7 in več napada, s treh kristalov mane na pet pa je slednjega odstranilo iz ve­či­ne deckov. Take poteze so zauzdale neprijetni 'power creep', sprotno naraščanje moči podobic, kar bi nazadnje pripeljalo do metanja 'jedrskih bomb', in dale občutek, da Blizzardu ni v interesu le navdu­ševanje svežih igralcev. Namesto tega skrbijo za dolgoročno uravnoteženost in skušajo ugoditi ustaljenim, naprednejšim, celo profesionalnim igralcem. 

"C'Thun! C'Thuuun!"
Hearthstone je trenutno v boljši formi kot kadarkoli; celo kot v začetni beti, ko je bil še nov novcat. Nerfi in odhodi določenih ter prihodi drugih kart so igro upočasnili ravno za toliko, da so razcvet doživeli tisti kupčki, ki se uveljavijo v sredinski fazi (midrange). In da se lahko tako slednji kot nadzorni decki (control) približno enakovredno kosajo z agresivnimi (aggro). K temu je dosti pripomogel zvezdnik starobožje razširitve, C'Thun. 
Zajebani šef iz World of Warcrafta je v dani obliki bitje 6/6 za deset mane, kar je seveda neigralno. Toda njegovi številni podaniki ga s prihodi na bojno polje sproti bildajo, in sicer ne glede na to, kje je – v roki, v kupčku ali na pokopališču. Eden ga celo oživi s slednjega! Ko C'Thuna odigraš, ta razdeli vrednost svojega napada med vse sovrage. S tem zadaš smrtni udarec heroju, očistiš bojno polje ali kar oboje, kajti običajno se vrednost suče okrog 15 točk. Ali dvakrat toliko z Bronnom, hi hi. C'Thun sicer ni spremenil obraza igre, saj je počasen, je pa rodil nov arhetip c'hunskega decka, ki se je kar razpasel – imamo c'thunskega druida, warriorja, coprnico …

Sestavljalci kupčkov imajo z novimi sličicami več manevrskega prostora, zlasti če se udejstvujejo v formatu wild ali tvorijo eksperimentalne decke za neobvezno lestvico. Večina seveda uporablja kupčke z neta.

Ne čisto enaki junaki
Ampak ta risankasta inačica Lovecraftovih cthulhujcev s podrepniki ni edino, kar so Whispers prinesli. Za zlato, pravi denar in prah se grebejo močne kreature, kot so druidov Fandral Staghelm (hkratno aktiviranje kart z dvema učinkoma), splošni Twin Emperor Vek'lor (taunter, ki naredi kopijo sebe, če ima tvoj C'Thun vsaj deset napada) in čarovničin Faceless Summoner (ob priklicu ustvari še eno bit­je za tri mane), ter šamanov urok Evolve, ki spremeni vsa tvoja bitja na parketu v naključne spake, vredne eno mano več. Nasploh je bil šaman deležen ogromno ljubezni in je skočil na sam vrh herojske mogočnosti, kajti njegova agresivna in midrange verzija sta na lestvici izredno močni. Kaj bi ne bili z orodji, kot sta Eternal Sentinel (odklene overloadane kristale) in Thing from Below (poceni 5/5). 
A Šepeti so premešali karte tudi pri drugih junakih. Pri lovcu je face hunter zatonil, rodil pa se je bistveno drugačni midrange oziroma control hunter, secret paladin je preteklost in nadomestil ga je nadzorni n'zoth paladin, pri bojevniku se je kontrolnemu in patronskemu pridružil hitri tempo warrior, eksperimentira se z blast priestom, ki ti zmeče v glavo 20+ poškodb naenkrat, in tako dalje. Vse to je pripomoglo, da si špico zdaj bolj ali manj enakovredno delijo srednjeigerni, nadzorni in agresivni kupčki. Meta se sicer še ni umirila in slednji spet silijo v ospredje, na primer zoolock. A temu navzlic je lestvica bolj raznolika kot kadarkoli, utrujene arhetipe pa so nadomestili novi, sveži. 

Ena roka zadostuje
Zanimiva je tudi delitev lestvice na standardno in divjo. Ni se treba odločiti za eno, igraš lahko na obeh, in čeprav zazdaj ni nekih blaznih razlik, je ob­čutek vseeno drugačen. Format wild je bolj ne­uk­ro­čen in udaren, za ene nepošten ter za druge zabaven. Navsezadnje se v njem križajo običajni in neprilagojeni decki za format standard, z Whisperji obogatene klasike in stari arhetipi, ki so spolzeli iz standarda. Tako v eni bitki srečaš control warriorja z Alexstraszo, v naslednji secret paladina, ki te uniči s čistim igranjem po krivulji, in v tretji renolocka s C'Thunom, ki ga lastnik v enaki obliki vozi po obeh lojtrah. Je pa res, da je wild manj obljuden in da tam povprečen igralec bolj obvlada. Ali bolj zagreto moli k RNGezusu. 
Tega ne omenjam tjavdan. Naključja so še zmerom velik del te kvartopirščine, ki je v bistvu šah, pri katerem nimaš na razpolago vseh figur. V dani situaciji bi rabil to in to, ampak ker ti (stari?) bogovi niso bili naklonjeni, karte nisi dobil v roko in si popušil. Vse, kar lahko storiš, je, da daješ v deck po dva izvoda bistvenih kart in upaš na najboljše. Ter da razu­meš, da imajo celo profiči v najboljšem primeru nekako sedemdesetodstoten izkupiček. Jasno ti mora biti tudi, da je notri toliko zanič kart zato, da dobrih ne dobiš prehitro in se vračaš k igranju. Toda če vse to vzameš v zakup, je Hearthstone prav zdajle v najboljši formi doslej. Hitro zna postati tvoja dnevna stalnica in druga najboljša enoročna dejavnost. Moja je že.

Zahajcano ognjišče objavljeno: Joker 275
junij 2016

okvirčki:

C'Thunova posadka