Revija Joker - 2016: Prepolna špajza

ČLANKI
stranka » članki » igrovje - tematski članki » 2016: Prepolna špajza
...
Sneti napiše par dejstev in mnenj o letu, ki se je nedavno odtrkljalo v anale, in v navezi z JCTjem obelodani njegove osrednje igričarske naslove ter zanimivosti.

Razumem tiste, ki so jim v lanskem letu zadostovale mobilniške igrice. So ozke in plitke tako po namenu kot izvedbi, a brezplačne in instantno zabavne. Telefon si las­ti malodane vsakdo, za orenk ig­ranje na velikih sis­temih, kot sta PC in PS4, pa marsikdo nima ne denarja ne časa. Glede slednjega je težko že mlajšim, ki so vajeni početi ducat stvari naenkrat. Motriti spletni video, pregledovati druž­ab­na omrežja in objavljati slike obedov ter iztreb­­ljanj, brati kratke prispevke, poslušati glasbo, čvekati po sporočilnikih ter občasno celo IRL …. Kaj šele starejša generacija, ki ima še manj prostih minut zaradi otrok, služb, kreditov. Zanjo sta bila ra­čunalnik in konzola sveti stvari, ki sta razodeli nekaj čisto novega. Zdaj pa ti early adopterji, ki za razliko od današ­nji­ka niso bili nategnjeni (glej uvodnjak), v njiju tragič­no ne morejo več zares uživati.

Mala retrokonzolica NES mini je pošla takoj po novembrskem prihodu v trgovine in je z več sto tisoč prodanimi kosi totalen uspeh. V njej je zapečenih trideset igric, toda hekerji so to omejitev že zrušili.

Diplomirani račun 
Industrija je lani bojda spet rasla in njena vrednost po oceni firme SuperData znaša 86 milijard evrov. Več kot polovico te številke predstavljajo mobilne igri(čk)e, kot so od Schwarzeneggerja reklamirani Mobile Strike, Clash Royale in Pokemon Go. Apple pravi, da so razvijalci za iOS zaslužili 18 milijard ev­rov! Sledi računalniško igranje, kjer večine denarja niso prinesle klasične igre, temveč izdatki za na­če­lo­ma brezplačne (free to play) titule. Sem štejejo navidezni fuzbalerji v Fifi, karte v Hearthstonu, ko­ži­ce v Counter-Striku in pedertošli v tej ali oni mobi. Še­le nato pridejo na vrsto škatelne in digitalno kupljene igre za velike sisteme. Trend je jasen. Vrednost neotipljivih izvodov za PC in konzole je porasla, dočim se je fizičnih opazno skrčila, čeprav je slednjih zaradi playstationa VR izšlo več kot predlani. 
To v naslednjih letih napoveduje še rapidnejši upad Jokerjevcem ljubih plošč­kov in hitrejši prehod na priročne digitalne izvode. Prodaja rabljenih kopij, imetje nečesa, česar ti ni moč odvzeti z izklopom strežnikov, in visoke cene digitalnih verzij očitno nimajo za burek proti temu, da si na komot. Prav tako se je močno zmanjšala prodaja iger za ostarela PS3 in XB360: čeprav je obeh sistemov več kot 160 milijonov, so izdajatelji nanju zvečine pozabili. Stara pesem. Po drugi strani je playstation 4 na 54 milijonih in xbox one nekje na slabi polovici te cifre, medtem ko je wii U doslej zmogel 13,5 milijonov in se poslavlja kot najslabše tržena Nintendova konzola.

Capcom je imel s Street Fighterjem 5 velenačrte, ki se niso izšli. Spomladanski izid je bil v znamenju manjkajočih elementov, profiji jamrajo in prodaja je slaba. Kljub temu je štartala 'druga sezona' z Akumo.

Bedaki in junaki
Na vsak način je iger kot peska in trave. Pretresljiv po­datek veli, da je lani zgolj na Steamu izšlo, pazi zdaj, dobrih štiri tisoč iger in igric. Več kot deset na dan! Kakšna je šele količina, če prištejemo Google Play, App Store, normalne prodajalne ... Spomnim se časov, ko smo v Jokerju opisali levji delež izdanih špilov. Zdaj je to le še pobožna želja, saj ne zmoremo pokriti niti velikih naslovov. Ob tem založniki še vedno niso spremenili miselnosti, da je treba ve­či­no artiklov stlačiti v jesensko-novoletni čas, ki je brutalen tako za nas kot za tošel. V tej poplavi so si izdajatelji sami krivi, če jim igre zabredejo v težave. Umestiti Titanfall 2 med Infinite Warfare in Battlefield 1 je bila recimo neumnost, ki so jo EA nato korigirali s popusti. Verjetno si lahko tako herojski tajming privoščijo le največji: med najuspešnejše so la­ni sodili FIFA 17, Pokemon Sun in Moon, Uncharted 4 (najviše ocenjena igra na Metacriticu), Infinite Warfare in Battlefield 1. Slovenski podatki ne odstopajo dosti, saj istotako kraljujejo FIFA, ki iz leta v leto povečuje količino prodanih kosov, BF in CoD. 

Koncem leta je po dolgem času prispela nadgradnja obstoječe sobne konzole. PS4 je dobil 'profesionalno' verzijo, ki je sposobna (zgoljufanega) 4K in HDRja. Toda vsi špili delujejo na obeh inačicah!

Prav hudournik vsebin je kriv za zma­njšanje vrednosti področja in slabo lansko prodajo na­slovov, od katerih se je pričakovalo rekorde. Gears of War 4, Watch Dogs 2, Titanfall 2, Final Fantasy XV in Dishonored 2 niso segli v nadejane milijone. Mnoge starejše igre so še vedno povsem aktualne, kar kaže prisotnost GTA5 med lanskimi velezaslužkarji, do­čim nove čez nekaj časa do­biš za tretjino cene. Ker nedokončanost ni izjema in je treba že prvi dan dolpotegovati orjaške zaplate, je previdnost odjemalcev razumljiva. Manjši interes za najsvežejše titule pa pripisujem še nečemu: količini iger, ki te pripnejo nase za dolgo časa. Fenomen World of Warcrafta, kjer en sam špil zaradi širine, globine, modov in multiplayerja guliš mesece, če ne leta, izkazujejo številni naslovi od League of Legends do World of Tanks … 
Z enega vidika take brezkončne igre zažirajo druge, kanibalizirajo industrijo in zmanjšujejo njeno pestrost. Kdo bo nabavljal avanture, ki jih preigraš enkrat samkrat, če je moč v nedogled študirati zemljevide v Doti 2? Kdo se bo ukvarjal s HD-predelavami že doživetega, ki jih tudi lani ni manjkalo, od Resident Evila 1 in 0 HD prek ozaljšanih Beyonda in Heavy Raina do visokoločljivostnih Final Fantasy X in X-2 ter Day of the Tentacla? Z drugega gledišča pa z nakupom oziroma sprotno podporo 'večnic' dobiš kvaliteten, redno dopolnjevan produkt in postaneš del žive skupnosti. Za mnoge je to prevelika draž, da bi se vrnili k stari štimungi. 

Dovtipni Deadpool je razturil z lastnim poniglavim filmom, ki se je zajebaval iz X-Men, rušil četrti zid in vseboval enega redkih prizorov pegginga v kinih. Bil je boljši od Suicide Squada, Apokalipse in BvSa.

Parine mašine, računalniki s sistemom SteamOS za ob teve, niso bile deležne večjega zanimanja, saj so v letu dni prodali dobrega pol milijona kosov. Linux, nestandardna oprema in ne z veliko smisla, pač.

Uprimo pogled naprej
Čeprav bo najverjetneje tako tudi letos, imamo dobiti zvrhan koš tradicionalnih in celo zgolj enoigralskih špilov. Ne bi rekel, da je to finančno modro na področju, kjer večino denarcev dobi par največjih blagovnih znamk. Ampak strici v kravatah že vedo, a ne. Leto bodo januarja in februarja otvorili Resident Evil 7, Nioh, Yakuza 0, škatelna sezona Hitmana, Persona 5, For Honor, South Park: The Fractured But Whole in Halo Wars 2. Ko ozeleni trava, pridejo Mass Effect: Andromeda, Horizon: Zero Dawn, Yooka-Laylee, Ghost Recon: Wildlands in Zelda: Breath of the Wild. Kasneje pa se nadejamo Preya, Sea of Thieves, Nier: Automate, Detroit: Become Human, Gran Turisma Sport, Crackdowna 3, Kingdom Hearts 3, morda celo Red Dead Redemptiona 2. Ter, seveda, Nintendove konzole switch.  Zna biti fino in pestro, če le ne bodo vsi študirali samo tega, kako biti s Sombro čimbolj tečen na Watchpointu. 

Slovensko videoigerno področje lani ni postreglo le z razvijalsko konferenco, marveč z nečim izvirnim. S humorno gledališko predstavo Ebola s špilavskimi gradniki in publiko, ki je izbirala pot naprej. Kul!

2016: Prepolna špajza objavljeno: Joker 282
januar 2017