Revija Joker - Domače stare gate

ČLANKI
stranka » članki » igrovje - tematski članki » Domače stare gate
Domače stare gate
...
Case se skozi črvičjo luknjo preseli na XYZ-666 in tam odigra avanturo slovenskega porekla.

Na priseske tentaklastega aliena bi lahko prešteli vse nasvete, iniciative in apele, ki smo jih v farbovitem magazinu skozi reke črk posredovali cenjenemu bralstvu. Ali rekdokdaj smo bili pri poudarjanju nečesa skozi leta tako stalni, kot pri objokavanju skorajšnje smrti ene od legendarnih zvrsti - dobrih starih 2D pustolovščin. Prebitek te nostalgične ljubezni je kulminiral v obširnem članku o zgodovini sličicastih avantur v Jokerju 139. Promocijo smo s praktičnimi nasveti zaključili le par cifer pozneje, v J143, ko smo objavili nadmočen Retrov (ime je garancija!) kurzus o umetnosti pikslanja in se poslovili s pozivom, nak!, izzivom za slovenske buditelje žanra. Nismo se nadejali, da bomo o odgovoru poročali tako kmalu.
Govora je o amaterski starošolni pustolovščini, Stargate Adventure poimenovani, ki jo je tekom leta v svojem hišnem brlogu koval mnenjalničar Klemen 'Sektor 13' Žagar, sicer 22-letni študent telekomunikacij. Igrali smo jo, bili nad njo navdušeni, jo zapekli na tomesečno ploščovje (Joker Limited Edition, hehe) - in si potem rekli, da bi se bilo o zadevščini vredno pogovoriti in o njej ter avtorju izvedeti kaj več. Redni obiskovalci našega spletnega rumenjaka nemara veste, da to ni Sektorjev prvi tak izdelek, saj se je možiček pred časom proslavil s Project Xenophobe, takisto pustolovščino. Nemara si kdo Klemna že predstavlja kot velikega mojstra kodiranja, a ni tako. Stargate Adventure je namreč nastal ob pomoči programa Adventure Game Studio, znanega zastonjskega orodja, s katerim je moč sestaviti kakršnokoli 2D avanturo z izbranim vmesnikom po kopitu naslovov, ki so kraljevali na začetku devetdesetih, v zlatem obdobju žanra. Dotični skupek kode je tako napreden, da Klemen priznava, da si je pri tvorjenju špila pomagal edinole še z orodjem za risanje likov in ozadij (pa še tu je večkrat enostavno preuredil obstoječe modele). Nato jih je vnesel v AGS in z znanim programom za zvočno obdelavo (Cool Edit) iz sličnih zabavnih koščkov kode pridobljene učinke ter melodije pomešal med sabo. Jasno, v ročno risanje in animiranje Teal'ca, Samanthe Carter, Daniela Jacksona in vseh ostalih likov je šlo ogromno število prostih uric. Za najbolj težavno dejavnost se je izkazalo skriptiranje z AGSjem, ki je lahkotna izpeljanka višjih programskih jezikov. Lahkotna, ne preprosta, a nič tako nehumano zajebanega, da se težav ne bi dalo rešiti z buljenjem v obširna navodila oziroma forumskim poizvedovanjem. Nekje na sredini mu je volja močno upadla, a ni se dal in obodren s pozitivnimi odzivi skupnosti ter zagonom, ki mu ga je dalo Jokerjevo nerganje, je zadevščino pripeljal do konca. Tako smo po približno dvanajstih mesecih martre dobili igralno zmes 44 likov, 45 inventarnih predmetov, 119 raznoraznih gumbkov in nič manj kot 2019 unikatnih sličic. Ava!

Vmesnik je v primerjavi z onimi, ki smo jih bili vajeni od Lucasov in Sierre, sila preprost ter intuitiven.

Domače stare gate objavljeno: Joker 148
november 2005

poglavja članka:

Uvod

V praksi