Revija Joker - Infogamer 2016: množičneje, glasneje

ČLANKI
stranka » članki » raport » Infogamer 2016: množičneje, glasneje
...
Skozi gosto gnečo se Aggressor preriva po bučnem prizorišču zagrebškega sejma Infogamer 2016 in tuhta, ali bo balkanski igrosmenj vselej tako divjaški.

Saj veš, ko ima Gamescom dan samo za novinarje?” mi je navrgel nek Croteamovec, medtem ko sem čakal na prezentacijo Serious Sama VR. "Mogoče bi pa Infogamer lahko or­­ganiziral dan samo za mulce, haha!" Skupaj sva se ozirala po nepregledni množici, ki je drla skozi drugo halo zagrebške igričarske prireditve. Organizatorji pri Rebootu niso blefirali, ko so za letošnje leto napovedovali še skokovitejšo rast od lanske in čez sedemdeset tisoč obiskovalcev. Na koncu jih je bilo menda kar 79.000. Dogodek je bil resda za dan daljši: dodali so mu torek, kar je med 8. in 13. novembrom naneslo šest dni. Toda levji delež obis­ka vendarle odpade na konec tedna, in v soboto je pet dvoran Zagrebškega velesajma pokalo po šivih. Tokrat je bila ena več od lanske, saj so razširili prizorišče in ga tudi napolnili do zadnjega kotička.

Največ kostumov je bilo, kakopak, iz Overwatcha. Tudi tale druščina, ki je zmagala v skupinskem tekmovanju. Posamič je slavila LoLova Nidalee.

Kvalitetna podoba
Prostor so mogli tako približno tematsko popredalč­kati: v prvi hali so te Ubisoft, Activision in druga velika imena povozila z donenjem dražilnikov, ki so se rolali na velikih zaslonih. V naslednjem prostoru so imeli becirk neodvisniki in balkanski studiji. V tretjega so tokrat odložili ves hardver. Četrto halo so zavzeli e-športni tekmovalci, dočim so v peto tokrat potisnili warhammerjevce in jim navrgli še zajeten VR-paviljon. Infogamer je s tem pridobil bolj organizirano podobo, ki se je odražala tudi na všečneje zasnovanih in večjih prostorih razstavljavcev. Posebej tistih strojne opreme in neodvisnikov, ki so se prejšnja leta dostikrat zadovoljili z dvema vitrinama in stolom za hosteso. Zagrebški dogodek pridobiva na veljavi in podjetja vanj vlagajo več.

Na hrvaškem smenju v konzolnih oddelkih preizkušaš naslove, ki so zaznamovali jesen, kajti prihajajoči so bili tudi letos v manjšini. Drugače je pri manj znanih lokalnih igrah, kjer avtorji radi vidijo, da jih pokomentiraš pred izidom. Za tiste s tekmovalno žilico je dosti računal, kjer se pomeriš z drugimi obiskovalci.

Kljub temu se podoba odseka z velikimi založniki ni bistveno spremenila. Pod ogromnimi panoji si lahko na množici mašin igral Infinite Warfare, For Honor, Overwatch, Titanfall 2 ... Standardnim Sonyju, Ubiju, Activizzardu, Warnerju in Konamiju se je letos pridružil švedski Starbreeze, ki ga poznamo predvsem po Paydayju, dočim ima pod svojo založ­niško roko kar številen spisek manjših naslovov razvijalcev z vzhoda Evrope. Kazali so VR-strelja­či­no John Wick Chronicles in vohunsko rešetalko RAID: World War II, ki jo delajo v zagrebški hiši Lion Game Lion. “Šestnajst računalnikov, ki jih imamo za preizku­šanje, je vselej polnih,” se je pohvalila piarovka na štantu. “Beležimo še večje zanimanje kot na tujih sejmih.” Po drugi strani je letos umanjkal Wargaming, ki je prejšnja leta zavzemal precej­šen prostor; bržda zato, ker trenutno v paci nimajo kakšnega večjega naslova. Tudi Hrvatom vnovič ni uspelo prepričati v sodelovanje Nintenda, ki ta del sveta tradicionalno zanemarja.

Navidezna resničnost je opazno spremenila postavitev štantov, saj igralci z očali na glavi potrebujejo konkreten prostor, sploh za kolovratenje naokrog. In vsak svojo hosteso, ki umika kable. Zaenkrat so namenski simulatorji, kot so zibajoči se stoli azijske firme LekeVR na desni, še vedno bolj izjema kot pravilo.

VR vlada, čas strada
Microsoft ni dosti poziral s svojimi konzolami, zato pa je pripeljal dva hololensa, za katerima je nastala kolona naravnost epske dolžine. Sony je imel bolj sproš­­čeno vzdušje; v ličnih prostorčkih je nastanil profesionalne konzole s 4K-televizorji in več kompleti naočnikov PSVR. Tam se je navideznoresnično dirkalo, streljalo in batmaniziralo. Nasploh je bil VR letos močno izpostavljen – in to predvsem z vivom, kajti HTC je bil očividno konkreten sponzor! Ljudi z njihovimi plastičnimi facehuggerji si videl vsepovsod, posebej puvaškim sistemom pa je bil namenjen specialen VR-paviljon. Tamkaj so te z naočniki posadili na hidravlične stole, sobna kolesa in teka­če, vive pa je imel odmerjenega dosti prostora za so­bice, kjer si po navidezni resničnosti ubiral prave korake. Zaradi več ducatov priprav na preizkus nisi čakal tri ure kot lani, a četrturne vrste so bile kljub temu stalnica.
Najbolj zanimivo je bilo opažanje, da so šleme za virtualnost pograbile tudi manjše ekipe. Celo PSVR si mogel uzreti v kakšnem odmaknjenem kotičku, riftov in vivov pa je bilo v indie hali povsod dosti. Med drugim pri Croteamu, kjer si se za Serious Sam VR pošteno načakal. Jasno, saj gre vendarle za doma­čega junaka. Pa pri hrvaški hiši Misfit Village, ki dela grozljivko Tainted Fate, v kateri igraš peklen­šč­ka in trgaš sovrage na kosce. “Ljudje na sejmu so nad navidezno resničnostjo navdušeni in upamo, da se bo naše tveganje izplačalo. Hrvaška po kupni moči pač ni najprimernejši cilj za VR-očala, zato moramo ciljati na tujino,” mi je priznal tamkajšnji možakar. Pre­ostanek indiejancev je po stari navadi kazal naslove bodisi za tablice bodisi kakšno spletno platformo, od arenskih iger za Facebook naprej. Indie je bil že prejšnja leta na Infogamerju močan, saj se organizatorji močno zanašajo na lokalne razstavljavce. Letos pa so področju dali dodatno težo z nagradnim festivalom, podobnim tistemu na ameriš­kem GDCju, in s paneli, kjer je bilo moč poslušati za­nimive izkušnje razvijalcev.

Predlani sem cosplayerje preštel na prste, zdaj pa je dejavnost južno od Kolpe eks­plodirala. Tudi z LARPom (live action role-playing), špilanjem fantazijskih vlog v živo.

Organizirani kaos
Tovrstno živahnejše odrsko dogajanje je bilo še en razkorak glede na prejšnja leta, ko smo sejmu po­očitali, da premalo profesionalno animira množice. Glavna odra, s katerih so v podivjano ruljo metali darila in na njih prirejali nagradne igre, sta bila to pot dva, za nameček pa še več manjših. Še vedno to ni Gamescom, kjer ima vsak večji štant urnik vodenega dogajanja, je pa opazen korak v pravo smer. Lokalna populacija je s sejmom take sorte po petih letih končno postala bolj domača. Prvi rezultat je veliko več otrok, ki jih pripeljejo opogumljeni starši, ker 'se na Infogamer pač gre'. Drugi je ogromen porast cosplaya vseh vrst, od polprofesionalcev, ki tjakaj pripotujejo iz vse Evrope, do lokalcev, ki so dan predtem iz stiropora mrzlično rezali zadnje detajle kostuma. Vrstili so se natečaji za najboljšo op­ravo, dočim ti je mogel kjerkoli po poti kakšen plastični meč iztakniti oko.
Utrip prizorišča je bil tako zaznavno bolj divji kot prejšnja leta – že kar malo preveč. Navdušenje nad igrami je lepo videti in je nalezljivo, toda obenem se pozna, da balkanska mulčad nima enake kulture kot nemška, pa naj me obtožijo rasizma, če hočejo. V soboto sem bil redno pohojen in navada stanja v vrstah je marsikomu tu precej tuj pojem. Na primer: četudi so bile kolone za VR-sisteme dolge, se niso mogle meriti s tistimi za avtograme streamerjev z YouTuba in Twitcha, ki so na Hrvaškem ter v Srbiji postali gigantske zvezde. Pri nekaj podpisovanjih je prišlo do takšnega prerivanja, da so morali dogodke začasno prekiniti, dokler se množica nagnetene mu­larije ni malo razpršila. Obrazi staršev so bili bolj kot ne skremženi, medtem ko je frocom dogajalo na polno. Predvsem fantom, to je, kajti dekleta so se v njihovi množici skoraj porazgubila.

Alienski kostum je punčara dva meseca sestavljala “iz plastenk vode Jamnica”. Reciklaža pa na srečo ni doletela Nintendovih starih drkalic, ki so bile na razstavi.

Petek je dan za Infogamer
Gotovo gre delež krivde za gnečo pripisati Zagrebškemu velesejmu, ki potreb organizatorjev Infogamerja očividno ne dohaja. Dodatna hala ni mogla skriti dejstva, da je vhod, skozi katerega vsa ta silna količina ljudi dere na dogodek, še vedno brezupno preozek. Klimatskih naprav niso nadgradili, kot tudi ne električne in internetne napeljave, ki je organizatorjem turnirskega dela povzročala sive lase. Rebootov šefe Damir urovi} se je lani pridušal, da jim bodo šli imetniki prostorov na roke, a skoka v kvaliteti dvoran nisem zaznal. Tovrstne izboljšave so zelo pomembne. Letošnje leto je pokazalo, da je Infogamer uspel v polni meri zajahati val navdu­še­nja nad igrami na Balkanu, in prvič sem dobil ob­ču­tek, da bi to lahko bil nekoč res ogromen šov. Škoda bi bilo, če bi ga dušila neprimerna nastanitev. Prejšnja leta sem svetoval, da pojdi na Infogamer čez vikend. Zdaj je gneča že prevelika; raje odpotuj v petek. Za štirideset kun za enodnevno vstopnico je bilo letos moč videti veliko.

Kljub velikim štantom založnikov so bili ti zvečine še vedno prisotni prek svojih zastopnikov, zato zakulisnih prikazov za novinarje ali srečanj s pomembnimi ljudmi ni bilo kaj dosti. Izjema je bil Starbreeze, ki je priredil tekmovanje v Paydayu 2 z zajetnimi nagradami. Potem so te froci zownali in odnesli več tisoč kun.

Infogamer 2016: množičneje, glasneje objavljeno: Joker 281
december 2016