Revija Joker - Nevihtni vikend

ČLANKI
stranka » članki » raport » Nevihtni vikend
...
Blizzard je prodrl med največje in najvažnejše založnike zabavnega softvera, že lep čas pa se lahko oboževalci njihovih adiktivnih špilov podružijo na zletu Blizzcon. Enajstemu zapored 3. in 4. novembra prisostvuje Sneti.

V karieri sem srečal že marsikakšnega avtorja videoiger in četudi se je malokateri izkazal za manekena, so Blizzardovci v devetdesetih prekašali vse. Bila je to tedi druščina bra­datežev v opankah, od katere se četverica ni smela zbasati v dvigalo s tonsko nosilnostjo – in se zaradi wamp holding systemov deluxe dimenzij tudi ni mogla! Ampak, kot bi rekel Pahor, "So what?" To je bila ultimativna združba obsedencev s špili in fantastiko, namiznicami in zmaji, angeli in demoni, za katero je bilo fanom vseeno, kako izgleda. Važne so bile njihove igre, in te so redno nadmočne.

V anaheimskem konvencijskem središču se odvijejo še druge geekarije, recimo Wondercon, tako da so sprevodi šem tem stekleno-betonskim stenam dobro znani.

Malo blizz-štorije
Februarja 1991 so trije sveže diplomirani prijatelji z zna­njem programiranja in gorečo željo po uveljavit­vi v naglo razvijajočem se svetu videoiger ustanovili tvrdko pod imenom Silicon & Synapse. Najprej so delali na predelavah, kot je Battle Chess za C64, sledila sta izvirna konzolna projekta Lost Vikings in Rock'n'Roll Racing, nakar so se leta 1994 preimenovali v Blizzard in še pred Božičem dali na plano ra­čunalniško igro, ki jih je za večno zaznamovala: War­craft. Oprli so se na kultno realnočasovno strategijo Dune 2, a trdo znanstveno fantastiko zamenjali s humorno tolkiensko fantazijo ter poudarili več­igralstvo po lokalni mreži in modemu. To je bil RTS, ki ga je lahko igral vsakdo: hardcoraše sta privlekla brzina in taktika, splošno publiko, kolikor je je tedaj bilo, pa farbovitost in smešne izjave tipa "Stop poking meee!" vznemirjenega orka, v katerega si neusmiljeno drezal z miškinim kurzorjem. 

Čarni spomini me vežejo na Warcraft, ki mi je skupaj z Duketino obelodanil lepoto mrežnega pobijanja. Ko smo ob štirih zjutraj preveč galamili, je soseda klicala policaja, ta pa je bil gamer!

Odtlej se Blizzard le krepi. Njihovi so Diablo, Starcraft, Hearthstone, Overwatch, Heroes of the Storm in kakopak World of Warcraft. Celo igričarski analfabeti poznajo to definirajočo internetno masovnico, ki je v trinajstih letih obstoja zabeležila sto milijonov ustvarjenih računov in dolgometražni film ter zvečine ostaja pri plačljivem modelu, ko so domala vsi ostali presedlali na zastonjkarskega. Ustrezno obsežne so njihove legije privržencev, ki si za november goreče cahnajo datum konference BlizzCon. Če jim v kalifornijski Anaheim, ki ima veliko sejmišče in je blizu štaba firme v Irvinu, ne uspe priti fizično, pa kupijo navidezno vstopnico in se zabubijo pred ekrane. 
Dobrih trideset tisoč obiskovalcev se morda ne sliši veliko in razprodanost je kao samoumevna. A vedeti je treba, da karta stane 200 dolarjev plus dajat­ve in spletna prepustnica 40. Poleg tega je to edina tako popularna konvencija, ki jo prireja singularna firma tega velikostnega ranga. QuakeCon ima četrtinsko izmero, ostali 'coni', 'comi', 'showi', PAX in slično so stkani iz več virov, dočim je prav tako anaheimski Playstation Experience utemeljen na hardverski platformi enega večjih podjetij na obli.

Pod impresivno Vol'jinovo opravo se skriva tridesetletnica Avery Faeth iz LAja, ki cosplay jemlje nadvse resno. Ima celo lastno firmo za kostume in Blizzcon ji je šansa, da se vnovič razkaže.

"Ready to get blizzy?" 
Tekmovati s takimi behemoti je vse prej kot lahko, toda ustvarjalce napaja že sama energija ljubiteljev, ki sodijo med najbolj požrtvovalne sploh. Približno vsak tretji pride našemljen v lik ali nakazo, tako da se iz Tracerk, Butcherjev, Kerriganc in orkov dela stelja. Cosplayersko tekmovanje je samoumevno in na njem je videti sapojemajoče garažne kreacije, ki se merijo s profesonalnimi, od Arthasa in Velena do kosmatega in uhatega Hoggerja, ki si ga je za zmago oblekla iznajdljiva Laura Mercer. Kostumski natečaj je potekal na enem od kar štirih odrov, nerdasto klicanih 'mythic', 'legendary', 'epic' in 'heroic'; med njimi je bilo moč v daljinskem ogledu po mili volji preskakovati, Na taistih so uredili številne pogo­vore z ustvarjalci in sprostitvene aktivnosti tipa karaoke. 
Spet drugod si je bilo moč ogledati izvirne ljubiteljske slikarije, ki so slogovno na navdušujoč način priredile vse mogoče iz Blizzardovih svetov, od okolice do likov. Reaper je bil nekod še bolj smrtnjaški in drugje cortkan za popapat, Jaina je v ljudski domišljiji postala bolj zmikavtka kot maginja … Tak­isto so fani pokazali triminutne filme z diablovsko in ostalimi tematikami, ter odvila se je dobrodelna dražba. Nasploh Blizzardovci na to plat dajo veliko, saj so tržili 750-dolarske vstopnice, od katerih je šel izkupiček za eno od kalifornijskih otroških bolnišnic, in so skozi leta karitasno darovali petnajst milijonov dolarjev. Na glavnega med četverico odrov so pak postavili otvoritveno ceremonijo z govorcem Mikom Morhaimom, predsednikom in direktorjem Blizzarda, ki je hkrati eden od ustanoviteljev podjetja. (Kljub navezi z Activisionom je ne vodijo najeti ra­ču­novodje ali od delničarjev nastavljeni ekonomis­ti.) Ostale so v teku dogodka posvetili svojim posamičnim igram, ki so bile skorajda vse deležne odmevnih napovedi. 

Posnetek škratje krčme z umetnim ognjem, lesenimi klopmi in sodi brez pivca (buuu!) smo videli že na Gamescomu. Namenjena je kakopak kvartopirščini Hearthstonu, ki je domovala v dodatnem krilu.

"For the Horde!"
Luči so bile najbolj uperjene v najstarejšo izmed Blizzyjevih aktualnih iger, World of Warcraft. Popularni MMO bo sledeče leto prejel veliko razširitev Battle for Azeroth, ki jo je pospremila udarna otvoritvena animacija. Kakor so ljubitelji špekulirali že lep čas, se bo ekspanzija po porazu Legije osredotočila na spopad med človeško Alianso in orčjo Hordo. Pripadniki prve bodo odpluli na novo celino Kul Tiras, ki slovi po mogočni mornarici, gusarjih, velikem gozdu in tajinstveni dolini. Orki pa bodo navalili na kontinent Zandalar, kjer mrgoli trolov in se bo treba prebiti skozi prostrano močvaro in neprijazno puš­čo. Veliko bo morskega dogajanja, zlasti v novih 'otoških ekspedicijah', kjer bomo s kameradoma raziskovali neznane otoke, pri čemer se nam bodo po robu postavljale tako pošasti kot živi igralci. 
Na drugi strani bo Bitka za Azeroth omogočila taktič­no-bojno aktivnost warfront, rezervirano za like sto dvajsetega nivoja. Taki se bodo povezali v dvajset­člansko ekipo, nakar bodo v slogu realno­ča­sov­ne strategije zgradili bazo, poskrbeli za pritok surovin, raziskali nadgradnje in najeli enote ter slednje popeljali v napad na sovražno utrdbo. Srečali bodemo takisto šestero novih ras, kot so temnoželezni škratje in nočni vilini, s katerimi se bomo povezali in z njimi ustvarili nov lik. Ključno za moč kateregakoli heroja bo nabiranje nove snovi azerita. Ta bo napajal amulet in s tem oklep, kar bo omogočilo rabo posebnih moči. Igranje bo uokvirjala močna zgodba, ki se bo osredotočala na znane like iz Warcraftove zapuščine, od Jaine in Thralla do Vol'jina ter Anduina. Moč se bo spuščati v temnice, sodelovati v raidih in glasovno čvekati brez pomoči zunanjih programov. Takisto pričakujemo nova pravila spopadanja med igralci. Nekoč pa kani Blizzard postaviti strežnike, ki bodo omogočili igranje WoWa v prvinski obliki izpred Kataklizme, pand in Legije. Temu pravijo World of Wacraft Classic, in kdaj ga nameravajo udejanjiti? Saj veš. "When it's done."

Rdečeučna vilinka Sylvanas Windrunner je od Legije dalje 'vojna šefica' Horde in v fantastični uvodni animaciji Bitke za Azeroth vodi obrambo mesta Undercity pred Alianso, ki jim pride trkat na vrata. S katapulti.

Hearthy in Owy
Po udarnosti sta sledila Hearthstone in Overwatch. Kvartopirščina, ki je pri 70 milijonih računov in z naskokom vodi pred vsemi tekmeci, bo decembra prejela tretji veliki letošnji dodatek. Reklo se mu bo Kobolds & Catacombs in bo skušal povzeti D&Djevsko temničarski občutek namiznic ter starih frpjev. Notri bo 135 novih kart, nova mehanika recruit, ki prikliče bitja iz kupčka in jih da v igro, ter legendarno orožje za vsak poklic, tudi tiste, ki krepelc doslej niso imeli. Najbolj prelomni pa delujejo čarni kamni, spellstoni. To bodo posebne karte za sleherno klaso, ki jih bo moč z določenimi dejanji nadgraditi. Druidov Jasper Spellstone bo denimo v osnovni verziji podaniku zadal 2 poškodbi, v srednji 4 in v močni 6, ša­ma­nov Sapphire Spellstone pa bo priklical eno, dve ali tri kopije bitja. Zanimivo kani biti enoigralsko stikanje po ječah, kjer bo treba z začetnim deckom iz vnaprej danih kart (nobene si ne bo treba lastiti) poraziti osem šefov zapored. Sliši se super, le nagrade so bolj apn, v slogu odzadnjih strani kart. Razširitev bo brezplačna, seveda pa večigralskih podobic brez denarnega vlož­ka ne boš nabral tako hitro.

Nove karte bo v Hearthstone decembra prinesla ekspanzija Kobolds & Catacombs. Desna podobico da na mizo brezplačni Marin the Fox in je že našla pot v nekaj hecnih deckov za casualno igranje.

Tudi Overwatchu gre dobro, saj je presegel trideset milijonov prodanih izvodov. Avtorji v želji po ultimativni e-športni streljanki nenehno stikajo po njem in se ne bojijo udejanjati velikih sprememb, kot ko so totalno spremenili zdravilko Mercy. Zgodaj naslednje leto bo ta ekipna prvoosebna streljanka s humorno-pisano štimungo dobila nov zemljevid Bli­z­­zard World, ki bo pol jurišen in pol spremljevalen (assault in payload). Pride pa tudi nov lik, supporterka Moira, ki bo zdravila brez merjenja, se teleportirala in imela megažarkovni ultimate, ki bo zacelil sotrpine in poškodoval sovrage. Za dodatno vzdušje je poskrbela vnovič mojstrska animacija, ki je vpogledala preteklost ščitonosnega viteza Reinhardta in še presegla tisto zimsko o Mei.

Overwatcheva nova junakinja Moira je že igralna na testnih strežnikih (PTR, Public Test Realm). Čeprav so ljudje terjali nov napadalni lik, se je Blizz pametno odločil za še enega podpornega.

"To the void!"
Še dvoje iger je bilo deležnih nekoliko manjših objav. Publiko so precej šokirali z najavo, da gre Starcraft II s 14. novembrom v obliko free to play! V Blizzardovem primeru to pomeni brezplačno kampanjo Wings of Liberty (ali Heart of the Swarm, če si slednjo že lastiš), povsem odprt tekmovalni multiplayer in odklenjene vse co-op poveljnike do petega nivoja, dočim bo moč Kerriganovo, Artanisa in Raynorja krepiti po mili volji. Ostale kampanje, komandanti in kožice bodo plačljivi, ne bo pa nobenih drugotnih valut in podobnih fint. Škoda, da obstoječi igralci ne bodo deležni nobene blazne nagrade, razen kajpak množice frišnega kanonskega futra na lestvicah. Temu je poteza namenjena: po kasiranju na rovaš zgodbe osvežiti Starcraftovo popularnost na e-športni fronti, kar je najlaže doseči tako, da ponudiš brezplačen izdelek z možnostjo dokupa. Če je trenutek pravi, bo pokazal čas. 
Heroes of the Storm je bržda najmanj priljubljena Blizzardova igra in tako po številu igralcev kot globini zaostaja za League of Legends in Doto 2. Je pa to simpatična zastonjska vstopna točka v vroči strateški žanr MOBA, ki je povečini nadomestil realnočasovke včerajšnjika. Za naslednje leto planirajo izboljšave igranja, kot sta prenovljena kamera in prikritost, med liki pa se moremo po sistemu dvojnih zmajev nadejati Hanza in Alexstrasze. Overwatchev lokostrelec bo izvidnik in ašašin od daleč, Saška pa bo z razdalje podpirala ekipo in se transformirala v zmaja, kot veli njena lora. 
In Diablo? Ubogi Zlodjevec ni bil deležen niti ene novice, kar akcijski frpjaši nadvse objokujejo. Ampak kaj se hoče.

V okviru konvencije se je odvilo svetovno prvenstvo v Overwatchu, ki so ga po pričakovanjih drugič zapored dobili Južni Korejci v Logitechovih majicah. V tekmi za zlato so prepričljivo premagali Kanado.

Blizzvember
Forma je zanimiva tudi s poslovnega in vizionarskega gledišča. To je podjetje včerajšnjika, kjer geekasto-nerdasti kreativci delajo na takih igrah, kot jim veli obsedenska domišljija, in se jim povečini ni treba podrejati pohlepnim kravatarjem. Obenem pa je zazrta v prihodnost: igre kot storitev, e-šport, podpora fanovskim skupnostim, dvosmerna komunikacija z odjemalci. Njihovi razvijalci so istočasno obrazi svojih iger in zvezdniki, na primer Hearthstonov gromoviti bradač Ben Brode, ki rapa na webcamu in kot kadrovik na sestanek povabi Lich Kinga, ter Overwatchev Jeff Kaplan, 'največji prijaznež v video­igrah'. Po eni strani je vse skupaj ena velika geekasta fantazija, po drugi pa spoliran posel s PR-profesionalci. Le-ti so bili na Blizzconu odgovorni za privlačne TV-voditelje, skupino Muse na sklepni slovesnosti in videouvod, kjer igralci hvalijo nevih­tarske igre in se pridušajo, da niso skupnost, temveč dru­žina. Sem prepričan, da je tole gledala marsikatera velika firma in si zapisovala, kako se stvari streže. 

Glasni in dobrovoljni Ben Brode postaja eden Blizzardovih zaščitnih znakov. Njegovi heci opominjajo, da gre pri videoigrah predvsem za zabavo.

Nevihtni vikend objavljeno: Joker 291
oktober 2017