Revija Joker - Za volanom avta na volte in ampere

ČLANKI
stranka » članki » testisi » Za volanom avta na volte in ampere
...
Opel se je odzval na vedež o zgodovini in delovanju električnih avtomobilov v januarskem Jokerju in nam širokogrudno posodil svoj najnaprednejši izdelek, ampero. LordFebo je bogatejši za izkušnjo, a obenem ugotavlja, da taki avtomobili še niso za vsakogar. Vsekakor pa ne zanj, ki je polnilniško nediscipliniran in ima vselej probleme s praznimi elektronskimi napravami.

Razlog, da Adama Opla nikdar ne ome­njajo v družbi očakov nemške avtomobilske industrije, kot so Karl Benz, Nikolaus Otto, Rudolf Diesel in Ferdinand Porsche, je enostaven. Us­tanovitelj firme Opel pravega avta sploh videl ni, saj je kot izdelovalec šivalnih strojev in koles umrl že leta 1895. Njegovi dediči so rüsselsheimsko delavnico preusmerili v motorne vode šele dobro dekado pozneje in kljub temu, da niso bili pionirji, so v kratkem dosegli največji domači tržni delež. Upešnost je pritegnila General Motors in do leta 1931 so Američani odkupili vso firmo. Opel, ki ravno letos praznuje 150-letnico obstoja, je tako ena od mnogih GMovih divizij, tako kot Cadillac, Buick, GMC in Chevrolet.
General Motors se je pred nekaj leti za las izognil popolnemu propadu, saj je zabredel v hude finančne težave. Cena ponovnega rojstva je bila astronomska, saj so prejeli več deset milijard državne pomoči, pri čemer so morali ukiniti par značk, med drugim Hummer in Pontiac. Danes so znova največji izdelovalec avtomobilov na svetu. Pretirano napredni resda niso, a to itak velja za ves detroitski trojček oziroma za ameriške avtomobilarje na splošno. Imajo pa svoje iskrice in ena od njih je električen pogon.

Za volanom avta na volte in ampere objavljeno: Joker 231
oktober 2012