Revija Joker - Thrustmaster HOTAS warthog

ČLANKI
stranka » članki » testisi » Thrustmaster HOTAS warthog
Thrustmaster HOTAS warthog
...
Sneti

Uau. Po vseh teh letih v poslu me ni lahko navdušiti, ampak warthog je ... Uau. Ta dvodelna 'igralna' palica je sicer draga, saj na Ultrastore.si stane predkriznih 400 evrov. A Thrustmaster ni var­če­val. Kjerkoli se je dotakneš, občutiš le kovino ali trdo, zdržljivo plastiko, vsled česar teža preseže sedem kil. Moraš res poživinjeno rukati, da premakneš široko bazo, ki je za nameček snem­ljiva ter pripravljena za vijačenje. Potisni del pa sam po sebi stoji kot zalepljen.

Če je kdaj kak hardver izžareval tiho moč, je to warthog. Del z ročico za potisk je okusno zeleno razsvetljen, da si v temi najdeš padlo čeljust.

Dvajsetcentimetrsko palico z vsemi gumbi in kapicami, ki jih resen pilot pričakuje, ob prvi uporabi elegantno priviješ na temelj, v katerem so namesto poten­ciometrov magneti, nakar se diviš njeni epski masiv­­­nosti. Še bolj razveseli ob premikanju – to je najboljši džojstik za simulacije, kar sem jih kadarkoli imel v rokah, saj je gibanje gladko in natančno. Zvezda kompleta pa je razdeljiva (levi-desni motor) ročica za potisk, na kateri je še kup pretikal in kapic ter nudi rav­no prav odpora. Človek bi jo kar bezal in pri tem sanjal o vzletanju z letalonosilke (nekateri tudi o tu­ši­ranju z Maverickom), pa klikal z glasnimi stikali.
Izdelovalec si je za model vzel pravo letalo A-10C in piloti pravijo, da je občutek blizu. Verjamem jim. Ravno z warthogom je odlična simulacija DCS A-10C (Joker 216, 88) postala še za nivo boljša, kajti s prehodom na ta sistem HOTAS – 'Hands On Throttle And Stick' je bilo letalo natančneje vodljivo ter je pridobilo občutek teže. Nekateri špili s pravim igratorjem pač dobijo novo dimenzijo. Tudi Lock On je bil ekstra uživantski, zlasti ko sem v bogatem spremljevalnem programju TARGET za spoznanje prilagodil osi, nadgradil bios in uredil makre. Za razliko od cenovno primerljivega, futurističnega Saiteka X65F (test njega in Logitecha G940 v Jokerju 208), kjer se palica ne gib­lje in je zato občutek v mnogih igrah čuden, je warthog občudujoč tudi v simulacijah primitivnejših letal iz druge ter prve svetovne vojne, kot sta Sturmovik in Rise of Flight.

Nadzorno programje TARGET omogoča natanč­no prilagajanje občutljivosti osi in podrobno izdelavo dolgih makrov. Predani piloti to terjajo.

Izdelek sicer ima nekaj težav. Osnovna je ta, da palica ni vrtljiva v levo in desno, kar pomeni, da je treba za simuliranje smernega krmila (rudder) zapreči nekaj drugega. To so lahko potenciometer na desni strani potisne kocke, kapica ali tipke. A nič od tega ni idealno, saj krni vzdušje. Treba je dokupiti pedala, za katera ni nujno, da so Thrusmasterjeva – warthogovih še ni, zato uporabiš cougarjeva ali kaka druga. Drugi problem je manko vrtljivih koleščkov (trim), ki v simulacijah pridejo prav za marsikaj, kajti potenciometer je le en. Aplikacija TARGET ima še nekaj težav in pa, jasno, inherentni militarizem je dokaj neprimeren za tiste, ki radi v Flight Simulatorju furajo cessne. A to je vse, kar znam očitati temu vrhunskemu kosu tehnologije, ki je absolutno upravičeno mokri sen resnih sobnih vojaških pilotov.

Thrustyjev HOTAS je imenu ustrezno posnetek ukaznih ročajev iz ameriškega letala A-10 thunderbolt II. Vedež o njem je bil v Jokerju 216.

Thrustmaster HOTAS warthog objavljeno: Joker 222
januar 2012