Revija Joker - Playstationovo navidezno okno

ČLANKI
stranka » članki » oznanila » Playstationovo navidezno okno
...
Aggressor na več sejemskih prireditvah pregleda hitro rastoči spisek tehnikalij in igralnih vsebin za playstation VR in pove, zakaj bo to pomemben sis­tem za navidezno resničnost.

Prihodnje leto nastopi čas resnice za odmev­ne projekte navidezne resničnosti rift, vive in playstation VR, katerih inštalacije si že nekaj let natikamo na glave na sejemskih demonstracijah in smeš­no krilimo z rokami. Tehnikalije so dorečene, glav­na naloga snovalcev pa je sedaj zagotoviti udarno vsebino, s katero bi uporabnike prepričali, da je res fajn imeti na obrazu polkilogramskega plastič­ne­ga facehuggerja. Oculusovci na primer stavijo na širok namen, od iger prek filmov do rabe v medicini. Morda bo last­nik podjetja, Facebook, izdelal celo VR-aplikacijo. A največ navdušencev si že­li skozi tovrstne naočnike streljati aliene. Zato bo Sonyjevo kukalo v navidezni svet za PS4, ki so ga na letoš­njem tokijskem šovu iz morpheusa pre­ime­no­vali v playstation VR (PSVR), morda najpomembnejši člen prodora virtualnosti v domove.

Frajerska čelada
Sony pri naglavnih kukalih ni novinec, saj je predstavil že par modelov za 'osebno' zretje filmov. Kljub temu PSVR z njimi nima neposredne povezave, saj so tehnologije nove. V njem je 5,7-palčni zaslon 1920 x 1080, torej 960 x 1080 na oko, z zornim kotom stotih stopinj. Napravljen je v tehnologiji OLED, ki je ključna za zagotavljanje dovolj gladke slike, saj običajni LCDji pri hitrih premikih glave meglijo sliko in s tem povzročajo omotico. Frekvenca osveževanja bo 120 hercev, kar je več od 90 pri obeh tekmecih, vivu in riftu. Po Sonyjevih besedah je to ključna postavka zoper slabost. To seveda pomeni igranje s prav toliko sličicami v sekundi, česar PS4 zvečine ne bo zmogel. Tedaj bo pomagala tako imenovana reprojekcija, ki ustvarja vmesne slike. Kaj je boljše, bomo videli šele v praksi.

Za skrivnostno škatlico poleg čelade se je šušljalo, da pomaga pri izrisovanju in reprojekciji. Vendar to ne drži. V njej se izvajata procesiranje 3D-zvoka in deljenje HDMI-signala.

V naočnike so vdelani senzorji gibanja in nagibanja, dodatni orientaciji v prostoru pa bo rabila doslej prilično neizkoriščena playstationova kamera. Ta bo motrila lučke na čeladi, zato bo lahko igralec skakal po dnevni sobi. A zaradi kablovja in fikusov bo tako po­čet­je odsvetovano. Sony apelira na razvijalce, naj izdelujejo špile za sedenje na kavču. Kamera bo razen naočnikov beležila še druge elemente, kajti z VRom bomo iz naftalina privlekli svetleče paličice move za PS3, ki na štirici še niso prišle na svoj rovaš. Seveda bo mogoče uporabljati tudi običajni joypad, katerega skrivnostna lučka bo naposled osmišljena. Za poslušanje pa bo treba imeti lastne slušalke. Zvok bo kajpakda 3D, za kar bo skrbel namenski čip v procesorski škatlici, ki bo prišla skupaj z naočniki. Vendar tehnologija žal še ni tako napredovala, da bi se znebili žic.

The Modern Zombie Taxi Co. To igro delamo, da bi igralca soočili z drgnjenjem ob nagnusna bitjeca v navideznem prostoru. Sliši se zabavno! Le kje drugod bi to počel kot v špilu, kjer si taksist zombijev. Takih, ki radi plezajo za vrat svojemu vozniku in počno neumnosti. Za dodaten izziv bodo ceste polne drugih vozil, ki jih bodo takisto vozili zombiji – to pomeni ne najbolje. Premisa in smešen videz nakazujeta res odtrgano, komično igro.

Wayward Sky Pri frišnih igralnih sistemih običajno poleg dobimo igrice, namenjene blagemu seznanjanju z novo tehnologijo. Ob PSVRu bo temu namenjena dotična ugankarska avanturica. Igrali bomo punčaro Bess, ki se z letalcem zaleti v skrivnostno zračno trdnjavo. Prečkati bo morala trirazsežne risankaste stopnje, reševati uganke, se izmikati beštijam in poiskati očeta. Vse, od gibanja do pretikanja stikal, bo vaja za obračanje pogleda z glavo.

Playroom VR Ta Sonyjev barviti naslov bo ena bolj inovativnih iger, s katero bodo skušali igralca pod čelado povezati z ostalo družbo pred konzolo. Sodelovalo bo lahko do pet igralcev: eden s PSVR bo v vlogi pošastka, ki bo godzilasto tacal nedolžno mesto, dočim bodo do štirje drugi z običajnimi joypadi bežali pred njim, kar jih bodo nesle pete. Njihov pogled bo usmerjen nazaj proti grozečemu monstrumu, da se bodo laže izogibali njegovim lovkam, letečim avtobusom in padajočim nebotičnikom. 3D Monster Maze živi!

Stoji na playstationu
"Ekosistem se nam je res dobro sestavil," je Michael Denny iz Sony Worldwide Studios na oktobrs­kem sejmu Paris Games Week komentiral dejstvo, da naočniki sodelujejo s kamerico, dualshockom in movom. "PSVR ima prednost v tem, da gradi na PS4. Doslej smo prodali 25 milijonov konzol in do izida prihodnje leto jih bo še več. Vanje boš enostav­no vklopil očala in vse bo delovalo." Da bi se zoperstavili samotarski podobi VRa, so se posvetili dru­že­nju pred playstationom. Sistem bo izrisoval različni sliki za očala in televizor, da bodo lahko opazovalci videli dogajanje. In se nemara vanj vključili, kot v neodvisnici Keep Talking and Nobody Explodes, kjer mora nosilec naočnikov deaktivirati bombo po navodilih soigralca ob sebi.

Hoja po vrvi visoko nad mestom ali srhljivo dogajanje, kot je spuščanje v globine med morske pse v demu Deep na sliki, sta v navidezni resničnosti občutno bolj adrenalinski doživetji kot sicer.

Omenjeni je eden od skoraj sedemdesetih doslej najavljenih naslovov za sistem. Veliko od teh bo iger za vse VR-izdelke, tudi priredb starejših, denimo War Thunder in Project CARS. Na področju (začasnih) ekskluziv je Sony naznanil osemindvajset naslovov. Skozi čelado bomo igrali prerojeni Battlezone, e-športno tekmovalno rešetačino s hodci RIGS in Gran Turismo Sport. V Parizu so povedali, da bo zanjo napravljen Tekken 7, še več pa smo uzrli na prireditvi PS Experience. Psihedelični špil Rez bo z VR-inačico Infinite zadel petkrat močneje kot sicer. V Golemu bomo s kamnitimi hodci raziskovali starodavne kraje, dočim se bomo v Eagle Flightu na ptičjih krilih povzpeli nad strehe. Tim Schafer za PSVR klamfa naslednjo epizodo Psychonautov, In the Rhombus of Ruin, s čelado pa bomo mogli pilotirati tudi frčala v Ace Combatu 7!

Manipuliranje izrisane okolice z gibi rok je važno za potopitev v virtualni svet, zato move ne bo le mimogredna pritiklina! Pričakujemo doživeto manipulacijo kosti nasprotnikov v Tekkenu 7.

Ljudi so demonstracije navdušile. Nas je zmotila le preočitna pikslavost slike, ponavljajoče se vpraša­nje pa je, ali bodo te naprave prodajne uspešni­ce. Bomo po grenkih izkušnjah, kot sta televizorski 3D in Microsoftov kinect, množično nabav­ljali nove nenavadne onegaje, ki bodo prinesli še več kablovja in odnesli še en košček gospodinjske družabnosti? Nenazadnje ne bo šlo za poceni robo. Cenovne postavke resda še ni, vendar bo z obvezno kamero in movom čelada zelo verjetno stala 400 evrov. To pa je krepak znesek za periferijo. A Sony je optimističen in v kratkem bo predočil tako ceno kot točen izid, ki je planiran za prvo četrtletje 2016.

Robinson: The Journey Crytek je po mesecih skrivnostnosti pokazal prvi dražilnik za svojo naslednjo igro. Prezebali bomo v natrganem skafandru fantiča, ki z vesoljsko ladjo zaleti v dinozavrski planet. Preživeti bo moral med kuščarji, kačami in insekti ter najti starodavne artefakte, s katerimi bo poklicali domov. Pri Cryteku trdijo, da bo njihov grafični pogon poskrbel za najbolj doživete trenutke v navidezni resničnosti, ko bomo od blizu preštevali zobe v t-rexovem gobcu in njegovo grlo izkusili globinsko.

Until Dawn: Rush of Blood bo postavljen v svet peesove avgustovske grozljivščine in ga snujejo isti ljudje, Supermassive Games. Vendar pa bo to čisto druge sorte špil – takoj dojemljiva streljanka na tračnicah, kjer bo srhljivost v glavnem posledica skakanja vsemogočih klovnovskih nakaz pred naše oči, da jih bomo napolnili s svincem iz revolverjev in prirezanih dvocevk. Avtorji pravijo, da bo zapuščina Until Dawna opazna v mnogih vejitvah dogajanja. Bržda bo šlo za precej enostaven špil, ki pa zna biti krepko vzdušen.

The London Heist Ta streljačina bo eden prvih naslovov, zgrajenih na kombinaciji PSVRa z movom. V vlogi roparja draguljev bomo širom Londona bežali najprej pred pazniki in policijo, nato pa še pred mafijo in nekdanjimi sodelavci, ker tako pač reči gredo v roparskih štorijah. Ogromno bomo z vsemi mogočimi pihalniki nažigali izza plotov, iz avtomobilov in helikopterjev. Orožja bomo vihteli z movom, pri čemer naj bi lahko roko s pištolo denimo iztegnili skozi okno. Koliko bo dejanske svobode pri gibanju, pa še ne vemo.

Playstationovo navidezno okno objavljeno: Joker 269
december 2015