Revija Joker - Gospodar zgodb

ČLANKI
stranka » članki » oznanila » Gospodar zgodb
...
Chris Metzen, viharnik za Thrallom, Arthasom, Kerriganco in Diablom, je pospravil epske svinč­nike in čo­pi­če ter odšel v pokoj. Aggressor se zazre v tolmun, iz katerega se je napajal.

Dobro se spomnim trenutka, ko sem odprl navodila za Warcraft 2 in so se vame zazrli s črnim svinčnikom nakracani troli. Četudi smo špil nažigali zato, da smo sošolce zasuli s kr­de­lom ogrov na bloodlustu, ne gre spregledati privlaka surovega sveta, ki je pred teboj zaživel z riganjem soldatov in kletjem škratjih minercev. To je Blizzardova odlika: da dobro zamišljeno igranje spoji z navdušujočimi okolji, ki silne trume zanesenjakov prepričajo, da rišejo njihove motive in se oblačijo v cunjice tamkajšnjih likov.
Od talenta resda kar razganja ves studio, toda en možakar s kozjo bradico je nad izročilom iger vihtel vladarsko žezlo: Chris Metzen. Lastnoročno je zgradil ogrodja Warcraftove, Diablove in Starcraftove pripovedi, torej treh doslej največjih franšiz hiše. Z gromkimi vzkliki "FOR THE HORDE!" je na noge dvigal množice privržencev na Blizzconih in de facto postal človeška maskota Blizzarda. Prejšnji mesec pa se je odločil po več kot dvajsetih letih dela oditi na počitek, da bo lahko skrbel za familijo. Pri dvainštiridesetih. Ker lahko.

Možakar ne skriva, da je Thrall njegov najljubši lik, zato je orkovski šaman obilno zastopan v pripovedih. Zaradi tega je bilo doslej zdravo, da na konvenciji nisi naglas rekel, da so ti všeč vilini, hehe.

Predsednik svinčnikov
Metzen se je druščini priključil leta 1994, ko so se nazivali še Chaos Studios. Prispel je kot risar in animator, saj je eden obstoječih članov firme, s katerim je igral namiznice, videl njegove risbe. V bistvu je bil mladenič prepričan, da prihaja v podjetje za grafično oblikovanje, ne pa ig­ričars­ko ekipo. A to ni bila ovira, saj je bil navdušen nad stripi in je komaj čakal, da lahko junakom vdihne življenje. Prvi zadatek je bilo prav animiranje Justice League Task Forca in koj zatem prvega Warcrafta. Tam je pogruntal, da ga bolj kot od likov­nih zamisli razganja od pripovednih. Šefi so tvegali in mu prepustili pisanje nadaljevanja. Ostalo je zgodovina. Postal je vodilni tekstopisec s hecnim nazivom 'Senior vice president of story and franchise development'. 

Metzen je sodeloval v predlanskem resničnostnem šovu Azeroth Choppers, kjer so s pomočjo frizerja dvokolesnikov Paula Teutula mlajšega sestavljali motorja v slogu Horde in Alianse. Ljubezni do orkov navkljub je bil svetovalec za ekipo Zavezništva, a to ji ni pomagalo, saj je premočno zmagal rdeči divjaški moped.

“Takrat sem bil še mlad pankerski dečko, jezen na vse, in to se pozna,” smeje pove Chris. Warcraft 2 in prvi Diablo sta od vseh Blizzardovih izdelkov brž­čas najtemačnejša. Vkup s Hudičevčevim koncem, kjer protagonist demonsko dušo ujame v lastno telo, kar je pobral iz filma Izganjalec hudiča. Sledila sta Starcraft in Warcraft 3, ki sta začrtala Blizzardovo prakso tesnega vpenjanja fabule v igranje, saj si jo spremljal skozi vrsto skrbno izdelanih animacij, ki so prebadale dogajanje. Metzen je zasnoval repertoar junakov in padlih (anti)junakov, kot je nek­danje ženšče Sarah Kerrigan, ki ga Zergi izrodijo v svojo kreaturo. Ali paladin Arthas, ki podleže zlo­čes­temu privlaku uročenega meča Frostmourna. Njihove usode so burile domišljijo milijonov in pos­tavile standarde, ki jih še danes v strategijah in mmorpgjih dosega malokaj. A to več pove o nezrelosti industrije iger kot odličnosti Blizzarda, saj so Metzenove zamisli v bistvu hudo klišejske. Nasploh vemo, da Blizzard raje pobira drugod kot ustvarja čisto nove reči. Uročene meče, ki pokvarijo blontne dobričine, fantazijska literatura pozna že dolgo časa, denimo v romanih Michaela Moorcocka.

"Čist' noro!"
Kritiki možakarju očitajo plehkost, saj je z izjemo redkih prebliskov, kot je Raynorjev problem z alkoholom, slikal bodisi nepokvarljive dobrosrčneže nalik Thrallu bodisi heroje, ki jih krivica sveta in notranji razkoli pahnejo v padec, na primer Illidana. Nikdar pa realističnejših oseb z raznolikimi dobrimi in slabimi platmi. Metzen se tovrstne površinskosti zaveda in svojih zgodb nikdar ni postavljal za literarne bisere. “Jaz sem samo preprost kalifornijski frajer, ki je rasel ob hrupu čoperjev in risankah s Transformerji,” pravi. “In ki ima neznansko srečo, da lahko svoje navdušenje nad zahodnjaško kulturo Stotnika Amerike deli naokoli.” Človek je navdih dobil od stripov, ne iz leposlovja. Zanj so vsi junaki 'fucking awesome'. Takšne zgodbe je delal zato, ker ga od peta do glave preveva zanos nad pripovedmi, iz katerih ob vsej temačnosti navzven sijejo dobrota, pogum in pravičnost. Čeprav zato dialogi nemalokrat zvenijo otročje in liki karikirani. 
Leta 2005 je ob strani naredil strip, naslovljen Soldier: 76, ki govori o drugi ameriški državljanski vojni in globalnem terorizmu. Marsikatera ideja je nato našla pot v Overwatch, vključno z naslovnim likom, ki je eden od ig­ralnih junakov. Čeprav je imel v primerjavi s prejš­nj­imi naslovi Metzen pri Overwatchu kanček manjšo vlogo, mu je od vseh pravzaprav najbolj pisan na kožo, saj je zgrajen okoli druščine nezlomljivih osebkov, ki rešujejo svet. Pa vendarle se ravno zdaj poslavlja! Ravno zdaj, ko Overwatcheva junakinja Tracer pravi, da bi "svet potreboval več herojev." Mogoče je pa Chris pogruntal, da nuca drugačne od njegovih. Kar je navsezadnje čisto v redu. Tudi Blizzard bi lahko malo odrasel.

Gospodar zgodb objavljeno: Joker 279
oktober 2016