Revija Joker - Trnova pot do zvezd

ČLANKI
stranka » članki » anali » Trnova pot do zvezd
...
Se spomnite, kaj ste počeli 30. septembra 2003? Priznam, jaz se ne. Vem pa, česa nisem počel. Nisem igral Half-Lifa 2, morda najteže pričakovane igre za PC vseh časov. Sneti zagrizem v špehek pomembnih delov klobase o njenem nastanku.

V pisarni Gaba Newella, šefa skupine Valve, vlada mrak. Svetloba z vrha kandelabrov, razporejenih vzdolž ulice, stežka prodira skozi spuščene rolete in glavni, čeprav bedni viri luči so zelene in rdeče svetleče diode iz vedno vklopljenega hardvera. Toda ena med njimi počne več kot le sveti. Mežika. In njeno utripanje spremlja hreščanje trdega diska. Ta zlobni zvok pomeni, da bo Half-Life 2 zamudil vsaj še eno leto. Hrrreššššččč ...!

Gabe Newell, šef Veselih ventilčkov, v vsem svojem hamburgerastem stasu. Mar bi jedel salaminčke.

Gabe, ameriški gorostas, ki je med bedenjem nad razvojem igre pridobil za vsaj en manjši betonski blok teže, je simptome zapazil takoj, ko je tistega septembrskega jutra 2003 prispel v pisarno. Ledica je stalno utripala in disk je mlel podatke, čeprav je nadenj poslal trop pobijalnikov virusov in ga formatiral. Hm. Kak dan zatem je na vsemreži naletel na kopijo e-poštnega sporočila, ki ga je poslal programerju Davu Rillerju. Močno hudo zasebnega e-maila, ki naj bi bil omejen na Valvovo interno mrežo. Zdaj je utripnilo njemu, in to v glavi. Pazljiveje je pregledal svoj PC in našel skrite particije ter nenavadne kose softvera, ki jih je odkril še na drugih mašinah v podjetju, medtem ko je mreža kazala nenavadne špice v dejavnosti. Gabe se je zdrznil in takoj začel puliti kable iz zidov ter opozarjati sodelavce. Toda bilo je prepozno: neznani heker, ki se je skrival v njihovem intranetu, je imel, kar je potreboval. Zelo kmalu, začetkom oktobra, se je na spletu znašla celotna izvorna koda Half-Lifa 2, par dni zatem pa 'igralna' verzija, ki jo je rulja veselo dolpotegovala in jo širila kot za stavo. Kljub temu, da je šlo le za nekaj testnih nivojev, so jo v Rusiji in na Kitajskem tebi nič kaj dosti, meni kopejko pekli na cedejke in jo jeli prodajati na stojnicah, dasiravno je bilo igranje tako nefinalnega programa slično hoji po žebljih v dekliških štumfkih. Toda folku je dol viselo. Hoteli so igrati Half-Life 2 - zlasti ker so ga dobili borih par dni pred uradnim izdajnim datumom 30. septembra. Za katerega je Gabe 21. marca taistega leta (naključje: natanko na dan, ko se je začela druga vojna v Iraku) sveto obljubil, da se ga bodo držali, pa če se zgodi nevekaj. In ki je veljal za vlitega v jeklo, ko smo poročevalci na E3ju prisostvovali ubijalskemu demu. Valvov partner ATI je za 30. september recimo napovedal lansirno zabavo v Alcatrazu, zaupajoč Ventilčkom, ki naj bi jim za posebno podporo in oglaševanje radeonov odštel šest milijonov dolarjev. V zapor v zalivu pri San Franciscu so prispeli izbrani igričarski žurnalisti, napsihirani do amena. Toda Gabe jim je pokazal le nov tehnološki demo, nakar je spokal. Nihče ni vedel, kaj naj si misli, vendar se je predvidevalo, da bo Half-Life 2 nared do Božiča.

Ko so Valve prvič pokazali HL2, so poželi nedeljeno navdušenje. Tudi za domišljen logotip.

Nato je heker, ki se je oklical za 'Osama Bin Leaker', razkril, kako hudo daleč je špil od končanega. Zrajcani, prihod Igromesije pričakujoči oboževalci so popenili, novinarji smo stresali pikre - in Valve so zgmeli v blato, iz katerega so se pravzaprav izkopali šele, ko so skorajda dvanajst mesecev pozneje HL2 dejansko poslali v obtok ...

Trnova pot do zvezd objavljeno: Joker 139
februar 2005