Revija Joker - Oča simulatorjev

ČLANKI
stranka » članki » anali » Oča simulatorjev
...
Redmond skoraj povsem obvladuje trg domačih civilnih simulatorjev letenja. Komandant Stane vam razloži, da ni bilo vedno tako in da to ni samoumevno.

Pisal se maj 1975. V eni od soban velikanske stavbe University of Illinois je diplomirani inženir elektronike Bruce Artwick pravkar uspešno zagovarjal magistrsko nalogo z naslovom 'A versatile computer-generated dynamic flight display' (Vsestranski računalniško
ustvarjeni dinamični prikaz letenja). Teza z zapletenim naslovom je v bistvu temeljni kamen za vse simulatorje letenja, namenjene ljudskim množicam. Svojo nalogo je izdatno podkrepil z dokazi, da za izračunavanje dinamike letenja in izris pokrajine povsem zadostuje procesor 6800 (takrat edini na voljo). In že tri leta kasneje je Bruce skupaj s prijateljem Stujem Momentom ustanovil družbo Sublogic, ki je intenzivno delala na kodi za bodoče simulatorje. 1979 je bilo prelomno - v zbirniku sta pričela pisati zadevo, ki sta jo dvanajst mesecev kasneje poimenovala Flight Simulator.

Ta je izšel najprej za apple II, kasneje za TRS 80 (popularen osembitnik v Čezlužju). FS1 je bil med lastniki jabolčnih kalkulatorjev zelo popularen, kar ni ušlo nadebudnežem v neki drugi družbici - Microsoftu. Ni bilo dolgo, kar je IBM na trg poslal prvo serijo PCjev, skupina nerdov iz Redmonda pa je z Velikim Modrim že bila bitko za operacijski sistem (dotlej so se ukvarjali s commodorjem 64). Tako Apple kot Microsoft sta Flight Simulator videla kot veliko priložnost za šopirjenje in razkazovanje v slogu 'kdo je boljši, lepši in pametnejši'. Boj za licenco je bil srdit, Bruce Artwick pa se je na koncu odločil za Microsoft, ker mu je bilo všeč 'prijetno vzdušje v tem malem podjetju in zaradi iskrenega zanimanja Verna Rabuma, vodje oddelka za programsko opremo'. Hecna so pota Gospodova.

Oča simulatorjev objavljeno: Joker 121
avgust 2003