Revija Joker - Vesoljsko-vampirska svoboda

ČLANKI
stranka » članki » anali » Vesoljsko-vampirska svoboda
...
Misfit in Sneti obelodanita odsek poti, ki so jo prehodile nelinearne akcijade od enostavnih začetkov do gomazečih peskovnikov. Količita ga seriji Metroid in Castlevania ter je važnejši, kot se morda zdi.

Ob izrazu 'open world' večina pomisli na naslove, kot so Grand Theft Auto, Just Cause, Crackdown in trenutno šerifsko aktualni Red Dead Revolver. Se pravi na igre, kjer lahko ob poljubnem času nelinearno delamo skoraj vse, kar nam pade na pamet, naj bo zakonito ali ne. Od lovljenja kriminalcev in brisanja sovražnih armad z obličja Zemlje do ropanja bank ter motoriziranega gaženja pešcev po ploč­ni­kih. Vse to se običajno odvija v okolju, ki deluje enotno, živo. Tako je predvsem zato, ker ni razdeljeno na posamezne nivoje ali celo sobe. Mimogrede, sorodni izraz za odprt svet je peskovnik (sandbox), ampak njegov pomen je malo drugačen, saj se ne tiče toliko prostosti vandranja po umetni dimenziji kot svobode, da k igranju pristopaš tako, kot ti pa­še, z orodji, ki si jih lastiš. Sta pa pojma domala neloč­ljivo povezana in dostikrat izmenljiva.
Toda igre, ki so nas pustile, da smo s culo na rami ubrali svojo pot po navidezni deželi, smo srečali že pred GTAji. Spomnimo se prastare igre Adventure za atari 2600 iz leta 1979, ki je zasejala seme koncepta, vesoljščine Elite, ki se je uveljavila 1984, in številnih igranj domišljijskih vlog. Takisto sta pomembna koraka do modernih odprtosvetovnic stari japonski akcijski seriji Metroid in Castlevania. Rodili sta se na konzolah in si delita toliko elementov, da ju označuje en sam izraz. To je običajno 'metroidvania', lahko pa tudi 'castleroid'.
Mnogokateri podalpski pecejaš zdaj godrnja, fujfej!, to je gotovo pofl ino drek, saj vsi vemo, da konzole poneumljajo igralce s poenostavljenim pristopom do vsega. Dodatno se mu bo pred očmi stemnilo, ko bo izvedel, da je za Metroid zaslužen Nintendo, znan po pocukrano luštkanih igrah za vso družino. Mario! Yoshi!! Skozl!!! A predsodki lahko na očeh držijo plašnice le nekaj časa, saj je metroidvania častitljiva, omembe vredna podzvrst s številnimi naprednimi odlikami. Ob izidih iger, kot so Castlevania: Harmony of Despair, Metroid: Other M in Castlevania: Lords of Shadow, ter možnosti igranja starih delov tako z nakupi na konzolnih spletnih servisih kot na PCjevih emulatorjih se spodobi, da jo razkrijemo nepoznavalcem.

Vesoljsko-vampirska svoboda objavljeno: Joker 207
oktober 2010