Revija Joker - Ubogi galaktik

ČLANKI
stranka » članki » anali » Ubogi galaktik
...
Tako kot marsikaj drugega v tej industriji sem Sneti ameriško splovitev konzole saturn doživel iz prve roke. Naneslo je, da sem ravno sredi devetdesetih leto dni prebival onstran Luže na podlagi štipendije. Učil se nisem dosti - kako bi se mogel, če je bila na kampusu zmerom polna igralnica z novimi avtomati, v bližnjem šoping centru pa tri gejmerske štacune?

V eni od njih so 11. maja 1995 dobili pr­vo pošiljko saturnov in v zameno za štiristo dolarjev plus davek je eden od njih postal moja last. Zanj bi načelo­ma sicer stal v vrsti že rano ujutro, prerivajoč se z dehte­či­mi gee­ki. A mi ni bilo treba, saj so jih imeli dovolj - publika je komaj vedela za izid, ki ga je Sega premaknila s konca leta na pomlad. Tudi zaradi te tvegane naglice je imel 32-bitni sistem s CD-pogonom pri splovitvi le pet iger. Z avtomatov so predelali Virtua Fighterja in Daytono USA, kar so dopolnili nevznemirljivi Worldwide Soccer, Clockwork Knight ter Panzer Dragoon. Slednji se je v anale vpisal šele kasneje.

Črn saturn je najbolj običajen, so pa še siv, bel in ultimativno kulerski prozoren. Digitalni križec na navadnem joypadu (levo spredaj) je pojem odličnosti za pretepačine, za Nights pa so izdelali takega z gobico, ki je olajšala nadzor plavajočega glavnega lika.

Saturn novosti ni dobil vse do jeseni in je bil brez Sonica na milost in nemilost prepuščen konkurenčnemu playstationu. Ta je uletel septembra, koštal je 299 dolarjev, torej stotaka manj od Segine naprave, imel je deset špilov in je modro stavil na poligonsko grafiko. Za njen prikaz ga je bilo bistveno laže programirati kot tekmeca, ki je opletal z dvema procesorjema in žrl živce praktično vsem razvijalcem. Zaobvladali so ga le nekateri. Saturnova moč je ležala v 2D in predelavah z daljnjevzhodnih avtomatov, kjer so obilovale dvorazsežne vesoljske streljanke ter s strani opazovane pretepačine. A to je tistebodi začelo veljati za preživeto, kajti zahodne množice so si bolj želele spektakularnih, filmskih 3D-naslovov. To je kmalu izkoristil Square s Final Fantasy VII, ki je prišel le na playstation, Sony pa je nasprotniku spustil kajlo še, ko si je pridobil licenco za Mortal Kombat 3, ki je bil tedaj nekakšna ustreznica današnjemu Modern Warfaru. Mo-mo! Kri in čreva proti risankastemu mlatenju z vzhoda? Ve se, kdo je naredil fatality.

Ubogi galaktik objavljeno: Joker 222
januar 2012

poglavja članka:

Uvod

Življenje onkraj groba