Revija Joker - Kolo za v torbico

ČLANKI
stranka » članki » hotnice » Kolo za v torbico
Kolo za v torbico
...
Navi

Po kolesarskih stezah v teh dneh švigajo črede Rogovih veteranov, košaričarjev, gorskih krip, najetih bicikLJev in mestnih pohajačev s krmili, ki spominjajo na rogovje. A poleg dojemanje dvokolesa kot vozila za tople dni se krepi njegov imidž dopolnilnega prevoznega sredstva. Pomanjkanje parkirišč in splošna potreba po mobilnosti povzro­čata, da avtomobilom zmanjkuje štrene. In ker je prevažanje običajnih koles v avtu težavno, na veljavi dobivajo zložljivi modeli.
Zgodovina slednjih je dolga, saj je znal okvir prelomiti že skromni poni. Potem ko si z mehanizma spraskal stoletno rjo in v garaži poiskal kako cev za vzvod, seveda. Danes je kolesarski origami do uporabnika prijaznejši, kajti ključna zahteva je lahkotno zlaganje brez orodja, ki po možnosti traja le nekaj deset sekund. Prav slednje je osrednji pokazatelj kakovosti, kajti ceneni koleslji za stotaka pri tem pogorijo. Če res potrebuješ zložljivost, se splača ozreti po uveljavljenih proizvajalcih, ki imajo sistem razvit do potankosti. Ključne so dobre, velike zapone in enostavna nastavljivost vseh elementov.

Poleg angleškega Bromptona taka kolesa razvija čezlužni Dahon, ki je pri nas dobro zastopan. Zložljivček višjega razreda prav gotovo ni bagatelen nakup, saj se cene pričnejo pri petsto evrih. Odvisne so še od namembnosti, saj se tudi ta kolesa delijo glede na način uporabe. Preprosta mestna guralica je manj strupenega videza in cene kot Dahonov najhitrejši konjiček, vector x27h. Ta zložljiva osa stane poldrugega tisočaka in čeprav se je drži določena hecnost, je prava cestna specialka v malem. Z okrepljenim aluminijastim okvirjem tehta deset kilogramov in ima 20-colske cestne pnevmatike. Ta velikost omogo­ča primerno ravnovesje med zložljivostjo in ergonomično vožnjo. Poleg tega pedaliranje lajša ogromna gonilka s 27 prestavami. Vector tako kot ostala Dahonova flota prenese rit s težo do sto kilogramov in je zaradi nastavljivosti uporaben tako za hobite kot za dvometraše.
Ta kolesa se vozijo presenetljivo luštno in so robustna ter kakovostno izdelana. Je pa treba vzeti v zakup, da gre kljub kompaktnosti za masiven strojček, ki si ga ravno ne moreš obesiti čez ramo in ga v bisagi prenašati okrog. Tudi sistema vlečenja za sabo Dahonovi modeli ne poznajo. A kljub temu so dovolj priročni, da zložene brez težav flikneš v prtljažnik spodobnega avtomobila. Prav veliko prostora v njem sicer ne ostane, ampak za v službo ali na potep je to super rešitev.

Kolo za v torbico objavljeno: Joker 229
avgust 2012