Revija Joker - Kolesarski škrat

ČLANKI
stranka » članki » hotnice » Kolesarski škrat
Kolesarski škrat
...
Navi

Druga vzhajajoča zanimivost so bicikli na električni pogon. Ti so posebej primerni za daljše vožnje na delovno mesto, saj so motorji v prvi vrsti zasnovani kot pomoč pri pedaliranju. Tako se ne spotiš in čeprav je kolo težko ter manj okretno, z že kar neokusno lahkoto brziš celo v hribovit teren z recimo 25-stopinjskim naklonom. Le korenčka se prepotenim čeladarjem, ki klanec grizejo na običajnih kolesih, ne spodobi strgati. Štromarska potuha ni neslišna in brnenje te hitro izda.
Ob tem se tipično škatlasta oblika počasi umika elegantnejšim dizajnom. Akumulatorje na osnovi svinca izrinjajo priročnejši litijevi ali nikljevi. Pri motorjih so se uveljavile izvedbe brez krtač, skrite v pestu obročnikov. Osrednji element, ki frajerskega električarja loči od plebejcev, pa je posebej oblikovano ohišje. Optibike je recimo polno vzmeteno gorsko kolo, primerno za brezpotja. Z oblikovno-tehnič­nega vidika pa je še zanimivejši picycle, ki so ga zasnovali v ameriškem podjetju Pi Mobility. Njihov model ima sistem dvokolesnega pogona, saj s pedaliranjem ženeš zadnje kolo, medtem ko je motor skrit v sprednjem pestu.

Piciklov zaščitni znak je širok, cevast aluminijev okvir, ki vsebuje zalogo litijevih baterij. Do kraja jih napolniš v treh urah, kar zadostuje za vsaj trideset kilometrov prevožene poti. Kot dodatek je omogočeno polnjenje s pedaliranjem ali spuščanjem nizbrdo. A kot pri električnih avtomobilih je treba računati na omejeno kapaciteto in predvsem trajnost akumulatorčkov. Zdržali naj bi petsto polnilnih ciklov, nakar jih je treba zamenjati. Če se zaradi tega ne sekiraš, jih lahko dodatno obremeniš tako, da s priključkom za avtomobilski polnilnik na poti filaš telefon, kamero, satelitski navigator ali kaj četrtega. Od elektronike na krmilu mežika zaslonček, ki prikazuje porabo baterije, hitrost in ostale tehnične podatke. Vozilo je tudi sicer polno naprednih drobnarij, kot so hidravlične zavore, domiselno sprednje vzmetenje, notranje prestave in karbonski jermen namesto verige.
Ker za fijakanje s temi kolesi ne potrebuješ vozniškega dovoljenja, naj hitrost ne bi presegla 25 kilometrov na uro, čeprav se da z nekaj friziranja iz njih iztisniti dvakrat več. Motor nenazadnje napenja 1700 vatov moči in ni uporaben le kot asistenca pri pedaliranju, ampak je zmožen kolo poganjati samostojno.
Cena vozila je tehnikalijam primerna. Osnovna izvedba stane 6000 dolarjev, medtem ko posebna, ki ima močne luči in avtogram motoristične legende Kennyja Robertsa, denarnico olajša za 9000 $. Picikli ob tem niso izdelani v kaki kitajski tovarni, temveč jih sestavljajo ročno v kalifornijskem razvojnem centru. Butični sistem še postav­ljajo na noge in pravijo, da so trenutno z naročili povsem zasuti. Upamo, da jim uspe, kajti pijeve pogumne krivine si želimo spremljati tudi v prihodnje.

Kolesarski škrat objavljeno: Joker 229
avgust 2012