Revija Joker - Najdražji bik

ČLANKI
stranka » članki » hotnice » Najdražji bik
Najdražji bik
...
LordFebo

Ferruccio Lamborghini je bil mehanik, ki je v povojnih časih uspel s proizvodnjo traktorjev. Kot večina premožnejših Italijanov je gojil ljubezen do hitrih avtomobilov in nekega dne se je iz domačega bolonjskega okraja odpravil v Maranello po ferrari 250GT. Kupe se mu je resda dopadel, a obenem sta ga razočarala površna notranjost in glasnost. Prav tako je odkril veliko tehničnih pomanjkljivosti, ki jih je lastnoročno izboljšal. Ko je pomisleke in ideje predočil Enzu osebno, ga je le-ta vzvišeno odpravil, češ, kaj traktorist ve o dirkalnikih. Legenda pravi, da se je po tem srečanju Ferruccio pridušal, da bo izdelal las­ten gran turismo, torej udoben luksuzen dirkalnik. Tako je leta 1964 nastal prvi lamborghini z oznako 350GT. Dasi je bil avto uspešen, je zaresni super­športnik, tak, kakršnega si je Ferruccio vselej želel, prišel dve leti kasneje. To je bila nepozabna miura, ki je s brzino 276 kilometrov na uro za več let postavila hitrostni rekord.
Lamborghini, velik navdušenec nad bikoborbami, je avto krstil po sevilskem bikovskem ranču Miura. Sočasno je besneče govedo uporabil tudi v znački podjetja. Kolikšna je bila njegova obsedenost z biki, ki jo je pripisoval svojemu astrološkemu znamenju, priča podatek, da imajo vsi avtomobili z izjemo countacha bovinsko povezavo. Islero, Murcielago, Diablo, Aventador in Reventon so bili znameniti arenski biki, espada in estoque pomenita matadorsko sabljo, Jarama je bikoborska pokrajina v Španiji, jalpa in gallardo pa sta bikovski pasmi. Ta skoraj polstoletna bikovska tradicija je zlasti nenavadna ob dejstvu, da se je Ferruccio leta 1974 popolnoma umaknil iz avtomobilskega posla. Vsi kasnejši lastniki, sprva Švicarji, nato Chrysler, Indonezijci in naposled Volkswagen, so mu s tako politiko poimenovanja izkazali velik poklon.

In ta še vedno traja, kajti tudi najnovejši veneno, sla­vospev ob 50-letnici znamke, je poimenovan po ro­gatcu. Za posebno priložnost so izdelali najbolj alienovski, futurističen, celo retrofuturističen super­špor­tnik, kar jih je. Če je dušni predhodnik reventon, ultimatna različica murcielaga, posnemal ele­mente vojaš­kega lovca, je veneno v vesoljs­ko ladjo preoblečeni aventador. Nenavadnih linij, spojlerjev in izboklin ima toliko, da sploh ni videti res­ni­čen, marveč prej izmiš­ljen, izumet­ničen bonusni dirkalnik iz kake igre. A lamboti so od nekdaj povsem samosvoji in gredo v drugo smer kot ferrariji ali *zeh* porscheji. Ravno zaradi tega, da si upajo narediti nekaj povsem drugač­ne­ga in izstopajočega, gre vodilnim vse spoš­to­vanje.
Medtem ko so silhuete večine konkurentov pravilne, enostavne krivulje, venenova školjka iz ogljikovih vlaken temelji na oglatih, največkrat trikotnih usekih in štrlečih kosih. Koloteki so denimo tako neokrogli, kot bi jih narisal ali izrezal otrok. Takih podrobnosti in posebnosti je ničkoliko, vsaka pa je v službi usmerjanja zraka in tiščanja vozila k tlom, najsi gre za retrovizorje, sprednja zakrilca, triglavi nos ali feltne, ki so videti kot Predatorjevo orožje. Nasploh je videz direkt iz znanstvenofantastičnega filma, zlasti zadek, ki zaradi gromozanskega spojlerja, sredinske plavuti, odsotnosti stekla in strupenih luči ter difuzorjev deluje vse prej kot cestno. Ker je težko najti zemeljske besede, ki bi lahko slikovito opisale vse izstopajoče elemente, velja oko usmeriti na slike.

Batmobilska podoba seveda ni za vsakogar, toda z občo všečnostjo se mora spopadati clio, ne igrača za tri Zemljane. Natanko toliko jih namreč kani tovarna prodati in bojda so kupci, ki jih bo veneno olajšal za tri milijone evrov, že določeni. Eden bo zelen, drugi rdeč in tretji bel, vsem pa bo skupna črta v barvah italijanske zastave. Srebrni prototip, ki so ga pokazali v Ženevi in ga vidiš na slikah, bo ostal v tovarni. S tako astronomsko ceno se je bolid vpisal na vrh lestvice najdražjih in najbolj butičnih avtomobilov. Stane skoraj toliko kot dva bugattija veyrona!
Lamborghini se ne meni za atmosfero, evkaliptuse in pande. Že poznani 6,5-litrski 12-valjnik, ki prek sedemstopenjskega menjalnika žene vsa štiri kolesa, so navili na 750 konj. Ti raketo izstrelijo do sto v 2,8 sekunde in do dvesto v sedmih, števec pa se bo ustavil pri 355 kilometrih na uro. Da ume zverina dobro zavijati, je pomagal Audijev športni oddelek, saj je nekaj rešitev vzetih z zmagovalnega bolida vzdržljivostnih dirk. Poraba pri polnem plinu je dober liter na kilometer, še večji strošek pa so gume, ki pri največjih obremenitvah zdržijo le nekaj sto kilometrov. Toda za anonimno trojko, verjetno z vz­hodne poloble, to niso omembe vredne postavke. Zlasti ker takih ekskluzivnih avtomobilov lastniki sploh ne vozijo in so le del zbirke. Morda je v tem primeru to najbolje, kajti za imenom avta se skriva zgodba, ki je tovarna ne pove. Veneno je bil ne­ukrotljiv bik, ki je na kraju toreadorja ubil … 

Najdražji bik objavljeno: Joker 237
april 2013