Revija Joker - Vzporedni Azeroth

ČLANKI
stranka » članki » črkožer » Vzporedni Azeroth
...
Šaman pisane besede Aggressor razloži, kako se je v filmu po Warcraftu magija smrti pritihotapila na svet in druge reči iz bukel, ki spremljajo gibljive sličice.

"Tristo zobatih trolov, tole imam pa v drugačnem spominu," se je pridušal marsikateri kinogledalec Warcraft: The Beginning. Avtorji dolgometražnega filma po znani seriji iger so si namreč dovolili nekaj odstopanja od obstoječega izročila. To ni bila samovolja holivudarjev z režiserjem Duncanom Jonesom na čelu, marveč je žegen prišel od takratnega skrbnika štorije Chrisa Metzna. Bradač je že pred odprtjem kinodvoran pojasnil, da film teče v vzporednem, drugačnem univerzumu. Za spremljavo je izšlo nekaj platničastih verzij te pripovedi, ki bo očitno živela kot nek vzporedni kanon igrinemu, zato si jih oglejmo pobliže. Seveda je vse od tu dalje en velik kvarnik za tiste, ki muvija še niste videli.

Strip Bonds of Brotherhood ni za prehvaliti, saj se zaradi različnih risarjev kvaliteta sličic iz strani v stran slabša. Tudi pripoved je plitva in diablovsko otročja.

Drugacni temelji
Doslej so izdali dva romana in en strip. Warcraft: The Official Movie Novelization tesno sledi dogajanju na platnu in vsebuje le peščico dodatnih scen. Nekaj teh je povzetih po drugi knjigi, Warcraft: Durotan, ki se loteva predzgodbe orkovs­kega protagonista, dočim se Človeški plati uvoda v film posveti strip Warcraft: Bonds of Brother­hood. V slednjem izvemo, da so general Anduin Lothar, kralj Llane Vrynn in coprnik Medivh stari kameradi iz otroštva. Skupaj radi počno neumnosti in gredo na lastno pest pretepst ukletega glavarja trolov, ki napada izpostavljene kmetije. Beš­ti­jo sicer ugonobijo, toda njen sin jim napove maš­če­vanje. Za nameček Medivh tam prvič sreča fel, magijo smrti, ki jo vihti zli trol. Ko armada čekanastih sovragov v povračilo oblega Stormwind in pade sam kralj Vrynn, Llanov oče, se Medivh v hudi uri posluži prav teh zavrženih kletev, da reši situacijo. In tako prične drseti pod vpliv fela, saj ima velika moč vselej ceno ...
Kako fel pride do warlocka Gul'dana, glavnega orkovskega zlobneža, v Durotanu ni povsem pojasnjeno. V igrah se to zgodi skozi drugega orčjega coprnika, Ner'zhula, ki ga ukani Kil'jaeden, demon Ognjene legije. Knjige oba ta pomembna lika povsem spregledajo, oziroma sploh celotno demonsko frakcijo, ki je v igrah v resnici zaslužna za invazijo Azerotha! V filmu je zaplet drugačen: hrusti morajo zapustiti rodni planet Draenor, saj ta nezadržno propada. Orkovska bukla tako pripoveduje o spletkah, s katerimi Gul'dan ugonobi Durotanovega očeta Garada, da bi ošibil njun klan Frostwolf, ga pridobil pod svoj vpliv in ga priključil Hordi. To mu uspe šele kasneje, ko Volkovom dodatno zavdajo izbruh vulkana in vojna s sosednjim klanom Red Walkers. Nasprotnike sicer potolčejo, a izgubijo toliko bojevnikov in živeža, da so primorani sprejeti Gul'danovo pomoč.

Obe bukli sta prišli spod peresa stare znanke serije, Christie Golden, ki je popisovala že izvirno pripoved. Za fantazijsko literaturo sta čisto spodobno čtivo, čeprav se vidi, da je bila avtorica ujeta v dostikrat plehke filmske dialoge.

Drugačno nadaljevanje?
Pomemben lik v Durotanu je najboljši tovariš mladega poglavarja Frostwolfov, Orgrim Doomhammer. V igrah je član povsem drugega klana – Blackrocka – in pribočnik vojaškega poveljnika Horde, Blackhanda. Prav on je tisti, ki tam pokonča Blackhanda v finalnem boju, ne Lothar kot v filmu! Očitno so avtorji menili, da Durotan na platnu potrebuje sidekicka, in škoda, da ga niso bolje izkoristili. Nasploh so zanemarili sicer navdušujoče orkovske veljake: med rezanimi scenami filma, ki jih najdeš ob DVD-izdaji, je nekajminutni pogovor med njimi, vštevši Grommasha Hellscreama in Kargatha Bladefista, ki ju na platnu komajda opaziš. Čudna odločitev. 
Koncem Movie Novelizationa je bržčas najbolj zanimiva scena, ki je v filmu ni: združena Aliansa človeških kraljevin, vilinov in škratov se pripravlja na naskok orčje utrdbe. To pomeni, da mišičnjaki za dlje časa ostane­jo v Azerothu, četudi ima konec filma podobo člo­veške zmage, saj uspejo Lothar in druš­či­na ugasniti Black Portal ter obvarovati Stormwind. Kako maloštevilna orkovska ekspedicija preživi, še ni znano. V igrah je to urejeno bolj smiselno, kajti Orgrim po tistem, ko krepne Blackhanda, nadaljuje invazijo in Storm­wind zravna z zemljo. Ljudje se takrat pod Lotharjevim poveljstvom odpravijo v izgnanstvo v sosednjo kraljevino Lordaeron. Ko jim Horda sledi, pride do druge vojne in dogodkov v Warcraftu 2. Duncan Jones je že izrazil željo po snemanju nadaljevanja, ki bi se tikalo teh dogodkov. Toda kje bo prizorišče, če Stormwind stoji?

Filmu smo očitali prehiter tempo, kar bi lahko omilila verzija director's cut. Toda Jones je že zatrdil, da je ne bo, ker da bi rezane scene terjale še dosti CGI- obdelave.

Še en lik v orkovski knjigi spoznamo malo pobliže: Garono. Tu je nezakonska hčerka Medivha in orkinje, ki jo oplodi v omenjenih časih mladostniških bedarij. Mater za ta medvrstni koitus sežgejo na grmadi, dočim Garona postane Gul'danova sužnja. V igrah je po drugi plati otrok orka, ki posili draenejko, nakar jo Gul'dan izuri v ašašinko. Čeprav se za silo iztrga njegovemu vplivu, jo warlock prek ukletega talismana zopet uroči, da dvigne nož nad kralja Llana. Filmska verzija, v kateri jo Llane sam zaprosi, naj ga ubije, da se bo lahko rešila iz obkolitve, je spet bolj iz trte izvita. Razumeti gre, da so avtorji scenarija želeli preprostejšo pripoved od originalne, saj je tam likov ogromno in imaš lahko težave z orientacijo. Toda zaradi tega izostane nemalo oseb, ki so ključne za razvoj konflikta med Zavezništvom in Hordo. Nekaj situacij je pa kratkomalo blesavih. 

Vzporedni Azeroth objavljeno: Joker 281
december 2016