Revija Joker - Blood, Sweat, and Pixels (Jason Schreier)

ČLANKI
stranka » članki » črkožer » Blood, Sweat, and Pixels (Jason Schreier)
Blood, Sweat, and Pixels (Jason Schreier)
...
Sneti

V tej kulturi izobilja imajo špile mnogi za nekaj, kar se pač pojavi v štacuni ali na torrentu. Nekaj preprostega, odvrgljivega, kar je na enak način moralo tudi nastati. E, pa ni. Daleč od tega, da bi v nič dajal filme, glasbo in literarna dela, toda kovanje videoiger je bržda najbolj zapleten in stresen sodoben kreativni proces. To pa zato, ker je treba ponavadi vse ustvariti iz ničle, od podobe in zvočne plati do tis­te najbolj zmikljive kategorije, igralnosti. Ogromno je dejavnikov, kjer se lahko kaj sfiži. Ker imam v tovrstno ozadje kar nekaj vpogleda, se včasih čudim, kako sploh katerikoli špil izide. Še bolj pa se ob veliki količini izgotovljenih srednje- do visokoproračuns­kih iger po glavi praskam po branju tele knji­ži­ce, ki faktološko in človeško popisuje proces nastanka številnih priljubljenih iger. 
Avtor je novinar popularne spletne strani Kotaku, ki je skozi leta spoznal številne razvijalce. Iz poslovno-prijateljskih debat z njimi je spletel pravi triler o tem, kakšne vse težave tarejo skoraj vedno navdušenske in dobronamerne avtorje. Na indiejanski strani izvemo žalostne podrobnosti zgodbe o tem, kako je samotni programer, risar, glasbenik in sploh deček za vse Eric Barone spočel projekt St
ardew Valley, ki mu je požrl pol ducata let in skoraj vse prihranke, med izdelavo pa je živel na račun dečve. Še manj stabilnosti je imelo pet mušketirjev, ki je pustilo služ­be za to, da bi udejanjili projekt čis­te ljubezni do Nintendove zapuš­či­ne, pikslasto skakačino Shovel Knight.
Verjetno bi kdo raje bral o Minecraftu in PUBGju, ampak to že sodi med velike naslove, ki so solidno zastopani. Jason nas popelje v kaotično in mnogokrat grdo ozadje prvokategornic, kot je Diablo III, ki ga je Blizzard zagnal v pokvečenem stanju, nakar ga je ekipa ob podpori založnika požrtvovalno uredila in dopolnila. Uncharted 4 je sredi razvoja utrpel emigracijo glavne scenaristke in nasploh persone Amy Hennig, nakar so morali vrzel zapolniti drugi in skozi okno vreči kakšno leto dela. Knjiga obelodani, čemu je Witcher 3 tako poseben, beleži filigransko natančnost njegovih poljskih avtorjev in osvetli preteklost grupe CD Projekt Red ter povezave s slovansko mitologijo in zgodovino prostora, kamor do neke mere sodi tudi Slovenija. In nikakor ne gre pozabiti na zagreto brskanje po zatohli kamri sramotno ukinjenega projekta Star Wars 1313, nekakšnega vojnozvezdnega Uncharteda, ki je v dosti dokončanem stanju umrl zato, ker je mobilniško usmerjeni Disney kupil LucasFilm.
Kravatarska banda, ki jo zanima samo denar, je primerno in upravičeno demonizirana. Toda bralec od Krvi, švica in pikslov ne pridobi le sovraštva do brezčutnih računovodij, temveč mnogo razumevanja zakompliciranega in težaškega ustvarjalnega procesa. Tako se odpre nov pogled na kose softvera, ki jih marsikdo pretoči s Partisa, nezavedajoč se, kaj vse je šlo v njihovo stvarjenje. Obenem pa je dokume­n­taristična povest nadvse priporočeno branje za nadebudne ustvarjalce videoiger, ki se z rožnatimi očali na nosu ne zavedajo, v kaj se najverjetneje spuš­čajo. 

Blood, Sweat, and Pixels (Jason Schreier) objavljeno: Joker 291
oktober 2017