Revija Joker - Guild Wars 2

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Guild Wars 2
Guild Wars 2

Pa je naposled tu. V avgustovskem pregledu masovnih internetnih frpjk sem povedal, čemu je Guild Wars 2 tako pomemben. Na kratko rečeno: njegovi avtorji, ameriška hiša ArenaNet, so ga oglaševali kot vse, kar bi fantazijski mmo­rpgji lahko bili, vendar niso, ker založniki slepo sledijo Blizzardu in štancajo klone World of Warcrafta, namesto da bi žanr napredoval. Postal je veliki up naveliča­nih nalinijskih veteranov, ki so jim od ponavljajoče se mmorpgjske tlake osiveli lasje in so razmišljali, da bi se preusmerili v sinhrono plavanje. A takih iger smo videli že kar nekaj. Vse so pristale v jarku, kjer se tepejo za drobtine, ki padejo od Blizzardovih ust.
Logično je, da Guild Wars 2 vseh pričakovanj ne more izpolniti. Toda že en sam del bi pomenil zanimiv in igralen mmorpg. Predvsem pa takega brez naročnine, kar se lahko na koncu izkaže za ključni podatek.

Guild Wars 2 je zasnovan na naključno pojavljajočih se skupinskih dogodkih, kot je vdor tega velikana v vasico. Ker ni naročnine, okrog res kolovratiš po mili volji.

Vhod v cirkus
Potep po fantazijskem svetu pričneš tako kot drugod, s stvarjenjem lika. Guild Wars 2 pozna pet ras in z vsako stopiš v škornje istih osmih poklicev. Ne gre torej za igro, ki bi udejanjila revolucionarne svobodnjaške veščine lika. Klase so na prvi pogled standardne: warrior opleta z rezili, tu sta paladinasti guardian in legolasti ranger, pa thief z nožiči, engineer s puš­ka­mi in bombami ter tri coprniške vloge - elementalist, necromancer in mesmer. Več o rasah in poklicih je v okvirjih.
A ko si urediš komičen razmik med očmi in uhan v ušesu, te pričakajo vprašanja o osebnosti in zgodovini. Simpatično zavita so in spomnijo na frpje iz časov, ko si imel na steni poster Lorda Britisha. Na primer, kakšno je bilo geslo tvojega mentorja (“Vedno imej s seboj pogrešljivega zaveznika; nikoli ne veš, kdaj boš potreboval grešnega kozla!”) ali kaj je bila tvoja najbolj obžalovanja vredna odločitev. Med njimi “Nisem nastopala v cirkusu.” Res. Tu ti ni še nič jasno, a odgovori na ta vprašanjca že začno okoli tebe graditi svet, ki te bo posrkal.
Odvisno od izbire rase nato padeš v eno od petih uvodnih področij, kjer na prvi izkušenjski stopnji ... premlatiš šefa. Guild Wars 2 ve, kako se stvarem st­re­že. Takoj te zasuje z ravno dovolj bliskanja, da se v njem izgubiš, a ne toliko, da bi se utopil.

Tu vidiš tri različne možnosti v dialogih – uporabo šarma, časti ali sile. Včasih peljejo pogovor v samosvoje smeri. Tega bi si želel več.

Rokovnjaštvo
V tem smislu postopoma spoznavaš inovativni bojni sistem. Zapuščina enice je opazna v tem, da veščin ne moreš poljubno nametati v vmesnik, marveč jih lahko izbereš le omejeno število, to pot deset. Prvih pet je vezanih na orožja v rokah, šesta je zdravilna, naslednje tri so splošne, deseta pa eden od elitnih, najmoč­nejših prijemov.
Polovica sposobnosti je torej odvisna od tega, s čim mahaš, in vsak lik ima širok repertoar krepelc. Tudi magi lahko vihtijo dvoročni meč, mesmerji celo po eno sabljo v vsaki roki. Orožja imajo lahko zelo različno namembnost. Warrior z buzdovanom in ščitom je tankovsko orientiran bojevnik za blokiranje in onesposabljanje nasprotnika, tisti z dvoročnim mečem pa je hodeča mesoreznica. To je jedro izmenjevanja orožnih setov, kajti sredi boja je moč preklapljati med dvema, če je treba v hipu spremeniti stil. Če warrior kasira preveč udarcev od blizu, lahko pobegne, brž prime v roke puško in strelja od daleč! To poskrbi za dinamičen boj, kjer v trenutku obrnemo ploščo, če prvi pristop ne vžge.

Domače cone hodečih drevesnih sadik Sylvarijev so polne če­bu­lnatih hiš in listnatih mostov. Zaprmej jih je oblikoval cvetličar.

Razgibanost še okrepi izmikanje. Z dvojnim udarcem po tipkah za gibanje se junak vrže vstran. Ponavadi delaš prevale, da se ogibaš posebno močnim udarcem nasprotnika, ki jih veliko beštij jasno nakaže. Spet drugje se jih moraš priučiti skozi bolečo prakso.
Najobičajnejša zverjad tovrstnih manevrov ne zahteva. Se jih je pa treba kmalu navaditi, saj ne moreš računati na pomoč klasičnega zdravilca - ker ga ni. Nekatere klase, kot je guardian, sicer poznajo vrsto veščin za regeneracijo pretepenih soborcev. Vendar te niso dovolj močne, da bi hujšim kreaturam stoično čepel na poti in vpijal batine.
Pri lučanju bolečine ti ni treba paziti na energijo ali mano, kajti edina surovina za osnovne udarce je čas, v katerem se obnovijo (cooldown). Vsaka vloga ima poleg tega skupek trikov, ki se napajajo iz ene od naprednih mehanik. Mesmer denimo ustvarja navidezne kopije sebe, ki jih lahko detonira, necromancer pa temno energijo, s katero se preobrazi v pošastka. Poklici so res luštno raznoliki in če ti eden ne leži, boš gotovo našel nekaj zase med ostalimi.

Igra te večinoma usmerja in le redkokdaj moraš iskati kraj akcije. V desnem zgornjem kotu se ti izpiše naloga, karta izriše mesto dogajanja, ti pa samo gasa in mlati.


Guild Wars 2
založnik: Aggressor z dopusta po Tyrii prinese tri razglednice, dve sekiri in eno zmajevo zarebrnico.ArenaNet
objavljeno: Joker 230
september 2012

ogromen, barvit, raznolik svet
posrečeni poklici
akcijski boj
obleganje utrdb
raznoliki izzivi
dinamično dogajanje ...
... ki pa je takš­no bolj navidez
tlačansko rokodelstvo
še vedno preveč ostankov EverQuesta

 
 
 
sorodni članki