Revija Joker - Mario Kart 8

IGROVJE
stranka » igrovje » wii u » Mario Kart 8
Mario Kart 8

Sneti pogoltne norih osem. Odslej se v nebo vzpenja vsaka mestna ulica.

Skrhan pipec in tristo kač! Krščenduš, jebela cesta, pa lonec primaruhe zraven! Sakrabolt, uhure frdamane! Holtnahamol, drek in fuk, prmejdeset! Da bi vas kuga in strela v mehko, šalobardi! Kar bo ona sfalila, bom pa jaz frtamuznu!
Takele žlahtno slovenske kletvice so se oni dan usipale iz mojega lakturskega mozga, ko sem v Mario Kartu 8 odvozil tragično dirko in me je konkurenca po­onegavila kot hotno samico. Pa je bilo to dovolj, da bi za vekomaj odložil gamepad wiija U? Še zdaleč ne. Takoj po počitku sem bil spet pred ekranom in se drenjal med simpatično Nintendovo bando, kot bi se nič ne zgodilo. Kriv sem bil jaz, ker sem slab. Špila ne gre dolžiti. Je predober.

Prizor iz normalnega dela dirke, ko so kolesa še življenjska.

Z očanci na balanci
Recept je natanko tak kot doslej. Z znalsko, drzno in vsaj malo pocarsko vožnjo gokarta ali motocikla prehiteti ostale risankaste like iz štalce japanskega velezaložnika. Med njimi so običajni osumljenci Mario, Luigi, Toad, Donkey Kong in Bowser, pa tudi manj razvpiti, kot sta modročupni Ludwig in tvoj mii.
Tradicija veli, da izbira lika nekoliko vpliva na vozne lastnosti, saj so korpulentnejši čudaki hitrejši, a okornejši, manjši pa počasnejši in boljši v ovinkih. K temu takisto pripomore sestavljanje šajtrge iz treh delov, kar je uvedla sedmica. Glede na to, katero karoserijo, kolesa in letalno napravo si dal podse, boš morebiti hit­rejši, vendar se boš slabše držal ceste. Izboljšanje ene lastnosti bolj kot v MK7 poslabša drugo ali druge, tako da je dinamika že pred dirko na višku. Sploh ko v zameno za sproti nabirane kovance odkleneš številne sestavne dele, medtem ko ti zmage prinesejo dodatne like, dokler jih ni trideset.

Tu ima gokart namesto koles že energijske kolute, ki ga držijo nad tlemi. Ker je žoknil tekmeca, sta oba deležna pospeška.

Udinjanja izročilu s tem ni konec. Pogled od zadaj, klasični trije krogi, prav toliko hitrostnih razredov (50, 100 in 150 kubičnih centimetrov), pobiranje naključnih dobrot, drsenje skozi ovinke ter včasih celo po ravnini ... Vse to so gradniki Mario Karta, brez katerih bi se praskali po glavi kot ob Diablu brez peklenščkov. Zato nepoučenemu ne gre zameriti, če po hitrem pogledu na špil meni, da ni nič novega. A kleč je, kakor pri vseh serijah z uveljavljenimi prijemi in publiko, v podrobnostih. Glede nanje se je to arkadno dirkanje z gokarti spremenilo. Napredovalo je.

F-Zero živi
Kakor se je poskakovalni Mario pred leti z Galaxy na wiiju odpravil v vesolje, v to smer kovinske konje zdaj požene še Kart. Vozilca opremi z vsemirsko futuristično protigravitacijsko tehnologijo, ki jim omogoča, da na določenih delih prog samodejno uvlečejo kolesa. Ta nadomestijo energijski koluti, ki jih držijo tik nad površino.
Sprememba se sliši majhna, a je bistvena. Predstav­ljaj si, da bi Need for Speed cepili z Wipeoutom in bi lahko avti peljali po stezah, ki se pnejo v nebo. Natanko to se zgodi v Mario Kartu 8, ki s tem sreča F-Zero, drugo proslavljeno, zadnja leta zapostavljeno Nintendovo dirkaško serijo. Ob tem takisto prisotni novosti iz sedmice, samodejno letenje med dvema točkama in vožnja pod vodo, zbledita. V izogib bruhanju pred televizorjem se ne opazuješ, kako si postavljen na glavo. Zato pa vidiš, kako se steze vijejo k ob­­lakom, se vratolomno spuščajo in spet diagonalno rastejo. Prav tako lahko na določenih odsekih zapelješ prečno po zidovih, kjer levo postane dol in desno gor. Antigrav ima še eno posledico, izmenjevanje turba med karti, ki se zaletavajo. S tem se zmeda in zabavnost nadalje povečata.
Učinkovitost teh prijemov uvidiš takoj, ko naložiš kako tipsko sorodno igro. Kako dolgočasna je brez teh vratolomnosti po zgledu vlakcev smrti in delov, kjer bi videl, kako se ti dirkači, ki so šli po alternativni poti, podijo nad glavo. Mario Kart 8 je podoben vožnjam Michaela Schumacherja, godbi vrhunskega pianista, brcanju žoge Lea Messija. Tako na izi je videti vse, naravno, brez težav. A za to, da se lahko kot igralec brez motenj in zoprnij posvetiš dirkanju na robu zmogljivosti, je bilo treba ničkoliko oblikovalskega garanja. Vsa čast Nintendovim dizajnerjem, ki so poleg Blizzardovih najboljši v tem poslu.

Če so prve steze dokaj lahke, zaključne terjajo bistveno več spretnosti. Rainbow Road nima ograj in ni baš široka.

Mario Kart 8
Nintendo za wii u
objavljeno: Joker 251
junij 2014

90
okvirčki:

Jerbas bonusov