Revija Joker - Prince of Persia: Warrior Within

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Prince of Persia: Warrior Within
Prince of Persia: Warrior Within

Sneti je želel nekaj naložiti v farsiju, ampak tale medmet je mednaroden: vauuu!

Perzijski princ, nekdaj mladostni, naivni, življenja polni fičfirič, ki je v The Sands of Time (J126, 88) romantično priraščal k srcu princesi Farah in povzročal sive lase zlobnemu vezirju Džafarju, je upehan. Dolgih deset let ga zaradi pobalinskega žokanja po časovni črti vsako noč živcira Dahaka, nesmrtno, neznebljivo utelešenje Usode. In počasi mu gre vse skupaj fejst na gobasto tkivo med nogami. Toda na koncu predora je luč: čeprav mu vsakdo zatrjuje, da tistega, kar je Zapisano, ni moč spremeniti, bo na zakletem otoku v starodavni trdnjavi, kjer se rojeva Pesek časa, morda našel rešitev. Le moč v sebi mora odkriti. Moč pravega bojevnika.

Za trojko, ki gotovo bo, pričakujem še manj samodejnosti pri akrobatiki. Okolje mora končno docela dorasti prinčevim mišicam!

To, v kar se je v vmesnem času spremenil princ, je najmanj nenavadno, če ne občudovanja vredno. Za razliko od velike večine nadaljevanj, za katera je nasploh značilno, da povzamejo slog izvirnika in mu dodajo več ali manj novosti, je Ubijev montrealski studio - ki se naglo vzpenja po lestvici najbolj hudimanih skupin v biznisu - za Warrior Within povsem spremenil stil. Namesto pravljične, v zlat sijaj odetega videza vezirjeve palače, vzete naravnost iz Tisoč in ene noči, je prizorišče utrdba, kjer je za sanjavost toliko prostora kot še eno bolho na naprsnem dlačevju zamazanega barbara. Vse je postalo temačno, neprijazno, krvavo in kruto, z našim princem vred, ki je zresnjen, zagrenjen in tečen (slabo spi - bržda potrebuje udobno fakirsko posteljo. In DZD, Delilnik Zauščnic Dahaki.). Predvsem pa ne jebe žive sile, kar se tiče česarkoli, kar ga bo rešilo prekletstva. Kar se njega tiče, lahko gredo usoda, prerokbe in sestava sveta v tri krasne, če to pomeni, da bo lahko enkrat v miru pančal. Tako velik zasuk glede na enico sicer tvega, da bodo tisti, ki so jo radali prav zaradi prostosrčnosti in enostavne fantazijskosti, pri dvojki zgolj metali čeljust ob tla, saj je občutek povsem drugačen. Prav tako je princ zdaj bolj podoben hordi drugih temačnih fantazijskih herojev, ki jih vodijo najnižja čustva, in tudi štorija je postala bolj generična. Čeprav ima odlike, ne dosega pripovedke iz enice, zlasti ne po privlačnosti drugih likov. Nasprotnica, Cesarica časa, je manj otipljiva kot starikavi Džafar, katerega poster bi kar na zidu imel, dočim sta joškati, osjepasni baburi, ki ti bodisi pomagata, bodisi odmagata, nepopolna približka Farah, ki je itak ne bi dal na zid, ampak direkt v posteljo. Vsekakor bi lahko fabulo in like še dodelali.

Simpatično princezljico iz enice sta nadomestili fatalka v rdečem in p(ra)sica v črnem. Najbolj učinkoviti orožji obeh so vimena.

Toda, vendar, ampak to nekako ne moti toliko, kot bi si mislili. Zgodba vseeno ni brez vrednosti (razpleta se počasi, a z zanimivimi prehodi, med drugim glede prinčeve osebnosti), medtem ko je levji delež ostalega vsaj tako dober kot v The Sands of Time, in dostikrat boljši. Srčika igranja ostaja platformsko prekopicovanje, ki je zopet dihjemajoče. En dejavnik je nadgrajeni grafični motor, ki pričara edinstvene, sapovzemajoče prizore, odete v raznolike barvne tone, in gromozansko arhitekturo. Drugi je novodospela palača, ki je s svojimi titanskimi sobanami in kupom smrtonosnih zank, resda povečini recikliranih, a zato nič manj nevarnih (rezila na vrtečih se deblih, sablje na štorih, sekularke v zidovih, iz zidov nabijajoči ovni ...), znova nadvse primeren poligon za vragolije akrobatsko navdihnjenega velikaša. Za starim prizoriščem nič kaj ne zaostaja; kvečjemu nasprotno, avtorji so prečistili dizajn in prostore zastavili izjemno inteligentno, z lepo nanizanimi preprekami, katerih tradicionalni začetni prelet povzroči vsaj občudovanje, če že ne vrtoglavice. Princ je s svojo edinstveno gibčnostjo, oko izdirajočo animacijo in popolnim nadzorom še vedno malce premočen za okolico (z robov platform, ne glede na to, kako ozke ali iz kakšnega materiala so, ne bo nikdar cepnil, skoki so vedno stoodstotno precizni, če je le na koncu podlaga, po straneh sten teče, kot bi bil pajek...).

Prince of Persia: Warrior Within
založnik: Ubisoft
demo: natlačenka/tlačenka 136
objavljeno: Joker 137
december 2004

87
dovršen stilistični preskok glede na enico
čute prebadajoča izvedba
nenadkriljive akrobacije ter izvrsten nadzor
impresivno tepežkanje, boljše od starega
luštne puzle in peskovne moči
zahtevnejša od predhodnice
preveč ponavljanja
sovražniki bi morali bili zahtevnejši
temačnost ne bo sedla vsem
štorijo in ostale like bi lahko dodelali