Revija Joker - Steep

IGROVJE
Steep

Sneti bi se stasu primerno raje dričal na sankah. Paziii, snežni kit!

Tina, Peter, Filip in ostali vitezi ter vitezinje belih planjav v naši deželi sprožajo ovacije in ovulacije. Na YouTubu pa so konkretnih ogledov deleženi posnetki norcev, ki se v veveričjih gvantih mečejo v globeli in na eni dili vijugajo z najvišjih špi­ča­kov. To in bližina gora sta Ubisoftov francoski studio v zgornjesavojskem Annecyju navdihnila, da je ustvaril novo snegoljubno igro, Steep ('strmo'). Do neke mere so naredili naslednico slovitega SSXa, dasi ne gre toliko za razbijaško arkado kot za umirjeno izkušnjo z udarnimi prebliski. Škoda pa, da je simpatični izdelek preveč nedodelan, da bi si zaslužil Križajev pečat odobravanja.

V dolinah tihih
Ker sta Krvavec in Rogla provincialna, se podamo v bolj zahodne Alpe. Na stisnjeno področje so zbasani tako resnični vrhovi Mont Blanca in Matterhorna, kot izmišljeni kuclji žgečkljivih imen, recimo Peak of the Damned. Sleherni hrib nudi dolg seznam izzivov, dirk in skritih kotičkov, kot so ruševine in alpske vasice. Ker je Steep umeščen v odprt svet, se je moč odpraviti kamorkoli, le da so tekme na elitnejših planinah skrite. Z udejst­vovanjem se namreč krepiš na več področjih, od raziskovalskega do trike izvajalskega, ter odklepaš obleke, čelade, jakne ter prvoosebni pogled, ki ga sponzorira GoPro. Red Bull pa pokrije helikoptersko dostavo na vršace. 
Do dogodkov se lahko prežarčiš, vendar jih moraš večino najprej odkriti. To najlaže storiš tako, da si k očem prisloniš daljnogled, nakar oprezaš za potencialno zanimivimi območji, jih označiš in se nato odpraviš tja. Lahko peš ali pa iz magičnega ruzaka potegneš instantno snežno desko, smuči, jadralno padalo ali 'wingsuit', letalno obleko, s katero tik nad pobočji vratolomno drviš proti tlom. Čeprav ti igra javi, koliko sil G je ob padcu delovalo na telo, je nadzor preprost in arkaden. Za raziskovanje je najprimernejše padalo, ki nudi meditativne trenutke visoko nad raztezajočim se prizoriščem.

Letalna obleka je zaslužna za najbolj adrenalinske trenutke v igri. Bolj kot objemaš tla, več točk nabereš, a hkrati tvegaš, da se boš ob najmanjšem trzaju razkantal.

Izlet, razlet 
Vizija je glede na SSX torej razširjena in vtis moderen. Sijajen je občutek, ko na smučkah ob spremljavi nenavadne glasbe sto na uro pičiš v dolino in se ogibaš skalam, drevju ter bajtam. Po skokih pa se v zraku sučeš tako bočno kot naglavno, prijemaš desko in dvigaš noge. Na odklenjenih gorah si deležen vzdušnih filmčkov in nato zaporednega izpolnjevanja ciljev: skoči skozi ožino, zapelji čez streho, odslalomiraj mimo preprek. A špil je enako prepričljiv, ko peš gaziš po celcu oziroma ko lagano sportski vijugaš med skalnimi zaplatami ter vpijaš vzdušje. Na vsak način je svoboda, da jo brez nalaganja ubereš, kamorkoli v širno belino ti srce poželi, slastna, četudi moraš za to včasih deset minut tekati po snegu. Vse je poplačano, ko sredi gozda najdeš zamrznjeno jezero in z rešpetlinom odkriješ nov nabor krajev.
Nato odpreš zemljevid in skočiš k frišni ali morebiti odloženi dirki, ki kliče po izboljšanju rekorda. Ta je po internetu viden ostalim igralcem, s katerimi se je moč združiti v štiričlanske skupine in opravljati zadolžitve ali ga biksati kar tako, na primer da eden drvi na deski, drug pa z letalnim pajacem vijuga nad njim. Prav tako je moč deliti posnetke. V njih nemara opaziš kako novo pot do konca dirke med kuclji in smrekami. Nasploh imaš venomer občutek povezanosti z drugimi, ki jih vidiš, kako postavajo in švigajo naokoli.

Ob takemle istočasno spektakularnem in spokojnem pogledu na razprostranjeni alpski svet ti zaigra srce. SSX 3 je imel eno planino, Steep jih ima celo vrsto.

Zmrznjene murke
Zasnova je všečna in igranje v temelju tudi. Vendar so Francozi zgrešili nekaj elementov, ki bi v tovrsten polnocenoven naslov po mojem sodili. Med njimi sta širjenje nabora trikov po skokih, ki je zdaj ozek (halfpipov in parkov ni), ter nabiranje izkušenj, saj je razvoj lika kozmetičen. Prav tako sem pogrešal več 'zimskih' elementov, kot so viharji, saj celo sne­ži presenetljivo malo, in bolj svojstven občutek na višjih planinah. Menjavanje dneva in noči ne zados­tuje. Nakar so tu številne nepraktičnosti: zemljevid je ne­roden in izbiranje ciljev počasno, prisotna je hroš­čad, ki ti lik vtakne med skale, manjka lokalno sodelovanje na razdeljenem zaslonu, pavza te vrne na začetek dirke in prav tako tja romaš po sleherni resnejši napaki. Ker so te običajne v spodnji polovici, znajo biti daljši, težji dogodki orenk zoprni. In nikakor mi ni jasno, čemu je treba biti za kakršnokoli igranje nujno povezan z internetom. Kot da offline ne bi mogel tekmovati z računalniškimi liki. Vse to špil potisne v kategorijo 'počakaj na razprodajo'. A tedaj ga ne zgreši, če si ljubitelj, kajti nič ne kaže, da bi bila sveža SSX ali Shaun White za vogalom. Čas bi bil, da oživita! 

Padalske \'dirke\' so bolj podobne upokojenskemu drsenju skozi navidezne kroge v zraku. Ampak udejstvovanje ima vseeno čar, posebej z raziskovalnega vidika.

Steep
Ubisoft za PS4, XBO in PC za playstation 4, xbox one
objavljeno: Joker 282
januar 2017

70