Revija Joker - Shantae: Half-Genie Hero

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Shantae: Half-Genie Hero
Shantae: Half-Genie Hero

Kavbojc češe svojo najljubšo trebušno plesalko. Nekam razcepljene konice ima!

Odkar sta Samus in familija Belmont na dopustu, zeva praznina. Na niza Metroid in Castlevania se je svojčas dalo zanesti, da bosta dostavila izpiljeno mešanico od strani zrtega raziskovanja odprtega sveta, skakanja in boja z ravno pravšnjim izzivom. Saj ne, da podobnih špilov danes manjka, kvečjemu nasprotno. A večinoma so neodvisniški in v polnomasten niz ni uspelo zrasti nobenemu. Še najbolje je kazalo Shantae, navidez lahkotni pisanici, ki je pod risankasto navihanostjo skrivala trdojedrno metroidvanijsko sredico in najbolj navdušila s Pirate's Curse (J260, 82). Half-Genie Hero sem zato pričakoval vsaj toliko kot Sneti novega Street Fighterja.


Pričetek očara, saj ob fantastično animiranih likih in pisanih ozadjih sploh ne pogrešaš razkošne pikslaste umetnosti predhodnic. Junakinja, poldžinka (džin je arabski duh) in trebušna plesalka se zvira, da je veselje. Deželi se obeta nekaj temačnega in dečva gre na pomoč. To bo kajpak počela, kot zna le ona, se pravi z bičanjem sovragov s čo­pom, spreminjanjem oblike, poskakovanjem med plošča­da­mi in šibanjem skozi svetove na desno.

Aladinov duh nima za falafel!
Občutek pri skakalništvu in klofanju je zaradi natančnosti jako kul. Shantae obvlada kup prijemov, kot so plazenje, plezanje, izmikanje in copranje. Vse to nadgrajuje v mestni štacuni – izdelki za nego las pohitrijo in okrepijo čupanje, bljuvanje ognja postane močnejše, boljši ščit odbija projektile. Obenem repertoar stalno nadgrajuje z učenjem novih plesov. Ti ji omogočajo, da se kadarkoli spremeni v žival, pri čemer blazno prikupno miga z bokci. Počasen slon kljubuje vetru in razsuva skalov­je, opica višje skače in pleza, rak gre pod vodo ... Frišna je denimo mišja oblika za plazenje po drobnih labirintih. Transformacije odpirajo nove poti na že raziskanih področjih. Kadar se elementi poklopijo, je igranje užitek za oko in duha. Junakinja brzi čez premikajoče se ploščadi, vmes nažge ptiča z bombo, se brzinsko spremeni v opico, odbije se od zidu in pristane pred zlobno sireno, ki jo nato v počepu razsuje, medtem ko ji izbljuvki frčijo mimo glave.

Nova Shantae se oddaljuje od recepta metroidvanije, ki tradicionalno meša raziskovanje odprtega 2D-sveta, ploščadenje, čvekanje in boj. Enostavnejša je, bolj premočrtna in lažja. Toda v gibanju je prava paša za oči!

Med obiskovanjem stopenj frača čveka in šo­pingira v edinem mestu. V njem sreča domala vse stare znance, od cmeravega župana in zombijske druščine, ki bi z veseljem pomočila žličko v možgan junakinje, do starih zlikovcev. Ligenj znova ruši četrti zid in se hvalisa z napredovanjem z mesta polšefa do pravega glavarja. Gusarka Risky Boots pa je kot prej simpatično zlobna. Žal so stiki z njimi mimobežni, razvoja likov ni, novinci pa bodo v njih videli le luštne govoreče sličice. Škoda, saj je zasedba doslej veljala za enega glavnih privlakov niza. Dečva se iz naselbine odpravlja, kamor jo pošljejo suhoparni namigi meščanov. Navadno se je ob prvem obisku stopnje treba odkrižati šefa, nato pa se nanjo vrniti in zbirati sk­rite predmete. Nenavadno je, da svet ni več povsem odprt, temveč je razdeljen na šest območij, kamor skačeš skozi meni. Znotraj njih ni dosti vejenja, tako da je napredovanje mnogo bolj premo­črt­no. To botruje tlačanskemu občutku, ko tretjič tekaš skozi isti kvartir. Špil ti sicer dokaj hitro omogoči preskakovanje delov nivojev, a nisi vedno prepri­čan, v katerega sploh moraš.

Šefovski boji so impresivni in zahtevajo tako prstnične sposobnosti kot nekaj mozganja. A ker je zdravilskih napitkov čez glavo, ne zasijejo zares.

Pol-džin, pol-razočaranje
Kmalu se izkaže, da je Half-Genie Hero še v marsičem korak nazaj. Sovragi niso blazno raznoliki in da se jih znebiš, navadno zaleže zgolj čupanje z občasnim umikom. Težavnost je nasploh občutno padla. Menim, da bi bilo bolje, če bi odstranili zdravilne napoje oziroma hrano, saj hitro podležejo celo navidez impresivni glavarji. Ti spopadi so po ustroju resda domiselni in večnivojski – kraljici morskih deklic je treba razbiti okove, nato pa skakati po obročkih in jo klofati ter se izmikati sledečim kroglam in laserjem. A ko začne Shantae jesti sadje, ki vrača energijo, kolos nima več šans. Tudi spreminjanje oblike ni docela izkoriščeno. V pajka sem se spremenil vsega trikrat, v netopirja takisto. Preprosto preveč jih je, njihova uporabnost pa ozka, saj so v boju šibki. Tako dobiš občutek, kot da so jih dodali na silo, ker so jih obljubili na Kickstarterju.

Različnih transformacij je za cel živalski vrt, vendar je njihova uporabnost omejena. Najpogosteje pride prav opičja oblika, ki omogoča višje skoke in plezanje.

Takih malusov se nabere in opazil jih bo slehernik, ne le oboževalec, vajen odprtosti, kompleksnosti in zaguljenosti serije. Vsled lahkosti in nenavdahnjenih sovragov celoten arzenal coprnij, gibov in transformacij v desetih urah, kolikor sem potreboval za vseh sto procentov, ostane slabo izkoriščen. Štorija je pičla in mnošt­­vo odbitih karakterjev ne caruje, kot bi lahko, dočim obvezno vnovično prečesavanje že obiskanega prične presedati. Špil je sam po sebi resda solidna in kar razgibana skakalš­či­na, toda od njega sem priča­koval odličnost. Ako ti žanr diši in poldžinke še ne poz­naš, raje najprej prečekiraj predhodnici, ki sta drkamožnemu poreklu navkljub superiorni in ju po novem prav tako dobiš za PC. 

Shantae: Half-Genie Hero
demo: WayForward
objavljeno: Joker 282
januar 2017

70
barvita, nadmočno animirana podoba
skakalno-tepežkarska natančnost
mnoštvo razgi­ba­nih prijemov ...
... ki so slabo izkoriščeni
manj odprt svet
tlačansko, prepogosto vračanje
vsesplošno nazadovanje