Revija Joker - Snake Pass

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Snake Pass
Snake Pass

Sneti odslej križem gleda vsak rezanec, če nima morda zvedavih oči in simpatične osebnosti!

Kača je strupenjača, lovača, simbol zla, varljivka, ki je uredila izgon Adama iz paradiža, mrz­la luskavost, ki ti v žile požene skelečo snov ali te zvleče v črno podvodje. Ampak vse pa res niso take! Noodles je recimo prav prijazen vegetarijanski kač s človeškim obrazom, ki v družbi zgovornega kolibrija biva na pravljičnem prelazu sredi planin. Nekega dne njuna deželica ostane brez čarobnih kristalov in na Nudeljnu je, da jih postavi nazaj v portale. V ta namen se bo moral viti po tleh in se s plazenjem po kolih vzpenjati v višave. Tam bo nabral tako modre mehurčke in kovance kot ukradene kristale; po tri na vsaki stopnji, da se bo odprl izhod. Sliši se krasno in dejansko Snake Pass pomeni svež pristop k zguljenim trirazsežnim ploščadam, saj tu ne skačemo, marveč lazimo. Prvi vtis je fantastičen, toda pozneje se izkaže, da v barvitem raju ni vse tako, kot bi moralo biti …

Vzpenjanje na stebre potom cevi poteka tako, da kačo 'naviješ' okrog droga. Spustiš glavo, jo zanihaš na drugo stran in jo dvigneš. Pa držiš se!

Pozdravljeni, ljubitelji kač! 
Zmija se giblje samosvoje, saj ne teka naokoli in ne skače, temveč se plazi in oprijema. Počasno gibanje po tleh hitrimo z ritmičnim vijuganjem in z dviganjem glave, ki ji telo nato sledi, zlahka premagujemo nižje ovire. Toda kmalu se je treba povzpeti po vodoravnih in navpičnih kolih, okoli katerih se mora Nudelj spretno ovijati. Med previdnim gibanjem je treba 'čutiti', kje je kačonovo težišče, saj drugače omahne. Oprijemanju vlada fizika in dovolj je že majhen odmik od idealne linije, da se klobčič razplete. Edinstven in doslej dejansko neviden prijem, zlasti v žanru, polnem nogatih antropomorfnih živali. 

Spočetka padci s stebrov in drogov niso težava, saj so spodaj le kamni in trava, dočim se zna Nudelj čez ožje vrzeli svoji obliki primerno stegniti. Kasneje pa se v tleh odprejo večje luknje in naletimo na bazene, zapolnjene z lavo ali ostmi. Ne čez več ur, ampak dokaj hitro, saj je premočrtno nanizanih nivojev zaradi budžetne cene in narave igre le petnajst in niso prav dolgi. Časa za ujčkanje tako ni in četudi ne naletimo na nobenega sovražnika, nas špil prav nič ne cartka. Ne le, da so smrti nekaj časa pogoste, ob poginu izgubimo vse pobrano od zadnje nadaljevalne točke. Teh je na nekaterih stopnjah obilo, drugod pa malo in so pos­tavljene na čudna mesta. Kljub neomejenim živ­ljenjem smo zato ob nespretnosti obsojeni na dosti ponavljajočega se vitja. Za obvladanje kačona potrebujemo dosti vaje, zlasti če nam poanta ni le splazenje do izhoda, marveč tudi nabirka mehurčkov in kovancev. To terja več spretnosti kot navadni skozihod, saj so številne 'skrivnosti' nameščene prav žlehtno, in podaljša igralni čas glede na temeljni kvest, ki traja le kakih pet ur. Sčasoma odklenemo še lov na časovni rekord (time trial), kjer se z ruljo primerjamo na spletnih lestvicah.

Pod prvo kožo 
Nekaj časa je Snake Pass udaren in zabaven. Pisana zunanjost, nalezljiva tropska glasba skladatelja muzike za Donkey Kong Countryje in smešni ksihti, ki jih lagodni plazilec poka, ko mu grozi padec ali ga v rit žge lava, so zlata vredni. Sicer je izven jadikovanja in zehanja nem, toda z mimiko pove več kot kolibri z nakladanjem. Zbiranje skritih artefaktov je dejansko privlačno, medtem ko ovire postanejo bolj domišljijske od začetnih nepremičnih štang. Fižo­lov­ke, ki nudijo oporo, sčasoma nihajo in krožijo, s pretikanjem ročic in vrtenjem koles pa Nudelj peha in obrača velike kamnite bloke, da si odpre pot naprej. Občasno mora pretakniti kakšno ročico, s čimer uredi progo za kotaljenje okrogle skale, ki mora pasti v luknjo, da se odpro duri. Potopi se takis­to v vodo in pomaga mu kolibri, ki mu zna dvigniti rep in ga s tem rešiti smrti.

Pozneje v igri se začno ovire premikati, od vrtljivih kamnov z nasajenimi koli do mlinskih vetrnic. Take prepreke običajno vodijo do kristala.

A na žalost tako preprekam kot okolici sila primanjkuje raznovrstnosti, sploh ker kač ne nabira novih sposobnosti in mu ne grozijo sovražniki. Cilj je vedno enak, pobrati tri kristale, uganke se začno poš­teno ponavljati, nivoji globoko v igri pa so z meša­nico klesanega skalovja, trave, votlih stebel in bakel presenetljivo slični začetnim, le da vsebujejo nekoliko kompleksnejše ovire. Četudi se mednje na kraju vpiše piš vetra, vrh zahtevnosti pride sredi igre in ne proti koncu, ko je početje že prav rutinsko. Tam ne čaka šef, marveč le kup klasičnih preprek in antiklimaktični finale že tako praktično neobstoječe štorijice. Tiste, za katero se kljub strošku 20 evrov zdi, da je zaključila le prvo poglavje in da bi moralo slediti še nekaj. Mogoče v razširjeni, nadgrajeni dvojki, kakršno si tako trden temelj in posrečen glavni junak zaslužita.  

Snake Pass
Sumo Digital za pc, playstation 4, xbox one, switch
objavljeno: Joker 285
april 2017

70
izvirna platformska igra, kar je nadvse redko!
Nudelj je faca
potrebuje dosti več raznolikosti
zna težiti