Revija Joker - Mr. Shifty

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Mr. Shifty
Mr. Shifty

Sneti pljune in jo stisne pred vod soldatov, ki ga prerešetajo. Drugič bo raje švignil v špajzo.

Za vrati me čakajo. Pištolar, pretepač, mitraljezec in bazukaš. Voham njihov znoj, saj vedo, da imajo bore malo možnosti za preživetje. Če jih ne bo zaradi neuspeha ugonobil psihotični delodajalec, jih bom fental jaz. S palico udrihalnico, kipcem ali golimi pestmi. Toda usmiljenja ne smem poznati, kajti če ne umro, se vrata ne odpro in ne morem prodreti više ali globlje v negativčev nebotičnik. Sem gospod Zmikljivec in to je moja švigalna arkada.

Špil je pobijalska in razsuvalska arkada, v kateri ima junak sposobnost teleportiranja. Od ostalih majmunov ga zlahka ločiš po barvni čepici, tako da ga ne izgubiš izpred oči.

Oteževalno miroljubništvo
Mr. Shifty je od zgoraj gledana pobijalnica, ki veliko črpa iz znamenitih Hotline Miamijev. Brž očitna raz­lika je, da je odvrgla neonsko podobo osemdesetih in psihedelično zgodbo ter ju nadomestila z bistveno večjo normalnostjo. Igralna pa, da nisi več običajnež s strelnim arzenalom, temveč neobičajnež brez njega. Po zgledu stripovskega junaka Nightcrawlerja se lahko namreč večkrat zapored teleportiraš na kratki razdalji. S tem se prestavljaš po prostorih, skozi stene in zaboje ter mimo vrat in klopi. Da le s tem zaporedoma ne pretiravaš, sicer si moraš za nekaj sekund odpočiti, da se merilnik napolni. 
Šviganje je ključnega pomena za efektivno odstranjevanje sovražnikov. Teh je opazno več kot v Miamiju, sicer bi Nightcr …, ee, Shifty vsled supermoči z njimi opravil kot za šalo. Tako pa ima kmalu probleme, sploh ker ne uporablja pokalic. Zanaša se predvsem na pesti, s  katerimi tolče enolično, ritemsko in udarcev ne povezuje v kombinacije. Barabeža v službi gospodarja stolpnice najpogosteje odstrani tako, da se znajde ob njem, mu odmeri par boksarskih in uide, preden njegovi kameradi pridejo k sebi. Uporabi lahko tudi naokoli razmetana hladna orožja, od metel in palic za biljard do trizobov. Pa čeprav mu pacifizem škoduje, ko naokrog ležijo kalaš­ni­kov­ke, on pa opleta s kitajsko vazo in bidonom vode. 

Nima kril, pa leti! 
Teleportirna zasnova vodi v fine igre mačke z mišjo, ki so tako brzinske in napete kot taktične. Seveda ne v smislu resnih strategij, vendar je treba čez čas v zmage vložiti nekaj možganskega napora. Klasična fora teleportiranja skozi zid, garbanja in izginotja na varno je sicer redno uporabna, čeprav se intenziteta povečuje. Toda začetnim komajda nevarnim strelcem in hrustom se pridružijo brutalnejši soldatje s pošteno oborožitvijo, ki se znajo fino izmikati in ob­časno celo sodelovati. Na lov za tabo se podajo tip­č­ki z bruhalniki plamenov, nadzornik stavbe, kjer se odvije celoten špil, pa pokapira foro in svojim 'imbecilnim' podanikom, kot jih nenehno zmerja, priskrbi napredne moči po zgledu tvoje. To se sča­so­ma prenese celo na okolico! Ta je itak podvržena zakonom fizike, tako da je vse polno sesuvanja šip, letenja vrat in krušenja stebrov. Tovrstna dinamika je kajpak pomembna z igralnega vidika, saj moč­nej­ši izstrelki uničujejo stene, kar te razkriva in te dela ranljivega. 
Ironično bondovski overlord pak nadte ne pošlje samo žive sile, marveč poskrbi za številne okoljske neprilike. Začne se s komajda nevarnimi laserji, ki počasi češejo hodnike in se jim ni noben problem ogniti. Sledijo ogenj iz zidov in razsuvalni sodi, temperaturo pa najbolj zvišajo polja, ki ti prepovedo teleportiranje, ter vse bolj gosti laserski vzorci. Na trenutke špil postane manj bojevalna kot izmikalna arkada. Toda že na naslednjem nivoju se vrnejo horde, ki jih dušo očiščujoče pošiljaš v večna lovišča. Ubožci se sesedajo po tleh, vznikajo v plamenih, krvavijo v kotih in s kriki frčijo skozi okna. Mr. Shifty je zabaven že zaradi te okrutne estetike, ki pa ni tako krvoželjna kot tista v obeh Hotline Miamijih. Je na­silen, a ne psihotičen in tak, kot bi si ga izmislil nekdo na daljšem počitku v umobolnici. Zato zna sesti tistim, ki jih je slog Miamijev odbil. 

Ko se znajdeš ob sovražniku, ti igra pomaga s samodejnim obračanjem proti njemu, drugače pa ciljaš z miško. Vseeno je najbolje igrati z joypadom.

Bolj ašašin kot tat
Nekaj časa je ta neodvisnica resnično udarna, tudi zato, ker jo tvorijo zaporedja kratkih, kvečjemu par minut dolgih območij, koder te smrt pošlje le na njihov začetek. Zaradi tega te ni strah umirati in eks­perimentirati. Prav tako je preciznejša in manj napor­na ter tečna od Miamijev. Vendar kot še dosti drugih špilov ne zmore prvotnega tempa. Druga polovica približno peturne izkušnje malodane preneha z novostmi in le še preigrava že videno. Nadte prihajajo vse obsežnejši valovi sitnob, ki jih odstranjuješ v malodane zen stanju, toda videl si jih že prej, tako kot ovire. Ob manku šefov se ni moč upreti občutku, da Shifty razvodeni. Mar bi dodali zmikavtske zadolžitve, saj ta vidik čisto izgine. 
Takisto izdelek ne vabi z nadgrajevanjem junaka, količkaj kompleksno zgodbo, spletnimi lestvicami za speedrun in rezultat ter težavnostnimi stopnjami. Le ena je, dokaj visoka, in izziv nič smrti na sleherni stopnji si moraš postaviti sam. Ter paziti, da imaš za dano nadstropje na razpolago zadosti časa, saj se pozicija zares shrani le na koncu štuka. Inačica za switch je v tem pogledu bolj poželjiva. Obenem sem si želel bolj podrobne in razgibane okolice, saj sem bil kovinskih hodnikov in antično opremljenih soban sčasoma sit. Vseeno ne morem reči, da za 15 evrov nisem dobil zadosti pobijalske zabave. Le širša in bolj dodelana bi lahko bila.

Mr. Shifty
založnik: TinyBuild
objavljeno: Joker 286
maj 2017

70
vznemirljiva zmes izmikanja in pre­šte­vanja reber
boj je začinjen s smrtonosnimi ovirami
zač­ne se ponavljati
revna okolica