Revija Joker - Gran Turismo 4

IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 2 » Gran Turismo 4
Gran Turismo 4

Piše od izpušnih plinov povoženka Sneti.

Lastiti si avtomobil pomeni imeti svobodo. Svobodo, da greš, kamor hočeš, ko si zaželiš, ne da venomer nekoga fehtaš, naj te zategne. Pomeni biti neodvisen - ti si tisti, ki odloča, kdaj in kam se bo šlo, namesto da venomer brskaš po voznih redih. Pomeni, da se pelješ ob spremljavi prijetne glasbe ali v družbi tistih, ki jih izbereš, ne da ti na troli težijo skini ali ti na vlaku pijančki kozlajo v naročje. A seveda ima ta prostost omejitve. Na cestah je gneča, nažirajo ti postavljači, zafrkava te menjalnik, zgaziš srno, bencin je drag, sosed ima lancerja evo 7, ti pa starega clia. Take reči zagrenijo užitek vožnje, ki jo posledično jemlješ kot vsakdanje početje, oropano čarobnosti. Zato zreš formulo ena in relijaše. Ter voziš simulacije, kjer okovi odpadejo kot plehpičke, ko uleti orenk baba. Kjer začutiš čistost odnosa med sabo in napravo, v kateri drviš. Kjer si komot predstavljaš, da si naposled tisto, kar bi lahko bil, če te ne bi lajf zamoril z banalnostjo - čisto pravi voznik.

Kabin za vsak avto posebej ni, je pa dodana bela pika, ki kaže količino sile G. Tudi tu se lahko greste doseganje rekordov, hehe.

Kultna dirkaška serija Gran Turismo je na prvo mesto vedno postavljala čimbolj kakovostno udejanjenje te rešenosti spon gužve na obvoznici. Avtomobil, asfalt in ti - to so gradniki projekta skupine Polyphony Digital, ki je pod vodstvom oblikovalca Kazunorija Jamaučija nastala in obstaja izključno za GT. Leta prefinjenega razvoja so šla v to, da bi lahko v elektronskem svetu sedel v enega iz nabora stotin avtomobilov, tako na običajnih cestah in makadamih kot na d

Poveljevalski način B-Spec omogoča peljanje dirk z ducati krogov, medtem ko drnjohaš. Med modusoma lahko menjavaš, ko zapelješ v bokse.
irkalnih progah pohodil plin in se počutil tako, kot se, ko voziš 'plebejske garje' pasme audi A2, honda civic, peugeot 206cc, megane coupe. Oziroma da bi verjel, da bi bil občutek prav tako verodostojen, če bi imel čast čičati v beštiji tipa skyline GT-R, aston martin vanquish, mercedes-benz SLR mclaren, dodge viper GTS. V tem pogledu je lahko Gran Turismo 4, zadnji, a ne poslednji niz v verigi (petico načrtujejo za PS3; poleg tega je tu Dži Ti za playstation portable, ki bo poudaril brezžično večigralstvo), ponos Sonyja ter Polyphony Digitala. Kakor je bil namreč Gran Turismo 3 (J97, 92) vozniško uživantski in predstavitveno prelomen, si je agregat vseeno delil z enico in dvojko. Za štirico so fiziko vedenja avtomobila na cesti spisali nanovo in dasi težko verjamem, da se pri tem niso obilno naslanjali na predhodnike, bo napredek očiten vsakomur, ki se je vanje količkaj poglabljal. Še več teže imajo jekleni konjički, še natančneje čutiš, kdaj čemiš v audiju TT, toyoti corolli, fordu GT, integralki, še bolj se enc

Vožnja po snegu je superiorno zabavna in tehnično zahtevna. Nasploh je rally postal še bolj kakovosten in nepogrešljiv del špila.
iklopedična falanga nič manj kot dobrih sedemstotih njih iz vsakovrstnih časovnih obdobij razlikuje med seboj. Od daimler-benzove samopeljne kočije iz 1886 prek glamuroznikov iz šestdesetih in avtomobilov iz sedemdesetih, osemdesetih ter devetdesetih do novincev; od ljudskih klasik tipa spaček prek ameriških mišičnjakov (pontiac GTO, dodge charger ...) in morilskih čebelic iz grupe B (lancia stratos in S4, audi quattro, ford RS200 ...) do filmskih zadevščin (Bondov lotus esprit, DMC delorean iz Vrnitve v prihodnost). Res je, da je sedemstotica varljiva, saj je veliko izpeljank enega in istega modela, na primer skoraj trije ducati skylinov in dvajsetoro lancerjev. Ampak to, da se en avto pelje tako in drug hudo drugače, povrhu pa se jasno kažejo spremembe pri nadgrajevanju in nastavljanju, je konica razvojnih sposobnosti Polyphony Digital ter poklona do tal vredno. Vse skupaj je čista norišnica in nič manj kot droga za navdušenca nad vožnjo, zlasti takega, ki nima možnosti ali jajc, da bi se preizkusil v realnosti. Posebno pozornost so namečkoma posvetili rallyju, ki je bil prej vedno bolj po sili nabit na asfaltno osnovo. Colin sicer ni tole ni, niti se ni rally prebil v ospredje pomembnosti (kar niti ni namen). Vendar je občutek drsenja prepričljivejši, vožnja pa težja kot v trojki in orto drugačna od običajnocestne.

Gran Turismo 4
Sony za playstation 2
objavljeno: Joker 141
april 2005

89
okvirčki:

Plošček ali volan