Revija Joker - The Settlers: Rise of an Empire

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » The Settlers: Rise of an Empire
The Settlers: Rise of an Empire

Yohan dobi nazaj svojo mulo, kuhano na tričetrt. Bolje, kot je pričakoval!

Še pomnite razočaranje, ki je sledilo izidu petih Naseljenčkov, Heritage of Kings (J140, 55)? Dodo jim je upravičeno pritisnil slabo oceno, saj so Modri bajtarji z enim zamahom uničili štiridelno tradicijo lagodne gradnje gospodarsko cvetoče naselbine ter nam ponudili oskubljeno različico realnočasovne bojne strategije. Fuj in fej. No, pametne zgodovina izuči, pravijo, in odmev slabega glasu je očividno naletel na prava ušesa. Tako je Rise of an Empire spet korak v pravo smer, čeprav drži, da bi lahko bil daljši.

Jebačice vabimo v naselje z veselicami. Brez zveze. Možakarji se itak plodijo sami od sebe (o fuj).

Najprej so iz petke vzeli dobre stvari, kolikor jih je bilo. Upravljanje ostaja luškano, hitro ga bodo dojeli celo podpovprečno inteligentni. Manko pohitritve in dejavnega premora nam je prešel že v kri, grafična zasnova in uporabniški vmesnik sta enaka kot v petki. Vendar je opaziti krepke sledove glancanja in čiščenja vizualnih žužkov. Podrobnosti so postale res neverjetne, zato je vzdušje več kot na ravni. Konec koncev so Settlerji to, kar so, tudi zaradi zajčkov in ovčk, ki se podijo po šumečih gozdičkih, in postrvic, ki se zaganjajo iz vode. Po novem je moč opaziti še kužke, mucke, kokoške, kravice, jelene, lose, divje prašiče, čebele, medvede, polarne medvede, volkove, svizce, prerijske pse, hermeline, rakovice, tune, morske zvezde, galebe, kanje ... Okej, ste dojeli bistvo. Rastlinje in neživa narava sta dih jemajoči, vse okolje se odziva na vremenske spremembe in letne čase: pozimi voda zamrzne, poljane in gozdovi ječijo pod težko sneženo odejo, določene rastline pozebejo, živalim se pobeli kožuh. Zvesti izročilu so takisto človečki, ki racajo po potkah, kažejo čustva in si dajejo opravka s podrobnostimi, ki jim jih narekuje poklic. Svoje dodata še zabela zvokov narave in družbe ter umirjena glasbena spremljava.

Juhu, potke so se vrnile. Sicer so opcijske, a zelo uporabne, saj naspidirajo nogice. Vrnile so se tudi mule, a žal samo kot vprežne živalce, zato ne dosegajo srčkanosti prvih delov.

Ko se naveličamo orošenih oči in se glasno useknemo v rokav, je čas, da začutimo igralne novosti. Kot rečeno, glavna težava predhodnika je bila, da je bil silovito zapisan vojskovanju. Težava je tu pretežno odpravljena, saj je armada oskubljena na pešake, lokostrelce in oblegovalne naprave, s katerimi je moč rušiti kamnite zidove in postojanke. Boj je še vedno zmeden in brez mikro upravljanja, toda iskreno rečeno to igri niti ne škodi, saj so tepež dokaj uravnotežili s prvinsko filozofijo Settlerjev. Se pravi, pozornost je zopet na gradnji in ekonomskem modelu, le tu in tam je treba nasekati kakega sovraga, da zadostiš željam kampanje. Novost so, hm, recimo jim heroji (in herojne), neke vrste prosto vodljivi šefi naselij s pasivnimi in aktivnimi superzmožnostmi. Nekateri znajo krasti nasprotniku denar, drugi poberejo več davka, zdravijo ranjene ali pohitrijo izdelavo vojske. Izberemo jih na začetku vsakega scenarija v kampanji in njih izbira se sčasoma veča. Brez njih ni širitve teritorija, saj lahko zgolj oni postavljajo nove stražne stolpe na brezlastniška ozemlja. Prav tako le oni kupujejo na tujih trgih in so neposredno odgovorni za napredek naselbine (ter obratno). Napredovanje more odobriti samo zadovoljno ljudstvo, kar odpre možnost postavitve novih stavb, kar spet poveča zadovoljstvo naseljencev. Razvojna spirala torej deluje. Prav tako so neobhodni pri reševanju podnalog znotraj posameznih misij. Teh je lahko v scenariju nekaj deset in obsegajo od kurirske službe herojev prek pomoči zaveznikom v četah in dobrinah do tepežkanja zle aristokracije ter iskanja živine po gozdovih. Končanje scenarija tako ni pogojeno s kompletno podreditvijo teritorija, pač pa s končanjem vseh, ponavadi linearno zastavljenih ciljev. Da je to mogoče le z dobro zastavljenim in razvitim naseljem, je samoumevno.

Voda ni zmeraj nepremostljiva. Včasih je treba samo dobro pogledati, če je kje dovolj plitva za prečkanje. Če ni, pa počakamo na zimo in pingvine, da nam jo zamrznejo.

The Settlers: Rise of an Empire
založnik: Blue Byte / Ubisoft
demo: natlačenka 170
objavljeno: Joker 171
oktober 2007

73
odlično vzdušje
dolžina kampanje
korak v pravo smer
boren ekonomski model
banalne podnaloge
to še ni čisto to
okvirčki:

Anali naseljencev