Revija Joker - Culpa Innata

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Culpa Innata
Culpa Innata

Navi bi rada imela tatu sredi čela in pogled v ustroj vesoljstva.

Turke bolj povezujemo z janičarji, fesi in rat­lu­kom kot z igrami. Pa vendar se je dobesedno od nikoder vzela tamkajšnja skupina Momentum in s svojim špilavnim prvencem tiho, a učin­kovito naredila darmar. Na domačih tleh so se pro­s­­lavili z realističnim upodabljanjem obrazov, iz če­sar je nastala celo animirana serija za otroke. Teh­nologijo so se nato odločili predstaviti mno­žicam, pri čemer so za medij izbrali pusto­lovš­čino.

Vmesnik je osnoven in učinkovit. Zahteva le klikanje okrog, brez kompliciranja z izbiro dejanj.

Odločitev se je izkazala za modro in že ob prvem stiku z igro te zadene neverjetna živost obličij. Na sporedu so svetleče oči, polnasmehi, sumničava mrščenja, zaspani pogledi in drob­ni tresavični gibi, kar se vse spreminja ustrez­no temam pogovora. Zares impresivno! Toda nikar ne mislite, da gre le za zrihtan tehnološki demo brez globlje vrednosti. Tipi pri Gi­bal­ni količini so se potrudili na vseh ravneh in navdih poiskali v knjigi cenjene turške pisa­telji­ce Alev Alatli, Schrödinger's Cat. Vsakogar, ki se je zamislil nad Krasnim novim svetom, bo jadrno vsrkala ta povest o družbi prihodnosti, ki utopično ureditev plača z razčlovečenostjo.
Piše se leto 2047 in zahodne države so se po desetletjih vojn združile v Svetovno zvezo, kjer so brizge z medom in mlekom dostopne vsakomur, če je le dovolj gnetljiv, da se uspe stlačiti v kalup 'ustreznega državljana'. Na drugi strani dobro varo­va­ne meje prežijo razbojnice, kot so Rusija, Indija in Kitajska, ki še vedno trmasto izkoriščajo jedrsko energijo ter se gredo neokusnosti v slogu porok in dru­žin­s­ke­ga življenja. Slednje je v Zvezi izkoreninjeno, saj človekoljubje in navezanost smatrajo kot vir vsega druž­benega zla. Namesto tega je osrednje gonilo človekov prirojeni pohlep - oziroma ambicioznost in streženje neogibnim nago­nom, če hočete z lepšimi besedami. Vsi se ženejo za čim višjim 'indeksom razvoja', ki je odvisen od sposobnosti, stanja na ban­čnem računu in načina življenja. Manj kot cifro loči od stotice, bliže vrhu lestvice je ljudek, pri če­mer imajo najvišji praktično polbožji status. Temelje piramide pak tvori krdelo vitkih tekmovalnih hrtov, ki se parijo vsepovprek in mislijo, da sta višji smisel in duhovne vrednote nekaj, kar dobiš v škatli kosmičev za zajtrk.
Dogajanje je postavljeno v Ad­rianopolis, obmejno mesto v velikosti Ljubljane. Zaradi le­ge je privlačna odskočna des­ka za priseljence, ki gredo skozi prevzgojo v posebnih akademijah. Urejeno je v krožnem smislu, s središčem v nakupoval­ni in zabavnjaški meki, Piramidi. Ar­hi­tekti so pri snovanju citadele prešerno spa­jali antično, moderno in odpuljeno, kar da noro pisan in razgiban videz. Marsikatera domislica je sicer vprašljiva in okrasje neredko izpade pretirano, ki­často in kričavo. Je pa res, da so oblikovalci domiš­ljijo povsem razuzdali, tako da ob ogromnem številu lokacij ni ponavljanja in je vsaka osvežujoče drugačna.

Med ugankami je tudi kuharska. Na več načinov niso rešljive, prav tako ni akcijskih sekvenc.

V tem naoljenem stroju brez kriminala, brezposelnosti in celo odvečnega sala iznenada zaškrta, ko se prvič po petnajstih letih zgodi umor. Žrtev je Vasilij Bogda­nov, imigrant iz dežele babušk. Tu nastopiš ti v vlogi mlade preiskovalke Phoenix Wallis. Da bi prišla hudodelstvu do dna, se loti brskanja po preteklosti tipa in izpraševanja desetin oseb, od zmešanih čistilcev do sku­liranih vzgojiteljic, metro modnih gurujev ter omejencev, ki zbirajo orožje. Phoenix po mestu brzi z metrojem, kar je skrajšano na priročno klikanje po karti. Da od skakanja med odbitimi ambienti ne postane klavstrofobična, je dodanih nekaj bolj prostranih območij, recimo trg in poslovni del mesta. Odprti prostori se sicer zaradi pomanjkanja aktivnega življa nekam opusteli, a so kljub temu dobrodošel predah.

Culpa Innata
založnik: Strategy First / Momentum AS
objavljeno: Joker 174
januar 2008

83
navdušujoč zgodbovni okvir
izmenjevanje dneva in noči
nepre­močrtnost
obrazi za dol past
krepka dolžina
odrasle teme, juhej!
kržljav konec
štorasti dialogi
nestabilnost