Revija Joker - FIFA 09

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » FIFA 09
FIFA 09

Case bo evriče spet raje prišparal za ogled der­­bija na San Siru. Pravega ali v PESu.

Vem, da vas zanima samo eno. Je letošnja inkarnacija Fife za abake spet nateg? Kakopak bi vam to lahko takoj zaupal, ampak potem bi ostal brez dinarja, ki mi ga bo prinesel opis in ga bom porabil za stolni fudbal, vi pa bi se v verbalne bitke s pristaši Pro Eva podali brez argumentov. Ah, komu lažem. Boj letos odpade. Zakaj? Naj bo: ker Fajfna 09 sicer ni koitus na suho, vendar kljub pišu svežine še naprej žalostno caplja tako za PESom kot za verzijo z xboxa 360 ter PS3.

FIFA 09 pozna tudi nadzorno shemo samo z glodalcem. Kurzor preprosto usmeriš tja, kamor naj steče fuzbaler. Za začetnike.

Kljub začetnim EAjevim obljubam je igra še vedno videti kot inačica za PS2, ki so ji v solidnem ličenju podarili čistost višjih ločljivosti, kvalitetnejše teksture in ne­kaj prepotrebnih, četudi polovičarsko uporab­ljenih specialnih učinkov, denimo zabrisovanje slike. Saj ne, da bi bila FIFA 09 last-gen grda ali identična lanski. Toda primerjava z inačicama za PS3 in xbox 360 ni na mestu, 3D trava in, heh, 2D publika gor ali dol.
Levji delež izboljšav tako tiči drugod. Najprej v posodobljenih menijih, ki poznajo widgete, okenca v slogu Viste, ki objavljajo igralno statistiko in po spletu pretakajo informacije iz sveta resničnega fuzbala. Če si recimo za omiljeni klub nastaviš Juventus, boš redno preje

Frise, z izjemo največjih zvezdnikov, so očitno ob­likovali slepci.
mal obvestila o letos kroničnih poškodbah ig­ral­cev tega glorioznega kluba. (Šur, in samo o poš­kod­bah, ker drugega itak ni, ihihihihi! -Sneti) Prijaznost do uporabnika pa žal ni najboljša, saj sta izbiranje ekip iz tridesetih lig, kjer kajpak ne najdeš vaške slovenske, in modusov malce nerodna. Pretresljivih no­vosti med načini ni, izvezemši Adidasove lige - itali­jansko, angleško, špansko, francosko, portugalsko, nemško. Zastonj se moreš naročiti na eno, za ostale ho­čejo 6 EUR posamezno ali 18 za vse, nakar si teden­sko deležen osvežitev statistik moštev, ki naj bi odražala ono iz resničnosti. Kul, a ne rav­­­­no nekaj, no, plačevanja vrednega. Menedžerski in izzivalni način (challenge), lokalni ter spletni multiplayer, interaktivne lige, priredljivo turnirsko udejst­vovanje, zmogljiv urejevalnik žogobrcarjev in klubov ... Spremembe glede na Fifo 08 lahko tu našteješ na prste dveh rok, s tem, da gre itak za finese. Razočara zlasti kooperativni be a pro, v katerem sam ali z največ tremi prijatelji (pozabi na igranje žive deseterice proti živi deseterici z X360/PS3!) igraš kot posameznik v enajsterici. Na­čin ostaja površinsko zanimiv, a za­voljo umetne pameti, ki se v njem obnaša slabše kot sicer, ter omejenega vpliva na ra­čunalniš­ke soigralce bo le pri malokom nadomestil klasično solerstvo.

Pošiljanje soigralcev v prostor je bistvenega pomena pri krojenju akcij. Škoda, da so izostale taktične opcije iz verzije za PS3 in 360.

Naštete probleme senči sveža, računalom prirejena kon­trolna shema. Večino nogometnih osnov je nam­reč zdaj moč izvesti s tradicionalno kombinacijo tipk WASD in miške. Desni klik pomeni poljubno močan strel, levi pa nizko, visoko, ali globinsko podajo, odvisno od tega, koliko časa tiščiš prst oziroma ali merek, ki je ves čas prisoten na ekranu, nastaviš direktno nad igralca oziroma v prostor okoli njega. Z vrtenjem koleščka moreš poljubnega sotrpina poslati v odkrivalni tek naprej (če ga zavrtiš nad praznim prostorom, bo tja stekel najbližji kompanjon), dočim s pritiskom nanj vstopiš v način za trike, kjer z 'risanjem' vzorcev po zaslonu izvajaš poteze, ki se jih ne bi sramoval niti Ronaldinho. Oni izpred dveh sezon pri Barci, seveda. Na sličen način v fazi brez žoge izvajaš presing, nizke štarte in menjavaš med igralci.
Bombastično? Da in ne. Natančnost določenih elementarnih žogobrcarskih prvin se spričo velike občutljivosti mišaka precej poveča, sploh ko do obisti zaobvladaš še nadzor gibanja igralca s tipkovnico. Bajeslovna zaporedja podaj in streli pod prečke tedaj postanejo realnost. Toda kaj, ko uspeš nekatere druge usnjene nujnosti, denimo hitri pasoš nazaj vratarju ali preklop na izbranega branilca, ki so z džojpedom samoumevne ter instantne, izvesti samo z usodnim zamikom. Ne glede na to, kako nadrkan si.

'Be a pro' ostaja bolj kot ne modna muha, do neke mere celo na konzolah. Se mu bo kak fuzbal kdaj posvetil v celoti?

No, če bi bilo vse zamere, ki se tičejo igranja, moč pripisati kontrolam, bi ocena trpela precej manj. A na koncu je pač tako, da FIFA 09 kljub nadzornim dobrotam, malenkostno izboljšani fiziki žoge in spodobnemu urejevalniku taktik spet preveč koleba med malo globljo arkado ter orenk simulacijo. Umetna pamet ima spet obilo težav pri omejevanju tvojih prodorov; z nekaterimi karafekami, recimo korakom vstran, se lahko z nasprotniki poigravaš v nedogled; izid razlik med fuzbalerji ostaja nekam naključen. Ko se temu pridružijo občasno nespoštovanje strateških ukazov in vratarji, ki jim iz kazenskega prostora često preveč lagodno zatreseš mrežo, dobiš fuzbal, ki je opazno daleč od pristno organskega iz next-gen inačic. Predvsem pa špil, ki navzlic izvirnim kontrolam znova ni opravil generacijskega preskoka. Če to ni znanitelj nategunstva, naj mi Sissoko nemudoma pogloda golenico.

FIFA 09
založnik: Electronic Arts
demo: natlačenka 183
objavljeno: Joker 183
oktober 2008

69
abakom (napol) prirejen vmesnik
inovativne kontrole
licenčna ve­lepokritost
igralno ne tič (arkada), ne miš (simulacija)
nedodelanost nove nadzorne sheme
plačljivost Adidasovih lig
minimalna osvežitev načinov