Revija Joker - Fallout 3

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Fallout 3
Fallout 3

Aggressorju od ožarčenja zraste tretja roka. Mega, sedaj lahko desetprstno tipka in še drka.

"War. War never changes." Tisti, ki ste vedeli, da bom opis začel s temi besedami in ste si jih po mož­nosti še dvakrat ponovili z zamolklim glasom Rona Perlmana, imate v svojem inventarju vsaj enega od legendarnih prvih dveh Falloutov. Tam, v kategoriji 'razno' stojita, če­prav bi morala soditi med 'droge'. O seriji, predvsem tistem njenem delu, ki si to zasluži, v analih nadrobno piše Quattro, zato tu o tem ne bi izgubljal preveč akcijskih točk. Tisti, ki ste dotični preporod frpjev po neki smoli (ste bili na primer deset let v komi zaradi napada mutantov) zgrešili, le preberite članek. Potem boste laže razumeli, zakaj mnogo veteranov ob končanju omenjenih špilov dobi perk 'Fallout fanatik', ki omogoča podvojeno flejmanje Bethesde na spletnih forumih in obe­šanje na vsako malce dvomljivo podrobnost v tretjem delu serije, ki jo je popeljal v tri dimenzije.

Fallout 3 je ugledal tudi xbox 360 in PS3. V enem mesecu od izida so distributerjem razposlali pet milijonov izvodov špila.

Tudi Fallout 3 se začne z znanimi štirimi besedami in opisom atomske kataklizme, ki leta 2077 svet pahne v postapokaliptično ero. Toda Ron Perlman in jedrsko opustošenje sama zase še ne napravita Fallouta, zato se nemudoma srečamo z enim najbolj luštnih načinov oblikovanja lastnega lika v frpjkah. Igranje začnemo s padcem iz matere, kjer nam doženejo spol in z gen-o-matikom določijo videz v odrasli dobi. Mati so nad našo lepoto tako navdušeni, da nekaj trenutkov zatem umrjejo. Tako z očetom zdravnikom ostanemo sami v Vaultu 101, enem od mnogih podzemnih zatočišč v bližini Washingtona. Tamkaj, v soju umetne luči in sivini betona, se postopoma oblikuje naš lik. Pri enem letu določimo osnovne atribute frpjskega sistema S.P.E.C.I.A.L. (moč, zaznavanje, vzdržljivost, privlač­nost, pamet, gibčnost in srečo), ki opišejo splošne zmožnosti našega lika. Pri desetih dobimo v posest 'pip-boy', ra­čunalnik za na roko, ki nas sp­remlja skozi vso igro in je naš univerzalni zaboj s karto, inventar­jem ter statistikami. Za name­ček se lahko stepemo z vrst­ni­ki, ki nam hočejo na silo vzeti piš­kot. Pri šestnajstih skozi zanimiv test določimo še svoje veš­čine, ki neposredno določajo našo us­pešnost pri manipuliranju z živim in neživim v okolici. Se pravi, kako zapletene klju­čav­ni­ce lahko odpiramo s špangami za lase in kako trde betice mutantov lahko odpiramo z bolj grobimi sredstvi. Razočara pa, da so tako imenovani tagged skilli, ki so v predhodnikih pomenili podvojeno višanje neke veš­či­ne, sedaj zreducirani na enostavnih plus petnajst točk v njej. Traitov, muhavih zna­čil­nosti lika, ki so v prvih dveh Falloutih dodatno določile našo psihotičnost, v trojki drugače ni. Nekatere, kot je bloody mess, so spremenili v perke - dodatne talente. Slednje sedaj namesto vsake tri stopnje dobivamo kar ob vsakem povišanju za level.

Uvajalni del igre, v katerem napredujemo iz kobacavčka v odrasleža, je res posrečeno in privlačno napravljen.

No, ko smo stari devetnajst let, nam postane jasno, čemu hodimo naokoli z veščino uporabe težkega orožja. Naš dragi tata skrivnostno izgine iz podzemnega bunkerja in načelnik je jako nezadovoljen, saj se tega ne počne. Z malo iznajdljivosti naposled uidemo še mi in se znajdemo pod zaslepljujočim soncem opustele postapokaliptične praznine. Vse zato, da bi našli očeta in ga vprašali, kaj vraga se gre, ko pa je treba doma obesiti perilo.
Ko pridemo na plano, se pokaže moč izboljšanega pogona Gamebryo, ki je poganjal Oblivion in izrisuje impresivno trirazsežno pokrajino. Ker imam trait pikolovstva, bom seveda koj omenil, da ga S.T.A.L.K.E.R. in Crysis pri videzu peljeta scat radio­ak­tivni urin. Toda splošni vtis je kljub temu zelo dober, tako kar se tiče podrobnosti kot svetlobe. Špil pre­­­more cikle dneva in noči, ki ruševine Washingtona okopljejo v vseh mož­nih odtenkih. Kot v Oblivionu navduši daljava, do katere lahko optimistično zremo v luštno katastrofo pred sabo. Če seveda imamo v inventarju za to potrebno st­rojno opremo, pri čemer je treba izpostaviti, da igra hardversko ni hudo zahtevna. V tem oziru navduši res kratek čas nalaganja, ki smo se ga bili primorani v zadnjih letih pri 3D naslovih že kar odvaditi.

Tale je imel še srečo, da mu je samo odneslo glavo. Ob critical hitu bi ga spremenilo v kadeč se vijoličen kupček pepela.

Fallout 3
založnik: Bethesda Softworks
objavljeno: Joker 184
november 2008

88
izredno dodelano okolje
razvejana množica opcij
svoboda lastnega razvoja
odlično vzdušje
zabaven boj
švoh kasnejša igra
premajhen vpliv statistik na akcijski boj
nerodna karta