Revija Joker - Fallout: New Vegas

IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Fallout: New Vegas
Fallout: New Vegas

Aggressor ima tako kocko, da vselej vrže dvajsetico in zadene critical hit. Cefizelj.

Dejati, da je Bethesdi s Falloutom 3 (J184, 88) uspela oživitev te serije postapokaliptičnih frpjk, bi bilo podcenjevalno. Igra je bila ena naj­večjih uspešnic leta, četudi so pikolovci znali našteti milijon reči, ki jim niso bile všeč (in jo kljub temu preigrali pet ... najstkrat). Serijo, katere anali so v Jokerju 184, so iz potezne izometrične frpjke preobrazili v prvoosebni spoj streljanke in igre na srečo s statističnimi spremenljivkami. New Vegas je temu na las podoben in bi ga lahko opisali kot ogromno zaplato vsebine za uveljavljeno ogrodje. Toda pri igrah na srečo odločajo detajli, kot je obtežena kocka. In New Vegas je obtežen na pravih mestih.

Ker je Vegas blizu Kalifornije, se v igri pojavi obilica referenc na kraje in like iz prvih dveh delov. Čokati mutant na sliki ni nihče drug kot Marcus.


Spet v sedlu
Po prostranem odprtem ozemlju puščave Mojave okrog Vegasa vnovič kolovratimo prvoosebno. Pogled je sicer moč vreči za hrbet, kar pa je praktično le na nekaterih mestih. Ker smo leta 2281, tri leta za trojko in 203 leta po jedrski vojni, ki je zradirala večino sveta, imamo v rokah zaobljen laserski pihalnik. Ko namerimo lokalnemu falotu v ksiht, naredi BZZZGG!!1!ena in nesrečnež se zdruzne v kup kadeče se žolce. Dasi imajo orožja raztros, še vedno nesejo približno tja, kamor merimo. Streljačina.
Toda! Namesto užiganja lahko sprožimo Vault Assisted Targeting System - v obliko računalniškega pomočnika zamaskiran dejavni premor. Ko so nepridipravi s hecnimi izrazi na frisih zamrznjeni v času, odberemo dele telesa, ki jim hočemo storiti najhujše neizrekljivosti. Ko poženemo dogajanje, sledi serija prednastavljenih strelov in rezultat je kup preluknjanega mesa. Ali tudi ne, če smo bili premalo pazljivi ali preveč revolveraški. Število napadov v VATSu je namreč omejeno z akcijskimi točkami, ki se obnav­lja­jo, ko smo izven pavze. Verjetnosti zadetkov ob premoru in število akcijskih točk pa se podrejajo našim bojnim statistikam, ki jih krepimo z napredovanjem po lestvici stopenj. Frpjka.

Divjina je jako pasja in že če na samem začetku preveč zatavamo s ceste, nas naskočijo cela krdela takihle zmenet. Tokrat so zelo zagaman sovražnik.

Ta del zopet nadzoruje sistem S.P.E.C.­I.A.L., čigar kratica pomeni začetnice sedmih glavnih lastnosti našega lika: moči, zaznavanja, vzdržljivosti, privlač­nosti, pameti, gibčnosti in sreče. Te se skozi igro le ma­lo spreminjajo in so osnova za spretnosti, ki jih krepimo z nabiranjem izkušenj, in za talente - perke. Spretnosti vključujejo vse mogoče, od vihtenja macol in plazemskih kanonov do prilizovanja prodajalcem ter cmarjenja plena nad ognjem v divjini. Tudi perki, ki jih v New Vegasu dobivamo po enega na vsaki dve stopnji od skupno tridesetih, so podobno raz­noliki. Eden nam omogoči ponovno vdiranje v računalnik, četudi smo n00b in so nas pri tem že zasačili, spet drugi vrtenje nasprotnega spola okrog prsta.

Opravljanje nalog za ključne frakcije nam pri njih dviguje ugled in odklepa dobrote. Postranski kvesti sodijo med zanimivejše, denimo tale vesoljski.


Jezus s puško
No, Fallout je še vse kaj drugega kot golo obglavljanje mutantov, kakor kompleksno to že je. Zaščitni znak serije je množica različnih poti, po katerih lahko pridemo do cilja. Ki ni samo eden. Recimo: namesto, da mutanta fentamo osebno, lahko pokvarimo ostro napravo poleg njega, ki ga povsem nedolžno obglavi. Ali pa falota s svojo karizmo prepričamo, da si čeber odseka sam. Običajno lahko prišpanciramo do njega, mu razložimo, da nam je nekdo naročil, naj ga sk­raj­ša­mo za glavo, nakar nam zelenokožec pač ponudi več denarja. Potem odšpanciramo nazaj in obglavimo tistega, ki je hotel obglaviti njega. Mega.
Drugače rečeno, praktično karkoli je moč rešiti tako z rešetanjem kot s skrivalništvom, hekanjem ali namazanim jezikom. So pa omejitve v New Vegasu bolj zaguljene kot v trojki. Veščine krepimo počasneje in ni moč ustvarili mamojebca, ki je hkrati Bruce Lee, Ste­phen Hawking in vedeževalka Karin.
Še bolj navduši razvejanost pripovedi, v kateri si lahko sami oblikujemo futuristično usodo. Večina bo na začetku reinkarnacija Jezusa, ki bo prinesla mir, toleranco in marcipanove kolačke v vsak kot puščave Mojave. A kaj lahko se spoprijateljimo z lokalnimi tolpami in začnemo sejati teror med prebivalstvo. Ja, igro je moč uspešno končati tudi na ta način! New Vegas nas približno na sredini osrednje fabule celo prisili, da izberemo eno od štirih mogočih poti, nakar zaklene preostale tri veje kvestanja.
Odločitve, ki nas na smrt sprejo s polovico ozemlja, so zato neobhodne. Ampak ni pene, smo bili že na huj­šem, na primer na samem začetku špila. Uvodoma namreč kot kurirček za eno od poštnih služb fa­šemo kroglo direktno v glavo, kar pa nas ne ubije do smrti in lokalni dohtar nas za silo zakrpa. Sledi iskanje tistega, ki je kriv za glavobol, in vmes po sili razmer postanemo ena ključnih figur Vegasa.

Kamera, ki v počasnem posnetku nazorno kaže raztelešenja, ni ušla nikamor. Sproža se tudi izven VATSa, kar pa je v nastavitvah moč izklopiti.

Govor ni zadobil časovne omejitve iz Alpha Protocola in je prav tak kot v trojki. Ne bi pa imel nič proti, če bi dodali vpliv sogovornikove osebnosti.


Fallout: New Vegas
založnik: Obsidian / Bethesda
objavljeno: Joker 208
november 2010

86
uravnotežen frpjski sistem
izvrstno vzdušje
kul liki
raz­nolike poti
luštna pripoved
og­romno vsebine
malo nove opreme in sov­raž­ni­kov
vmesniške nerodnosti
hroščatost
gra­fika se stara

 
 
sorodni članki