Revija Joker - Etrian Odyssey IV

IGROVJE
stranka » igrovje » DS » Etrian Odyssey IV
Etrian Odyssey IV

Sneti v mesto pritroga koš kroko­di­l­jih ledvic in jih zamenja za pivo.

Že četrti del serije Etrian Odyssey so torej splavili in še rimejk prvenca za 3DS napovedali, pa dvomim, da je zanju v Sloveniji kdorkoli slišal. Gre pač za igre na Nintendovih ročnih konzolah, ki so ponosne na gledanje nazaj. So prvoosebni frpji po starih pravilih v slogu Wizardryja, Might & Magica in Dungeon Masterja, cepljeni z japonskim erpegejskim izročilom. To pomeni prvoosebno igranje, ki zaobjema koračno gibanje po kvadratnih poljih, potezne boje, visoko težavnost in lastnoročno dopolnjevanje zemljevida, ki se riše na spodnjem ekranu. Ob vsem tem upokojenci rečemo, oo glej, to je pa tako kot takrat, ko so bili Whitesnake še kul!, in odpiramo denarnice. Zviti založnik, zviti.

Megamedo je eden od vidnih sovražnikov, ki te ob prvem prihodu v 'temnico' (mnoge so pod milim nebom) praviloma dajo iz kože.

Korak razlike 
Bele kače niso edino, kar čaka na planjavah srednjeveške dežele, ki jo ogroža sušenje življenje dajajočega drevesa po zgledu nordijskih legend. Do yggdrasilske rastline v daljavi se je treba prebiti skozi več ločenih, tematsko samosvojih planjav in ugotoviti, kaj je narobe. Zgodbe spočetka praktično ni in tudi v celoti ni ravno v ospredju. Je pa res, da sčasoma izveš za nekaj zagat in razkriješ do neke mere zanimivo ozadje. 
Več kot spletanja fabule je kramljanja z ljudmi, katerih levji delež nepresenetljivo najdeš v začetnem mes­tu. Le-to rabi kot oporišče, kamor se spet in spet vra­čaš, se zdraviš, kupuješ robo, prejemaš kveste in čvekaš. Retrousmerjenosti ustrezno se po njem ne moreš sprehajati, temveč je predstavljeno kot niz menijev z animejskimi ilustracijami lokacij in likov. Spo­čet­ka se ti to zdi preveč oskubljeno, a sčasoma zač­neš ceniti hit­rost in praktičnost zasnove, saj z obiskovanjem krč­me, kovačije in župana ne tratiš časa. 
Tega boš vložil še in še, kajti Etrian Odyssey IV: Legends of the Titan je obsežna, nepopustljiva igra. Sicer lahko izbereš lažji način za začetnike, a več kot očitno je špil namenjen klasični zahtevnosti, kjer se po smrti v ponavadi obsežnih temnicah znajdeš na zadnji posneti lokaciji v mestu in si ob ves napredek. Zavedanje, da crkot pomeni konec, ustvarja tisti posebni občutek, ki ga dajo le hardcore igre. Nemalokrat vzdušno kolebaš med tem, ali boš šel v temnici še malo naprej ali se boš raje vrnil v naselbino. En sam korak lahko sproži boj, ki vodi v smrt. Lahko pa sedeš v zračno ladjo, s katero se voziš po nadsvetu, obiskuješ ječe, se sre­ču­ješ z močnimi barabini in drugimi piloti ter s tal pobiraš obnavljajoče se živali in rastline, ki jih prodajaš za dobiček.

Vsake toliko se med spreletavanjem z ladjo pojavi zmaj, ki te ne sme začopatiti. Mu je pa dobro slediti, saj mu iz riti padajo kristali.

Capinstvo deluks
Pravih miselnih orehov v smislu razporejanja predmetov ni, čeprav je treba za preboj naprej včasih imeti s sabo ustrezen predmet. Ugankarstvo se pokaže drugod: v borbah. 
Bojevanje je stalnica in je po eni strani tako staromodno, da večine sovražnikov ne opaziš, temveč te naskočijo naključno. Vidni so le bolj zajebani monstrumi, ki se jim je tedaj, ko prvič obiščeš lokacijo, dobro ogniti. Prav tako je zasnova docela klasična in spomni na Dragon's Queste, ko iz prve osebe v menijih potezno izbiraš akcije za člane druščine. Na zaslonu nato vidiš le učinek. 
Toda ancientnost dopolnjujejo modernejši gradniki. Medtem ko so v sta­rih erpegejih o uspehu od­lo­ča­le zlasti statistike, je treba v EO4 vložiti več truda. Pisana druščina sovra­gov, med katerimi je v skladu s šin­toistično tradicijo največ izpeljank živali in rastlin, od zblaznelih sršenov prek razjarjenih medvedov do ihtavih gob ter nejevolj­nih grifonov, si te zna pokoriti na mno­­go načinov. Eni te ohromijo, drugi oslepijo, tretji napadejo, ko ti njih. Sposobnosti delujejo tudi v nasprotni smeri, saj slepo udrihanje marsikdaj vodi v poraz. Preveč specializirana petčlanska druščina lahko ima z nekaterimi kanaljami resne težave. Po drugi strani pa zna biti kup 'punčk za vse' prešibek, da bi se lahko kosal s pritokom sitnob.  
Bistvenega pomena je zato, da dobro izbereš in razviješ zanimive poklice. Ti segajo od klasičnih, kot sta paladinski tank in coprnik, do alternativnejših, na primer 'landsknecht' – vitez, ki mu je moč pripisati alternativne sposobnosti, in plesalec, ki je med nindžo in zdravilcem. Nekateri samoumevno sodijo spredaj ali v zaledje, pri drugih pa razporeditev ni tako jasna. Drevo sposobnosti pri vsakem je razvejano, tako da je moč službe pohvalno peljati v to ali ono smer.

Zgoraj je letenje z zračno ladjo, ki jo tudi nadgrajuješ, da sega vse više. Spodaj pa je karta na spodnjem ekranu, ki bi lahko nudila še več zaznamkov.

Udobje starosti
Je pa res, da sčasoma ugotoviš, da taktike in globine ni toliko, kot bi je lahko bilo. Oziroma bi je moralo biti za zahtevnejše igralce s kilometrino (zame :)). Če­prav te normalni sovražniki občasno presenetijo in špil vsebuje lepo zalogo šefov, pri katerih se je treba potruditi s pravilno izbiro dejanj ter dobrim tajmingom, gredo mimo ure, ko ne počneš drugega, kot da rutinsko tepeš gnusobice za EXP. Dejansko je moč na karti zarisati krožno pot, po kateri naj se druščina samodejno premika, in obtežiti gumb A na konzolici. 
Škoda, kajti z nekaj več taktiziranja in manj grinda bi bil lahko špil odličen. Temnice kažejo obilico domišljije, pri pasteh moraš uporabljati pamet (recimo opazovati gibanje vidnih sovragov, ki gredo skozi luknje, ki te ne bodo poškodovale), dosti je stranskih temnic in srečuješ like, ki jih lahko začasno vzameš s sabo. Tudi nadsvet je tematsko razgiban, saj greš skozi različna okolja, od zelenega do arktičnega, in se ogibaš nevarnostim, kot so tornadi. In naposled je ozadni postopek privlačen na svoj enostaven način: raziskuj, s pobijanjem naberi izkušnje, denar in snovi, kar vse vložiš v razvoj likov in novo opremo, postani močnejši, podredi si obiskano ter brskaj naprej. Lahko bi bil boljši, a ni dvoma, da je Etrian Odyssey IV soliden klasičen frp. 

 

Etrian Odyssey IV
Nippon Ichi za DS
objavljeno: Joker 243
oktober 2013

79