Revija Joker - Dragon Quest VI: Realms of Reverie

IGROVJE
stranka » igrovje » DS » Dragon Quest VI: Realms of Reverie
Dragon Quest VI: Realms of Reverie

Jurec

Šesta epizoda Zmajskega kvesta je izšla pred šestnajstimi leti za SNES, a izključno na Japonskem. Zdaj je v grafično ozaljšani, poligonski 3D varianti priletela na DS, kjer skupaj s predelavama štirice (Chapters of the Chosen – Joker 185, 82) in petice (Hand of the Heavenly Bride – Joker 195, 80) tvori celotno zgodbo o večnem gradu, ki pazi na svoje podanike z višav nad oblaki.

Grafično gledano DQVI ne doseže pisanosti in domiselnosti devetice. Vseeno pa izžareva tipično dragonquestovsko raziskovalno vzdušje, ki ga v novo­dobnih frpjkah skorajda ne zasledimo več.

Štorijalno se ni premaknilo skorajda nič. Kot vedno dobiš v roki nemega junaka brez imena, ki se bo iz kmečkega fantiča prelevil v princa / poglavarja / junaka, ki mu je usojeno zavladati svetu. To ni kvarnik, marveč recept za skorajda vse Dragon Queste. Le da v šestici sobivata paralelna svetova: sanjski, kjer se spletajo podobe preteklosti in sanj, in realni, kjer so prebivalci prepuščeni na milost in nemilost pošast­ni­ka Murdawa. Zgodba je preprosta in ne postreže s fabulastičnimi presežki. A po drugi strani igra tako kot Chapters of the Chosen več stavi na like in njihove osebne tragedije. Rešitev sveta je domala postranska stvar, saj junak naveže stik s številnimi simpatičnimi, zgovornimi in raznolikimi osebami, ki ti pošteno prirastejo k srcu.
Kaj pa igranje? Tako kot v prejšnjih Dragon Questih se iz ptičje perspektive potikamo po svetu, tepemo sovrage, zbiramo denar za nova orožja, se opremljamo in opravljamo kveste v mestih. A čeprav se sliši kot rutina, niti ni. Mesta so zanimiva in razgibana, takisto temnice in naloge, ki vedno postrežejo z delcem sestavljanke krovne odprave. Udejstvovanje razgibavajo nabiranje medalj, igralnice in arena s slajmi. Pogrešal pa sem miselne orehe, ki jih skorajda ni, in treba je povedati, da je to igra iz časa, ko je bilo raziskovanje vrlina. Držanja za roko ni in zna se zgoditi, da ne boš vedel, kam se odpraviti za nadaljevanje zgodbe.

Monstrume je tradicionalno oblikoval oče Dragon Balla Akira Toriyama. Šlajm, tradicionalni pošastek iz serije, nas ogroža v šestnajstih različicah, med njimi v kraljevski kovinski, ki je vredna največ EXP.

Bojevanje poteka na ločenih zaslonih iz prve perspektive in v običajni potezni maniri. V menijih izbiramo ukaze, gledamo animacijo udarca ali čarovnije in ponovimo vajo, ko je eden od naših likov spet na vrsti. Naključni boji so za razliko od Dragon Questa IX (Joker 205, 82), kjer so bili sovragi vidni na površju, naključni. Hodimo okoli in hop, neviden sovražnik nas začopati! A tlake v obliki obračunavanja s hordami ne­umnih, švohotnih pošastkov niti ni dosti, saj te brezglavo mahanje z običajnimi udarci ne pripelje daleč. Treba je usklajevati magijo in posebne udarce, pri čemer je treba paziti, da ti v ječi ostane dovolj čarobnih točk za obračun s šefom, ki ga brez spodbujevalnih urokov ni moč premagati. Škoda, da si na udaru zverinic praktično vsakih nekaj sekund.
Kot delno opravičilo ponuja špil sistem poklicev. Vsak lik v poklicu napreduje, ko prestane določeno število bojev s sovragi – a ne kakršnimikoli, marveč takimi, ki ustrezajo izkušenjskemu nivoju. Recimo, gladiator potrebuje za naslednjo stopnjo poklica osem bojev, a ker je na 20. stopnji, se ne bo smel bojevati z robidovjem in sluzkoti, marveč z bolj konkretnimi monstrumi. Službe prinesejo nove sposobnosti, mojstrovanje pa odpre pot do nadaljnjih profesij in še mogočnejših specialk. Je pa res, da moraš na spodoben nivo spraviti vse člane druščine, kar zna terjati kar nekaj ur bojevanja, ki kljub taktičnim vrlinam in spodobnemu številu različnih risankastih beštijic postane samoumevno.
Realms of Reverie je fajn. Ne drži te za roko in ni prav nič lahek, ti pa da v zameno za trud občutek, da si nekaj dosegel. Seveda, zastarel bojevalni sistem in minimalno kažipotenje nista za vsakogar. Toda klasični (J-)frpjaši bodo to znali ceniti, kot zaključek trilogije pa je DQVI docela spodoben.

Mazohisti, pozor: v določenih temnicah so naključni boji še posebej nadležni. Žalostno pri tem je, da gre v bistvu za običajno kratke hodnike, ki pa se zaradi pošastne zalege precej zavlečejo.

Dragon Quest VI: Realms of Reverie
Nintendo za DS
objavljeno: Joker 215
junij 2011

77